Franta sparge gheata si devine prima tara din Europa care amendeaza reclamele la combustibili fosili

Franta sparge gheata si devine prima tara din Europa care amendeaza reclamele la combustibili fosili

Potrivit Euronews, Franta iese in fata si devine prima tara europeana care sanctioneaza cu pana la 100000 euro reclamele la combustibili fosili, ca urmare a intrarii in vigoare a unei noi legi climatice. Legea face referire la produsele derivate din combustibili fosili, dintre care amintim petrolul sau energia produsa din arderea carbunilor.

Potrivit ro.ripleybelieves.com, „Combustibilii fosili sunt compusi de hidrocarburi formate prin procese naturale, cum ar fi descompunerea anaeroba a organismelor moarte care apar pe parcursul multor ani - pana la milioane de ani. In timpul perioadei de formare, straturile de materie sunt expuse la presiune ridicata si caldura, rezultand trei forme majore de combustibili fosili: ulei, carbune, si gaz natural.“

Poluarea este un fenomen care de ceva ani incoace pune sub semnul intrebarii insasi existenta umanitatii pe termen lung, efectele ei incepand sa se faca resimtite din ce in ce mai mult in ultima perioada. Fie ca vorbim de efectul de sera, de subtierea stratului de ozon sau de incidenta tot mai mare a bolilor de plamani, noxele emise in atmosfera lucreaza, din pacate, in defavoarea noastra a tuturor.

Acesta este si motivul pentru care la nivel international se cauta solutii urgente si radicale in ceea ce priveste sfarsitul epocii motoarele cu combustie interna, viitorul fiind reprezentat de motoarele electrice.

Este de interes faptul ca poluarea auto creste inclusiv pe soselele din Romania, desi trebuie sa raportam U.E. eliminarea din trafic a 250000 autovehicule poluante pana in anul 2026, in conditiile in care in Romania se inmatriculeaza anual cam 400000 autoturisme folosite, multe mai vechi de 15 ani la momentul achizitiei si inmatricularii.

O statistica simpla ne arata faptul ca mai mult de jumatate dintre masinile de pe soselele noastre au o vechime de peste 16 ani, dintre acestea multe nefiind nici in acord cu vechile norme privind poluarea de la momentul cumpararii lor.

Daca privim consecintele fenomenului poluant observam faptul ca intre 16000 si 26500 romani isi pierd an de an viata mult prea devreme ca urmare a efectelor poluarii, in baza datelor furnizate de Agentia Europeana de Mediu si O.M.S.

Potrivit digi24.ro, daca in Franta reclamele la combustibili fosili sunt sanctionate cu pana la 100000 euro, nu la fel sta situatia si in cazul gazelor naturale, pentru care reclamele sunt inca permise. Modificari legislative vor fi facute si in aceasta directie, incepand cu vara anului 2023.

Cei care nu se vor subordona acestor obligatii legale vor fi pasibili de amenzi care pornesc de la 20000 euro, ajungand chiar pana la 100000 euro, recidiva fiind sanctionata cu dublul acestor sume.

Aceasta noua prevedere legala a fost adoptata in Franta ca urmare a presiunilor indelungate ale organizatiilor de mediu la nivel de Uniune Europeana, din care amintim organizatia Greenpeace.

Criticii din domeniu sunt de parere ca aceasta prevedere legala nu este indeajuns de riguroasa si permite numeroase portite de ocolire. Astfel, potrivit comunicatului de pe Twitter, emis de Greenpeace, „Veti citi peste tot ca reclamele la combustibili fosili sunt, de acum, interzise, insa acest lucru nu este adevarat!“

Potrivit surselor digi24.ro, activistii acuza faptul ca reclamele pentru gaze naturale nu au fost interzise in egala masura; mai mult, reclamele pentru sponsorizari de evenimente sunt in continuare permise.

Exista si opinii potrivit carora aceasta lege intrece limitele, cu atat mai mult in contextul economic nefavorabil actual in care costurile vietii sunt foarte ridicate.

In ceea ce priveste furnizorii, acestia se plang de faptul ca nu au posibilitatea de a ii avertiza pe clienti in momentul in care carburantul suporta modificari de pret.

Ramane de vazut care va fi reactia internationala si ce tari vor imbratisa initiativa Frantei in viitorul apropiat.

sursa foto: https://www.euronews.com/

Citeste si...
Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?
Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este t...

Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?
Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?

Observam un numar de vehicule electrice tot mai mare pe zi ce trece in trafic si cel mai probabil majoritatea soferilor se intreab...

Sunt soferii de BMW cocalari? Ce spune Chat GPT despre asta!
Sunt soferii de BMW cocalari? Ce spune Chat GPT despre asta!

Termenul “cocalar” este unul care a intrat în limbajul cotidian al românilor și este folosit pentru a descrie un anumit tip de com...