Intinderea asigurarii in cazul incidentelor internationale in trafic

Intinderea asigurarii in cazul incidentelor internationale in trafic

Articolul de fata reprezinta o initiativa de bun augur, cunoasterea facilitatilor oferite de asigurare pe drumurile publice din afara tarii fiind mai mult decat bine-venita in conditiile existentei atator riscuri reale in trafic.

De asemenea, amintim faptul ca manifestarea unei conduite preventive va scuti conducatorii auto de temeri legate de siguranta la volan indiferent ca acestia ruleaza in tara sau in strainatate, linistea si placerea condusului unei masini nefiind in acest mod afectate de oboseala soferului sau de stimulii externi.

Potrivit europa.eu, in situatia in care sunteti implicati intr-un incident in trafic in timp ce nu va aflati pe teritoriul Romaniei, atunci trebuie sa cunoasteti faptul ca veti intra sub jurisdictia tarii pe teritoriul careia s-a produs respectivul accident. Cu alte cuvinte, facem referire la o modalitate distincta de despagubire, regulile din Romania fiind oarecum diferite.

In primul si in primul rand, potrivit europa.eu, atragem atentia asupra faptului ca este strict interzisa parasirea locului accidentului, procedura standard fiind aceea ce apelare a serviciilor de urgenta.

De asemenea, se recomanda retinerea / notarea tuturor aspectelor de interes legate de eveniment in sine, precum si referitoare la celalalt conducator auto parte in accident, acestea fiind de real interes pe perioada derularii cercetarii.

Anuntarea accidentului

In cazul in care sunteti implicati intr-un accident rutier care a avut loc in strainatate, va trebui sa completati la locul incidentului declaratia anume creata in acest sens. Referitor la aceasta declaratie, facem mentiunea faptului ca aceasta va este inmanata, in cele mai multe cazuri, de catre asigurator, fiind vorba despre un document standard. Exista chiar asociatii de asiguratori care au creat un formular european de constatare a accidentelor, formular care faciliteaza colectarea datelor necesare in vederea solutionarii rapide a solicitarilor de despagubire.

In cazul in care nu detineti un astfel de formular de constatare sau de asigurare, europa.eu va aminteste principalele informatii necesare a fi avute in vedere in cazul unui incident in trafic, respectiv:

In cazul in care exista intelegere intre conducatorii auto implicati in respectivul accident, aceasta declaratie va fi semnata de ambele parti ulterior completarii. Acest acord va facilita procedura ulterioara de acordare a despagubirilor.

Atragem atentia asupra faptului ca nu se recomanda asumarea raspunderii pentru producerea accidentului in cazul in care aceasta nu concorda cu realitatea, si mai mult nu se recomanda semnarea formularului respectiv in cazul in care nu sunteti pe deplin lamurit asupra a ceea ce este inscris in continutul acestuia.

In conditiile in care nu reusiti sa cadeti de comun acord cu cealalta parte, asiguratorul dumneavoastra este cel care este indrituit sa solutioneze problema cu asiguratorul celuilalt conducator auto, solutionare care va avea la baza raportul de cercetare al politiei, raportul de evaluarea a daunelor s.a.m.d.

In vederea sustinerii solicitarilor, se impune prezentarea de fotografii de la locul accidentului, declaratii ale martorilor daca acestia exista si / sau un raport al organelor abilitate in trafic.

De asemenea, nu uitati sa anuntati respectivul accident firmei de asigurari, indiferent ca solicitati sau nu despagubiri.

Potrivit europa.eu, recomandam verificarea variantei in care asiguratorul dumneavoastra poate oferi acoperire nelimitata, cu atat mai mult in ceea ce priveste vatamarile corporale care pot rezulta dintr-un accident in trafic.

Spre exemplificare:

Oferim, in cele ce urmeaza, un exemplu de acoperire in baza prevederilor legislatiei Uniunii Europene.

Astfel, potrivit europa.eu, „Normele UE va garanteaza nivelul maxim de acoperire aplicabil. Tara de origine aplica nivelul minim de acoperire stabilit de UE pentru prejudicii materiale - 1120000 EUR.

Sa presupunem ca ati provocat un accident intr-o tara in care plafonul este mai ridicat - 1200000 EUR. Daunele materiale produse in urma accidentului au fost estimate la 1180000 EUR, cu 60000 EUR mai mult decat suma garantata in tara dumneavoastra.

Desi nu ati convenit cu asiguratorul asupra unei sume mai mari, veti beneficia de acoperire pentru 1180000 EUR, deoarece legislatia UE va garanteaza nivelul maxim de acoperire. In acest caz, este vorba despre plafonul aplicabil in tara in care a avut loc accidentul.“

sursa foto: https://adevarulfinanciar.ro/

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...