In conditiile crizei energetice internationale, Elvetia ia in calcul varianta interzicerii masinilor electrice

In conditiile crizei energetice internationale, Elvetia ia in calcul varianta interzicerii masinilor electrice

Pe langa problema incarcarii si costurile destul de ridicate cu care se confrunta proprietarii de autovehicule electrice, anumite tari au inceput deja sa ia in calcul varianta interzicerii acestor autoturisme, in conditiile in care criza energetica loveste din ce in ce mai puternic.

Mai mult, se pare ca si producerea bateriilor necesare functionarii acestui tip de autovehicule este un proces nociv mediului, deosebit de poluant.

Potrivit romaniatv.net, desi initial s-a vorbit numai despre beneficiile producerii de autoturisme electrice, se pare ca la ora actuala exista tari care iau in calcul modificarea legislatiei, intentionand sa interzica astfel de motoare, un exemplu in acest sens reprezentandu-l Elvetia.

Astfel, oficialii elvetieni cauta sa preintampine agravarea crizei energetice, dorind sa gaseasca o solutie pentru a face economie de curent, varianta interzicerii masinilor electrice fiind deja considerata o varianta de luat in calcul.

Potrivit aceleiasi surse, care citeaza electrive.com, „exista un proiect de „ordonanta privind restrictiile si interdictiile de la utilizarea energiei electrice“, pe care Consiliul Federal il are in vedere pentru a se pregati pentru posibilitatea unei penurii de energie electrica. Proiectul respectiv prezinta patru niveluri posibile de criza energetica.

E-mobilitatea este mentionata la nivelul al treilea, drept una dintre multele masuri posibile. Mai exact, se mentioneaza ca „utilizarea privata a masinilor electrice este permisa doar pentru calatorii absolut necesare (de exemplu, exercitarea profesiei, cumparaturile, vizita la medic, participarea la evenimente religioase, participarea la procese in instanta)“.“

Mai mult, proiectul in discutie prevede stabilirea unei limite de viteza mai restrictiva pe autostrada, prin reducerea acesteia de la 120 km/h la 100 km/h.

Romanii sunt nemultumiti de costurile ridicate pe care le implica autovehiculele electrice

Tot mai multi conducatori auto care au achizitionat autoturisme electrice isi manifesta nemultumirea in legatura cu cheltuielile mari, cu atat mai mult pe fondul cresterilor de preturi la energie. Aceste cresteri de preturi fac din masinile care functioneaza pe benzina sau motorina autoturisme mai rentabile, indiferent ca si pretul combustibilului a crescut mai mult decat semnificativ.

Decizia oficialilor de stabilire a plafonului de 255kW/luna a lovit mai ales conducatorii auto care procedeaza la incarcarea respectivelor masini in regie proprie, la domiciliu, plafonul impus punandu-i in reala dificultate.

Astfel, conducatorii auto de masini electrice care isi incarca autovehiculele acasa realizeaza faptul ca depasesc cu mult plafonul de 255kW/luna, stabilit in baza noilor prevederi legale.

Noile preturi plafonate de oficiali, incepand cu data de 1 septembrie

Potrivit capital.ro, decizia membrilor Guvernului de a diminua plafonul de compensare a pretului energiei, respectiv costurile exorbitante in cazul depasirii acestui plafon, fac din detinerea unui astfel de autovehicul o reala problema.

Acest impediment apare in cazul proprietarilor de autovehicule care procedeaza la incarcarea acestora in regie proprie, acasa, multi dintre ei domiciliind la curte. Facem mentiunea ca numai incarcarea autovehiculului conduce la un consum de 150 – 200kWh/ luna, in conditiile in care facturile sunt compensate numai pana la 255 kW.

Potrivit specialistilor citati de stirileprotv.ro, proprietarii de autoturisme plug-in hybrid, care ruleaza aproximativ 1000 km. / luna, pot ajunge usor la consumul a 200 kW, in conditiile in care utilizeaza, in cea mai mare parte, numai componenta electrica a autoturismului.

Potrivit romaniatv.net, Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a mentionat, in luna septembrie, faptul ca „gospodariile care consuma mai mult de 255 kWh/luna, dar nu mai mult de 300 kWh/luna, vor plati la pretul pietei diferenta de kWh dintre cele doua plafoane. Astfel, gospodariile care consuma peste 300 kWh/luna nu sunt acoperite de OUG.“

Punem la dispozitie, in cele ce urmeaza, noile preturi la energie pentru consumatorii casnici, in Romania:

  • Consum de maxim 100 kWh / luna: 0,68 bani, TVA inclus;
  • Consum intre 100 si 255 kWh / luna: 0,80 bani, TVA inclus;
  • Consum mai mare de 255 kWh / luna: pretul pietei.

sursa foto: https://www.carblogindia.com/

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Prea mult ulei in cutia de viteze?
Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie pentru masina dumneavoastra, exista posibilitatea ca din graba sa...

Mai mult decat un logo. Ce inseamna cele 6 stele de pe sigla Subaru
Mai mult decat un logo. Ce inseamna cele 6 stele de pe sigla Subaru

Cu siguranta compania Subaru este un nume imens atunci cand vine vorba despre autoturisme si acestia au reusit sa isi creeze un ad...

Mai mult de 90% dintre soferii romani vor monitorizare video a traficului!
Mai mult de 90% dintre soferii romani vor monitorizare video a traficului!

Pentru a afla chiar de la soferi care sunt nevoile specifice traficului de la noi din tara, a fost realizat studiul Atitudini soci...

Cat de mult poti merge pe pana?
Cat de mult poti merge pe pana?

Mergi pe strada si beculetul care indica presiunea din roti se aprinde in bord. Inima iti bate repede si ochii iti fug spre margin...