Inlocuirea lantului de distributie

Inlocuirea lantului de distributie

Lantul de distributie este un lant de metal, spre deosebire de cureaua de distributie, care este facuta din cauciuc. Lantul este localizat in interiorul motorului si trebuie lubrifiat de catre uleiul dinauntrul motorului in asa fel incat totul sa functioneze.

De fiecare data cand folosesti motorul, folosesti si lantul de distributie. El leaga arborele cotit de arborele cu came. Legaturile metalice din lant se deplasează pe pinionul dintelui de pe capatul arborelui cotit si al arborelui cu came, in asa fel incat sa se roteasca impreuna.

Lantul de distributie trebuie inlocuit, in mod normal, intre 60.000 si 160.000 km, daca nu apare vreo problema. Problemele cu lantul sunt destul de obisnuite pentru vehiculele cu multi kilometri, asadar, daca vehiculul pe care il conduci este mai vechi, cel mai bine este sa fii cu ochii-n patru pentru simptome ale deteriorarii lantului de distributie.

Daca observi intr-adevar probleme, contacteaza un mecanic profesionist pentru a-ti inlocui lantul de distributie. 

Cu timpul, lantul de distributie se deterioreaza, deoarece se largeste. De asemenea, dispozitivul de tensionare al lantului sau ghidajele conectate la acesta se pot uza, cauzand cedarea completa a lantului de distributie. Daca lantul cedeaza, vehiculul nu va functiona deloc.

Una din cauzele deteriorarii rapide a lantului de distributie poate fi utilizarea uleiului necorespunzator. De cele mai multe ori, vehiculele moderne vor putea folosi doar ulei sintetic, deoarece trebuie sa indeplineasca anumite specificatii pentru curgerea rapida a lichidului, cu o presiune optima.

Uleiul necorespunzator poate pune greutati in plus asupra lantului, iar motorul nu va fi lubrifiat in mod corect.

Deoarece lantul de distributie se poate strica si va trebui sa fie inlocuit, este important sa stii cum sa recunosti simptomele pentru a-l putea repara inainte de a ceda complet.

Cateva semne ca lantul de distributie trebuie inlocuit

  • Vehiculul are un ralanti neregulat, adica motorul „tremura”.
  • Combustia spontana a masinii.
  • Vehiculul se misca mai greu decat de obicei.
  • Masina ta nu porneste deloc, posibil ca lantul de distributie a cedat complet.

Citeste si despre: cand trebuie schimbat lantul de distributie

Sursa foto: majormotors.co.uk

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de intrare a vitezei turbinei si la eroarea vitezei automobilului - tensiune oscilanta.

P 0231 – Tensiune Scazuta Circuit Secundar Pompa de Combustibil

In urmatorul articol vom vorbi despre „plecarea din rampa”, mai exact despre cum se face. Dar sa o luam cu usor cu inceputul.

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.