Iti curge apa in masina? Uite de ce.

Iti curge apa in masina? Uite de ce.

Indiferent de tipul de scurgere de care sufera autoturismul nostru, acesta nu este cu siguranta un semn bun, iar necunoasterea sursei este o situatie neplacuta, dar care se poate transforma in una ingrijoratoare, deoarece nu cunoastem gravitatea problemei si momentul in care masina se va umple cu apa si interiorul va fi distrus. Majoritatea sistemelor unui autoturism sunt concepute sa functioneze sub forma inchisa, asa incat atunci cand acesta prezinta o scurgere, in mod automat acestea au si o defectiune.

In cele ce urmeaza va vom prezenta principalele situatii care pot provoca o scurgere de apa in autoturismul dumneavoastra si vom vorbi despre modurile in care le puteti remedia.

Scurgeri prin trapa

Aceasta este cea mai frecventa cauza pentru care soferii ajung sa se confrunte cu apa in autoturismul lor, dar desigur, se aplica doar pentru masinile care sunt echipate cu trapa asa incat s-ar putea sa nu fie o situatie de interes pentru toti soferii.

Trapa unui autoturism ar trebui verificata periodic pentru a curata impuritatile si depunerile de pe canalele acesteia si pentru a vedea daca nu exista scurgeri. Garniturile sinelor sunt piese consumabile, care se uzeaza in timp din cauza ploii si a soarelui, motiv pentru care uneori trebuie inlocuite, operatiune care daca nu este facuta cu maxima atentie poate provoca rapid probleme.

Scurgerile prin trapa afecteaza de cele mai multe ori tapiteria, formand pete care sunt dificil de indepartat ulterior.

Scurgeri la nivelul usilor

Usile oricarui autoturism sunt echipate cu o membrana interioara care are rol de protectie si ajuta la inchiderea etansa a usii. Aceste membrane sunt echipate cu scurgeri de mici dimensiuni, care preiau apa atunci cand ploua sau spalam autoturismul si o dreneaza, mentinand habitaclul in permanenta uscat. In cazul in care aceasta membrana se dezlipeste sau se rupe, apa va incepe sa patrunde incet in autoturismul dumneavoastra. De cele mai multe ori cand exista o astfel de defectiune, apa se va aduna in zona picioarelor, pe covoras. La fel ca si in prima situatie, recomandam aceasta reparatie a fi efectuata de catre un profesionist.

De asemenea, pe langa membrana interioara care protejeaza habitaclul, usile sunt echipate cu captuseala de cauciuc fina la marginile exterioare, care sunt practic niste garnituri care separa mediul extern de cel intern. In cazul in care acestea sunt deteriorate, apa va trece de ele si cel mai probabil sistemul de drenaj nu va mai face fata. Garniturile se inlocuiesc mai usor decat membranele, dar trebuie sa va asigurati ca alegeti modelul potrivit pentru autoturismul dumneavoastra.

Deteriorarea usilor sau a geamurilor masinii

In cazul majoritatii autoturismelor moderne, pe geamurile laterale ale acestuia exista benzi de cauciuc care se sprijina pe sticla atat in interior, cat si in exterior si care au rolul de a nu permite patrunderea apei sau scurgerea ei in interiorul sistemului care actioneaza geamul. Atunci cand un obiect sau o defectiune nu mai permite inchiderea corespunzatoare a sticlei, apa va incepe incet sa se scurga pe langa aceste benzi de cauciuc. Nu numai ca apa va ajunge in autoturism, dar aceasta poate afecta rapid si sistemele electrice care se ocupa de miscare geamului sau inchiderea centralizata a autoturismului.

Probleme ale parbrizului si ale lunetei

Autoturismele sunt echipate cu sisteme care sa nu permita intrarea apei prin orificiile de pe marginea parbrizului sau a lunetei dumneavoastra. De cele mai multe ori problemele apar in aceste situatii dupa ce a avut loc inlocuirea unui dintre parbrize si acesta nu a fost montat corespunzator. De asemenea, in timp aceste sisteme se uzeaza si pot permite intrarea apei, ceea ce va ridica semnificativ nivelul de umezeala in masina si va produce condens pe parbriz sau in anotimpul rece parbrizul va ingheta pe interior.

Defectarea filtrelor de habitaclu

Majoritatea autoturismelor sunt echipate cu un filtru amplasat in compartimentul motor si care are rolul de a preveni patrunderea de apa sau scurgerile si in acelasi timp nu permite ridicarea nivelului de umiditate in habitaclu. Atunci cand capacul sau etansarea acestui filtru sunt uzate, apa va intra incet in masina prin intermediul sistemului de ventilatie, de cele mai multe ori sub forma de umiditate crescuta, ceea ce va afecta mai multe sisteme in mod rapid.

Aerul conditionat

Nu in ultimul rand, tubul de scurgere de la sistemul de aer conditionat poate provoca probleme destul de grave atunci cand nu mai functioneaza corect. Unul dintre rolurile acestui tub este de a scoate condensul din masina asa incat gradul de umiditate sa fie cat mai scazut. Atunci cand aceasta scurgere prezinta un blocaj, intreaga cantitate acumulata in el se va intoarce in habitaclu si de obicei o vom observa pe covorasele din fata ale masinii. Daca problema nu persista atunci cand aerul conditionat este oprit, cu siguranta ati identificat defectiunea.

Citeste si...
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?
Sunt masinile japoneze mai fiabile ca cele nemtesti?

Producatorii auto japonezi si germani sunt in fruntea listei cand vine vorba de inginerie auto, fara dubii. Multi fani de masini a...

Sunt airbagurile si centurile conectate?
Sunt airbagurile si centurile conectate?

Airbagurile si centurile de siguranta sunt cele mai importante doua elemente atunci cand vine vorba despre siguranta ta si a celor...

Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?
Sunt cutiile manuale mai ieftin de reparat decat cele automate?

Atunci cand vine vorba despre autoturisme, una dintre cele mai semnificative diferente pe care trebuie sa le luam in calcul este t...

Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?
Sunt masinile electrice mai prietenoase cu mediul?

Observam un numar de vehicule electrice tot mai mare pe zi ce trece in trafic si cel mai probabil majoritatea soferilor se intreab...