Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Merita sa cumperi o masina cu piese aftermarket?

Nu e intotdeauna posibil sau practic sa cumperi sau sa inchiriezi o masina noua. Uneori esti in situatia in care trebuie sa cumperi o masina la mana a doua. Desi procesul poate parea simplu, cautarea masinii potrivite este un proces ceva mai complex comparativ cu atunci cand cumperi o masina dintr-un lot de masini noi.

Exista un lucru esential de luat in considerare atunci cand cautati o masina folosita. Avand acest aspect in vedere inainte sa incepi sa cauti efectiv o masina te poate scapa de dureri de cap/probleme ulterioare.

Este periculos sa achizitionezi o masina cu componente "aftermarket" instalate?

Raspunsul la intrebarea asta este DA, in unele cazuri poate fi periculos sa cumperi o masina cu componente aftermarket instalate de proprietar anterior sau de magazin necalificat. Cu toate acestea exista o delimitare fina intre masinile modificate intr-o maniera sigura si cele modificate in mod neprofesional sau chiar ilegal.

Unele componente pot creste valoarea masinii pentru cumparatorul potrivit, pe cand altele pot aduce probleme legate de siguranta sau fiabilitate mai tarziu. Acestea sunt motivele pentru care este bine sa fim informatii despre piesele de schimb si modificarile faculte ulterior. 

Iata cateva componente aftermarket instalate in mod frecvent pe masinile folosite pentru a obtine mai multa putere a motorului si economie de combustibil, dar care este posibil sa nu respecte legile cu privire la emisiile de gaze sau fiabilitatea automobilului.

Citeste si despre: ce piese trebuie verificate la o masina mai veche de 10 ani

Sistem de admisie aer rece sau admisie RAM

Acestea sunt frecvent instalate datorita faptului ca se comercializeaza ca un sistem care scade consumul de combustibil si creste puterea motorului. Sistemul de admisie de aer rece nu este usor de remarcat, mai ales de catre soferul obisnuit. Un dezavantaj este ca multi inlocuiesc filtrul instalat din fabrica cu un altul care se poate spala si refolosi la nesfarsit.

Aceste filtre pot lasa mai mult praf sa intre in motor decat cele instalate din fabrica, in unele cazuri chiar sa faca sa apara marotrul de verificare a motorului in bord (Check-Engine) sau sa ajungi sa nu treci ITP-ul din cauza instalarii necorespunzatoare a senzorului de flux de aer in masa. 

 

Toba de esapament pentru performanta/sisteme de evacuare

Aceste sisteme sunt comercializate ca piese care cresc puterea si care dau masinii un sunet mai agresiv. Este bine sa stii dinainte daca au fost instalate o toba de esapament pentru schimbarea sunetului sau daca intreg sistemul de evacuare a fost inlocuit cu o marca fiabila si legala din punct de vedere al emisiilor de gaze.

Daca sistemului de emisie sau tobei ii lipsesc parti din echipare, cum ar fi senzorul de oxigen sau convertorul catalitic, vehiculul poate fi periculos de condus sau chiar sa nu treaca testul de emisii. Verifica intotdeauna chitantele de la instalare, acestea ar trebui sa provina de la un producator sau un magazin cu reputatie. Daca nu exista documentatia este bine sa faci o verificare la un mecanic de incredere. 

Supercompresoare/turbocompresoare

Oricand un vehicul este echipat cu o configuratie de inductie fortata care nu a fost instalata din fabrica trebuie sa existe documentatie si/sau garantie oferita de proprietar care asigura ca lucrarea a fost efectuata la o sursa cu reputatie.

O atentie deosebita trebuie acordata autoturismelor carora li s-a facut o astfel de modificare deoarece sunt foarte puternice, iar echipamentele de siguranta de asemenea necesita modificari. Adesea masinile cu astfel de modificari nu sunt legale. In cazul in care nu cauti o masina de curse, este mai bine sa stai departe de masini cu astfel de sisteme.

Citeste si despre: care sunt cele mai comune defectiuni care apar la motor

Valve/intercoolere/ecartamente/schimbatoare de tip aftermarket

La masini echipate cu turbocompresoare din fabrica, proprietarii posibil sa fi instalat blow off, intercooler sau schimbatoare mai scurte.

Aceste piese aftermarket daca sunt de buna calitate pot imbunatati experienta de conducere pentru unii, si pot da masinii un raspuns mai rapid si ascutit atunci cand este manevrata. Evident aceste sisteme trebuie sa fie instalate corespunzator. 

 

Roti/anvelope/suspensii sau parti alte suspensiilor

Un set bun de roti si o pozitie mai joasa pot sa faca masina sa arate foarte bine atunci cand acest aspect este facut corespunzator, dar trebuie sa iti asumi o cheltuiala mai mare la anvelope si suspensii sau parti ale lor daca masinii i s-a modificat alinierea rotilor sau unghiul de fuga.

Avand o masina mai joasa creste riscul deteriorarii evacuarii, sa se perforeze barele de protectie sau chiar fisurarea componentelor importante ale motorului, cum ar fi baia de ulei (carterul inferior).

Tine minte ca, in timp ce aceasta lista scurta de piese si modificari ale piesele de schimb de tip aftermarket scoate in evidenta partile bune sau mai putin bune, este datoria ta, a cumparatorului sa mergi cu masina pe care intentionezi sa o cumperi la un mecanic autorizat pentru a te asigura in privinta componentelor de care nu esti sigur.

Avand un set frumos de roti si o evacuare agresiva poate creste valoarea pentru cumparatorul potrivit, dar in cele mai multe cazuri ii scade valoarea. Asta se intampla pentru ca se considera o masina nemodificata ca avand mai multa valoare. Fii atent la componentele aftermarket, pot fi ilegale si foarte periculoase daca s-a intervenit asupra sistemului de emisie. 

Cand cauti sa cumperi un automobil, pot exista indicii ca acesta a fost modificat ulterior:

- un zgomot mai mare a tobei de evacuare;

- filtru de aer in forma de con;

- suspensie alterata;

- vopsea necorespunzatoare, mai ales langa spoiler sau bara de protectie;

- un volan diferit;

Multe componente aftermarket pot imbunatati performanta masinii, dar este important pentru cumparator sa fie constient de aceste modificari si de asemenea ca au fost instalate in mod corespunzator.

Daca suspectezi ca masina pe care intentionezi sa o cumperi ar putea sa aiba modificari cu componente aftermarket, este bine sa ii faci o inspectie inainte sa o cumperi. Aceasta inspectie te poate ajuta sa te asiguri ca totul functioneaza cum ar trebui sa functioneze. 

Citeste si despre: avantaje vs dezavantaje cauciucuri la mana a doua

Sursa foto: etcoteautoexchange.com, colchinautomotive.com, vicbaileyvw.com, palmerbrothersdodge.com

Articole similare
Cod eroare OBD2 P0381

Cod eroare OBD2 P0381

Acest cod se refera la eroarea circuitului bujiilor pre-incalzite (bujii incandescente) - circuit defect.

Cod eroare OBD2 P0102

Cod eroare OBD2 P0102

Acest cod se refera la eroarea circuitului MAF a fluxului de aer de masa ( nivel scazut ).

Cod eroare OBD2 P0296

Cod eroare OBD2 P0296

Acest cod se refera la eroarea tensiunii circuitului injectorului de carburant - cilindrul 12 - variatii de tensiune.

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Modulul de control ABS: Simptome, rol si localizare

Sistemul de franare antiblocare sau ABS este o caracteristica avansata de siguranta gasita in aproape toate vehiculele din zilele noastre.