Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Masina nu porneste. Probleme cu demarorul?

Vi s-a intamplat oare cand va grabeati sa ajungeti undeva sa nu porneasca masina? Mai exact, sa puneti contactul masinii si sa rotiti cheia in contact, iar masina sa nu porneasca, singurul semnal de la aceasta sa fie doar un zgomot de pacanit?

In cazul in care nu v-ati confruntat cu o asemenea problema, va puteti considera soferi norocosi. Aceasta este insa o problema destul de des intalnita si nu este foarte costisitoare reparatia, asa ca in urmatoarele randuri vom dezbate acest aspect.

Pentru a remedia o asemenea problema insa, este foarte important sa stiti care sunt elementele de baza ale problemei si trebuie sa stiti de unde sa incepeti cautarile pentru remedierea problemei. Continuarea acestui articol va va ajuta sa intelegeti care sunt cauzele acestei probleme, cum depistati problema si cel mai important, cum remediati problema.

Cauzele care au dus la aparitia pacanitului in loc ca masina sa porneasca

Exista mai multe cauze care pot sa provoace o asemenea problema, si anume pacanitul motorului in loc ca motorul sa porneasca.

Tensiunea scazuta a bateriei

Cea mai intalnita cauza care provoaca o astfel de problema este de fapt tensiunea scazuta a bateriei masinii. Tensiunea bateriei poate sa fie scazuta din mai multe cauze, precum o vechime foarte mare a bateriei.

Daca nu are puterea necesara, atunci cand este rotita cheia in contact, motorul nu porneste, dar se aude acest pacanit.

Starter defect

O alta cauza care provoaca acest pacanit insuportabil este un motor starter defect. Un solenoid este impins in momentul in care se roteste starterul, insa in cazul in care solenoidul se blocheaza sau functioneaza defectuos, se va auzi aceast pacanit de la motor, deoarece motorul nu se invarte.

Terminalele bateriei sunt descarcate

Descarcarea terminalelor de pe baterie este o problema cu care se confrunta destul de multi soferi in viata de zi cu zi. Daca de exemplu mergeti cu masina in service pentru o anumita reparatie, iar bateria este deconectata, atunci cand aceasta este conectata din nou, daca nu sunt stranse bine bornele acesteia, atunci cand doriti sa porniti masina, de la motor se va auzi un pacanit.

De ce? Ei bine, este nevoie ca bateria sa ofere suficient de multa energie pentru pornirea masinii, iar daca terminalele nu transmit suficienta energie, se va ajunge in aceasta situatie.

Probema cablului de impamantare

In cazul in care cablul de masa dintre corp si motor sau dintre bateria masinii si corp este deteriorat, cu siguranta puterea va fi restrictionata, iar motorul nu va putea fi pornit. Este important sa va asigurati ca nu va confruntati cu o asemenea problema.

Daca totusi va confruntati cu o asemenea problema, se poate aplica un cablu de jumper extern intre borna minus a masinii si motor, iar sansele de remediere a problemei sunt destul de mari.

Cablu de alimentare rupt

In conditiile in care cablul de alimentare de la starter este deteriorat sau mai rau, este rupt de-a binelea, atunci prin cablul starter nu va trece suficient de multa energie pentru ca motorul sa poata sa se roteasca.

Aceasta problema este mai putin intalnita decat cele despre care am discutat in acest articol, dar exista riscul sa apara. In continuare veti descoperi cum se poate remedia o asemenea problema.

Asadar, in cazul in care va confruntati cu o asemenea problema, este necesar sa verificati anumite componente pentru a depista exact care este locul problematic.

Baterie defecta sau descarcata

Dupa cum spuneam mai sus in articol, bateria masinii in cazul in care este defecta, poate sa fie cauza acestei probleme, asa ca mai intai de toate trebuie sa verificati bateria masinii. Exista diferite modalitati pe care le puteti face pentru a verifica starea bateriei, insa cel mai usor este acela de a folosi un starter pe bateria masinii.

Puteti sa faceti acest lucru folosind cabluri, dar este destul de complicat acest lucru, iar daca nu stiti cum sa efectuati aceasta verificare, sunt sanse foarte mari sa deteriorati grav masina, asa ca ideal ar fi sa optati pentru un starter care are functii de protectie.

In cazul in care nu detineti un asemenea starter, atunci cu siguranta trebuie sa comandati unul, pe care sa il aveti in propriul garaj si pe care sa il folositi ori de cate ori este nevoie.

Atunci cand deja detineti starterul, este important sa va asigurati ca acesta este complet incarcat, si trebuie sa il conectati la bornele masinii inainte de a porni masina. In cazul in care motorul se invarte, cu siguranta bateria masinii are o problema, fie este deja veche si depasita de situatie, fie ati ales o baterie de masina de cea mai proasta calitate.

Pentru a verifica acest lucru, puteti opta pentru utilizarea unui analizator de baterii auto, sau puteti sa va indreptati atentia spre un multimetru, iar astfel veti verifica starea bateriei.

In conditiile in care masina in aceasta situatie porneste, atunci este necesara verificarea firului de impamantare dintre motor si corp, si apoi se impune curatarea suprafetelor de contact. In cazul in care acesta arata bine, este necesar sa verificati si cablul dintre corp si bateria masinii, si trebuie de asemenea sa curatati suprafetele.

Demarator blocat sau defect

Una dintre cele mai des intalnite probleme ale starterului este aceea ca solenoidul ramane blocat. In cazul in care nu este greu sa ajungeti la solenoidul de ponire al masinii, puteti sa il atingeti cu un ciocan, foarte usor. Este important sa tineti mainile departe de piesele rotative, iar in cazul in care starterul se intoarce atunci cand il atingeti, atunci fie aveti un starter prost, fie solenoidul de pornire este defect si trebuie inlocuit.

In conditiile in care cablul de alimentare are o defectiune la demaror, atunci este important sa verificati tensiunea pe demaror folosind un multimetru in momentul in care incercati rotirea motorului. Este foarte important sa aveti o persoana alaturi care sa va ajute in acest caz, pentru a putea comuta aprinderea in timpul masurarii.

Este foarte important sa faceti acest lucru cu o foarte mare atentie si este de asemenea important sa aveti bratele cat mai departe de partile rotative.

Este necesar ca tensiunea sa nu scada sub valoarea de 12 volti, iar in cazul in care aceasta scade sub aceasta valoare, trebuie verificat cablul de alimentare si trebuie curatate suprafetele. Este necesar sa verificati sa nu existe deteriorari aici.

Concluzie

In cazul in care ati efectuat toate aceste testari, iar rezultatele au fost ok, insa motorul tot nu porneste atunci cand incercati sa il porniti, se poate ca problema sa provina de la starter, in ciuda faptului ca testul a fost ok.

Se poate de asemenea ca problema sa fie intre blocarea aprinderii si demaror, iar pentru a putea sa masurati aceste lucruri va fi nevoie sa dispuneti de o schema de cablare a masinii, si va trebui sa faceti masuri exacte.

In cazul in care exista un cablu rupt intre blocarea aprinderii si demaror, acesta nu va provoca acel pacanit. In cazul in care cablul respectiv este rupt, atunci cand rotiti cheia in contact pur si simplu nu se intampla nimic.

Asadar, putem spune ca problema cea mai comuna pentru o astfel de situatie deranjanta este cauzata de bateria masinii. Folositi un starter sau puteti chiar sa va indreptati atentia spre cabluri jumper ca sa porniti masina, iar astfel veti depista daca problema provine de la baterie.

Apoi, daca bateria este in regula, se poate ca pacanitul respectiv sa fie cauzat de un starter defect care va fi nevoie sa fie inlocuit in cel mai scurt timp posibil.

Ei bine, acestea sunt cele mai importante detalii pe care trebuie sa le cunoasteti in ceea ce priveste acest pacanit care se poate auzi cand incercati sa porniti motorul masinii.

Sursa foto: carbrain.com, quadratec.com, ctssystems.eu, youtube.com

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...