Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Vi s-a intamplat oare cand va grabeati sa ajungeti undeva sa nu porneasca masina? Mai exact, sa puneti contactul masinii si sa rotiti cheia in contact, iar masina sa nu porneasca, singurul semnal de la aceasta sa fie doar un zgomot de pacanit?

In cazul in care nu v-ati confruntat cu o asemenea problema, va puteti considera soferi norocosi. Aceasta este insa o problema destul de des intalnita si nu este foarte costisitoare reparatia, asa ca in urmatoarele randuri vom dezbate acest aspect.

Pentru a remedia o asemenea problema insa, este foarte important sa stiti care sunt elementele de baza ale problemei si trebuie sa stiti de unde sa incepeti cautarile pentru remedierea problemei. Continuarea acestui articol va va ajuta sa intelegeti care sunt cauzele acestei probleme, cum depistati problema si cel mai important, cum remediati problema.

Citeste si despre: masina nu mai porneste, ai probleme cu bateria sau cu alternatorul

Cauzele care au dus la aparitia pacanitului in loc ca masina sa porneasca

Exista mai multe cauze care pot sa provoace o asemenea problema, si anume pacanitul motorului in loc ca motorul sa porneasca. 

1. Tensiunea scazuta a bateriei

Cea mai intalnita cauza care provoaca o astfel de problema este de fapt tensiunea scazuta a bateriei masinii. Tensiunea bateriei poate sa fie scazuta din mai multe cauze, precum o vechime foarte mare a bateriei.

Daca nu are puterea necesara, atunci cand este rotita cheia in contact, motorul nu porneste, dar se aude acest pacanit.

2. Starter defect

O alta cauza care provoaca acest pacanit insuportabil este un motor starter defect. Un solenoid este impins in momentul in care se roteste starterul, insa in cazul in care solenoidul se blocheaza sau functioneaza defectuos, se va auzi aceast pacanit de la motor, deoarece motorul nu se invarte.

3. Terminalele bateriei sunt descarcate

Descarcarea terminalelor de pe baterie este o problema cu care se confrunta destul de multi soferi in viata de zi cu zi. Daca de exemplu mergeti cu masina in service pentru o anumita reparatie, iar bateria este deconectata, atunci cand aceasta este conectata din nou, daca nu sunt stranse bine bornele acesteia, atunci cand doriti sa porniti masina, de la motor se va auzi un pacanit.

De ce? Ei bine, este nevoie ca bateria sa ofere suficient de multa energie pentru pornirea masinii, iar daca terminalele nu transmit suficienta energie, se va ajunge in aceasta situatie.

Citeste si despre: cum se incarca o baterie de masina

4. Probema cablului de impamantare

In cazul in care cablul de masa dintre corp si motor sau dintre bateria masinii si corp este deteriorat, cu siguranta puterea va fi restrictionata, iar motorul nu va putea fi pornit. Este important sa va asigurati ca nu va confruntati cu o asemenea problema.

Daca totusi va confruntati cu o asemenea problema, se poate aplica un cablu de jumper extern intre borna minus a masinii si motor, iar sansele de remediere a problemei sunt destul de mari.

5. Cablu de alimentare rupt

In conditiile in care cablul de alimentare de la starter este deteriorat sau mai rau, este rupt de-a binelea, atunci prin cablul starter nu va trece suficient de multa energie pentru ca motorul sa poata sa se roteasca.

Aceasta problema este mai putin intalnita decat cele despre care am discutat in acest articol, dar exista riscul sa apara. In continuare veti descoperi cum se poate remedia o asemenea problema.

Asadar, in cazul in care va confruntati cu o asemenea problema, este necesar sa verificati anumite componente pentru a depista exact care este locul problematic.

6. Verificati bateria masinii

Dupa cum spuneam mai sus in articol, bateria masinii in cazul in care este defecta, poate sa fie cauza acestei probleme, asa ca mai intai de toate trebuie sa verificati bateria masinii. Exista diferite modalitati pe care le puteti face pentru a verifica starea bateriei, insa cel mai usor este acela de a folosi un starter pe bateria masinii.

Puteti sa faceti acest lucru folosind cabluri, dar este destul de complicat acest lucru, iar daca nu stiti cum sa efectuati aceasta verificare, sunt sanse foarte mari sa deteriorati grav masina, asa ca ideal ar fi sa optati pentru un starter care are functii de protectie.

In cazul in care nu detineti un asemenea starter, atunci cu siguranta trebuie sa comandati unul, pe care sa il aveti in propriul garaj si pe care sa il folositi ori de cate ori este nevoie.

Atunci cand deja detineti starterul, este important sa va asigurati ca acesta este complet incarcat, si trebuie sa il conectati la bornele masinii inainte de a porni masina. In cazul in care motorul se invarte, cu siguranta bateria masinii are o problema, fie este deja veche si depasita de situatie, fie ati ales o baterie de masina de cea mai proasta calitate.

Pentru a verifica acest lucru, puteti opta pentru utilizarea unui analizator de baterii auto, sau puteti sa va indreptati atentia spre un multimetru, iar astfel veti verifica starea bateriei.

Citeste si despre: semne ca bateria masinii te lasa

7. Folositi un cablu jumper

In conditiile in care masina in aceasta situatie porneste, atunci este necesara verificarea firului de impamantare dintre motor si corp, si apoi se impune curatarea suprafetelor de contact. In cazul in care acesta arata bine, este necesar sa verificati si cablul dintre corp si bateria masinii, si trebuie de asemenea sa curatati suprafetele.

8. Apasati demarorul

Una dintre cele mai des intalnite probleme ale starterului este aceea ca solenoidul ramane blocat. In cazul in care nu este greu sa ajungeti la solenoidul de ponire al masinii, puteti sa il atingeti cu un ciocan, foarte usor.  Este important sa tineti mainile departe de piesele rotative, iar in cazul in care starterul se intoarce atunci cand il atingeti, atunci fie aveti un starter prost, fie solenoidul de pornire este defect si trebuie inlocuit.

9. Masurati tensiunea de pe demaror

In conditiile in care cablul de alimentare are o defectiune la demaror, atunci este important sa verificati tensiunea pe demaror folosind un multimetru in momentul in care incercati rotirea motorului. Este foarte important sa aveti o persoana alaturi care sa va ajute in acest caz, pentru a putea comuta aprinderea in timpul masurarii.

Este foarte important sa faceti acest lucru cu o foarte mare atentie si este de asemenea important sa aveti bratele cat mai departe de partile rotative.

Este necesar ca tensiunea sa nu scada sub valoarea de 12 volti, iar in cazul in care aceasta scade sub aceasta valoare, trebuie verificat cablul de alimentare si trebuie curatate suprafetele. Este necesar sa verificati sa nu existe deteriorari aici.

10. Schimbati piesele defecte

In cazul in care ati efectuat toate aceste testari, iar rezultatele au fost ok, insa motorul tot nu porneste atunci cand incercati sa il porniti, se poate ca problema sa provina de la starter, in ciuda faptului ca testul a fost ok.

Se poate de asemenea ca problema sa fie intre blocarea aprinderii si demaror, iar pentru a putea sa masurati aceste lucruri va fi nevoie sa dispuneti de o schema de cablare a masinii, si va trebui sa faceti masuri exacte.

In cazul in care exista un cablu rupt intre blocarea aprinderii si demaror, acesta nu va provoca acel pacanit. In cazul in care cablul respectiv este rupt, atunci cand rotiti cheia in contact pur si simplu nu se intampla nimic.

Concluzie

Asadar, putem spune ca problema cea mai comuna pentru o astfel de situatie deranjanta este cauzata de bateria masinii. Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati atentia spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie. 

Apoi, daca bateria este in regula, se poate ca pacanitul respectiv sa fie cauzat de un starter defect care va fi nevoie sa fie inlocuit in cel mai scurt timp posibil.

Ei bine, acestea sunt cele mai importante detalii pe care trebuie sa le cunoasteti in ceea ce priveste acest pacanit care se poate auzi cand incercati sa porniti motorul masinii.

Citeste si despre: sfaturi intretinere corecta a bateriei masinii

Sursa foto: carbrain.com, quadratec.com, ctssystems.eu, youtube.com

Articole similare
Motorul masinii nu mai porneste?

Motorul masinii nu mai porneste?

Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.

Probleme cu bateria? Cum sa ii dai curent?

Probleme cu bateria? Cum sa ii dai curent?

Ai ramas fara baterie? Masina nu mai porneste? Afla cum trebuie sa folosesti cablul auto cu clesti pentru a primi curent de la o alta masina.

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme la cutie automata cu comutatorul N sau Neutru

Probleme sau oscilatii pot aparea in momentul in care stationezi si pui masina in ralanti, pozitia neutru a schimbatorului de viteze.

Probleme cu sistemul de franare

Probleme cu sistemul de franare

Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Mici probleme ce pot aparea la motoarele vechi

Masinile vechi necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii sau cu fenomenul de rateu.

Probleme cu garnitura de chiulasa?

Probleme cu garnitura de chiulasa?

In momentul in care va confruntati cu probleme ale garniturii de chiulasa, primul pas este acela de a merge la mecanicul auto pentru a rezolva problema.

Masina nu mai schimba treptele corect

Masina nu mai schimba treptele corect

Cele mai uzuale probleme care au legatura cu transmisia si cu cutia de viteze despre care trebuie sa stii. Vezi simptomele unei cutii de viteze cu probleme.

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

De ce ataca rozatoarele cablurile masinii? La ce semne ar trebui sa fiti atenti? Cum pot opri soriceii sa intre si sa mestece componentele electrice?

Top 12 cele mai comune probleme auto

Top 12 cele mai comune probleme auto

Ai probleme cu masina? Afla care sunt cele mai comune probleme care pot aparea.

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Cum porniti o masina care a stationat mai mult de 1 an?

Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Probleme care au legatura cu transmisia masinii

Orice problema legata de transmisie face parte din acea categorie de probleme care se vor vedea la functionarea corecta a masinii tale.

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Probleme cu clapetele swirl la Alfa Romeo?

Ce sunt clapetele swirl si de ce este cea mai comuna problema la Alfa Romeo?

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

Simptomele unei cutii de viteze automata cu probleme

In principiu, acestea sunt cauzele prin care va puteti da seama ca exista o problema cu transmisia automata a masinii dumneavoastra.

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Probleme cu modulul de comanda a sistemului ABS

Modulul de comanda a sistemului ABS, lucreaza pentru a preveni blocarea rotilor in timp ce conduceti.

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Probleme cu transmisia: Reparatii ale cutiei de viteze automate

Vi s-a intamplat vreodata sa simtiti ca masina dumneavoastra intra mult mai greu in viteze decat o facea de obicei, sau chiar sa nu intre in viteza?

Cum sa diagnostichezi si sa repari o problema cu vibratiile aparute la motor?

Cum sa diagnostichezi si sa repari o problema cu vibratiile aparute la motor?

De obicei, o problema cu vibratia motorului nu apare dintr-odata, ci treptat si se accentueaza pe masura ce trece timpul.

Sfaturi intretinere demaror auto ( electromotor )

Sfaturi intretinere demaror auto ( electromotor )

In continuare va vom prezenta 5 sfaturi de top pe care trebuie sa le urmati pentru a va mentine un electromotor cat mai durabil posibil.

Accident cu o masina fara RCA

Accident cu o masina fara RCA

Desi pare greu de crezut ca un autoturism sa nu aiba RCA, cifrele oficiale spun ca doar 72.5% din totalul vehiculelor inmatriculare au incheiat o asigurare RCA.

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina folosita.

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

De multe ori spalarea masinii este o sarcina plictisitoare si care dureaza mult timp. Cu spalatoarele sub presiune timpul nu va mai fi o problema.

P0007 Oprire alimentare cu combustibil. Semnal electric prea puternic

P0007 Oprire alimentare cu combustibil. Semnal electric prea puternic

Ce simptome are masina cand apare codul de eroare P0007? apare check-engine; motorul nu porneste; motorul continua sa mearga dupa ce scoti cheia din contact;motorul se poate ineca in mers.

Simptomele unei volante cu masa dubla defecte

Simptomele unei volante cu masa dubla defecte

Semnele sunt foarte asemanatoare cu ale unui ambreiaj defect. Sfatul nostru este: daca experimentati simptomele din articol mergeti la un mecanic.

Simptome ale unui electromotor defect

Simptome ale unui electromotor defect

In continuare va vom prezenta 5 simptome pe care le puteti observa si care indica faptul ca electromotorul dumneavoastra este defect.

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme ale transmisiei manuale

Probleme cu cutia de viteze manuala? Masina ta scoate zgomote ciudate si nu mai schimba treptele cum trebuie? Citeste acest articol.

Decarbonizare motor. Merita sau nu?

Decarbonizare motor. Merita sau nu?

In acest articol vom raspunde la urmatoarele intrebari: Ce este? La ce ne ajuta? Ce costuri are aceasta operatiune? Avantaje si dezavantaje.

De ce nu treci testul de emisii la ITP

De ce nu treci testul de emisii la ITP

Ca in cazul oricarui alt test, exista standarde specifice pe care trebuie sa le treaca toate automobilele pentru a se deplasa pe strazi.

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Probleme ale instalatiei de alimentare si simptome

Cu timpul, instalatia de alimentare cu combustibil poate suferi defectiuni. In articol o sa detaliem defectiunile si cauzele lor.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.