Poate ca stii despre motorul masinii tale ca este in 4 timpi, poate ai auzit de multe ori vorbindu-se despre diferentele dintre motoarele in 2 timpi si cele in 4 timpi, insa stii oare cu adevarat unde se gasesc aceste diferenta si in ce consta?
Chiar daca cele doua tipuri au elemente similare, nu functioneaza in acelasi fel. Numarul de tipi, de fapt, defineste numarul de etape facute de piston in cadrul cilindrului, pentru a se forma un ciclu complet al motorului.
Citeste si despre: raport compresie diesel benzina
Majoritatea masinilor manufacturate in ultimii ani incearca sa produca motoare cat mai eficiente din punct de vedere al consumului. Pentru ca un motor sa functioneze, acesta trebuie sa termine procesul de ardere.
Astfel, cand vorbim despre un motor in 4 timpi, ne gandim ca fiecare piston parcurge 4 cicluri de functionare, pe cand la un motor in 2 timpi fiecare piston parcurge doua cicluri. Primul motor in 4 timpi a aparut in 1845, in Londra. Astfel, deja a trecut o perioada indelungata in care au putut sa se perfectioneze.
La un motor in 2 timpi putem vorbi despre un timp de compresie si unul de aprindere. Timpul de compresie se refera la momentul in care amestecul de carburant si aer intra in camera de ardere, cat timp pistonul este jos.
Prin procesul de urcare, pistonul comprima amestecul si in cele din urma este aprins de bujie. Timpul de aprindere incepe o data cu aprinderea bujiei. Prin explozia provocata amestecului de carburant si aer pistonul este impins in jos, gazele sunt evacuate si in cele din urma reporneste ciclul.
La un motor in 4 timpi putem vorbi de 4 timpi diferiti: timpul de admisie, timpul de compresie, timpul de aprindere si timpul de evacuare. In procesul de admisie, pistonul coboara si permite intrarea in camera de ardere a amestecului de combustibil si aer.
Timpul de compresie incepe in momentul in care pistonul incepe sa urce din nou, blocand supapa de admisie. Astfel, amestecul este capturat in camera etansa. Timpul de aprindere se refera la momentul in care pistonul ajunge la maxim si este atins nivelul final de compresie.
Bujia se aprinde, amestecul explodeaza si pistonul este din nou impins jos. Timpul de evacuare incepe cand pistonul ajunge jos si incepe din nou procesul de urcare. Pistonul incepand sa urce, permite supapei sa se deschida, astfel gazele putand sa fie emise. In momentul in care pistonul ajunge din nou sus, procesul, ciclul se reia.
Citeste si despre: ce este capacitatea cilindrica a motorului
Poate te intrebi care dintre cele doua posibilitati este varianta optima pentru un autovehicul. Numarul de pistoane reflecta de obicei puterea masinii, astfel, o masina cu 8 pistoane va fi mai puternica decat una cu 4. Insa de ce? Deoarece, in cele din urma totul se reduce la numarul de cilindri.
Diferenta se afla intre un motor de 4 cilindri si motoarele de 8 sau 12 cilindri. La unul de 4, timpul de aprindere are loc pe rand la fiecare piston, pe cand la un motor de 8 sau 12 cilindri mai multe pistoane contribuie in acelasi timp, simultan, la proces. Astfel, cu cat masina are mai multi cilindri, cu atat puterea e mai mare.
Daca e sa vorbim de consum, majoritatea oamenilor te vor sfatui sa nu alegi un motor in 2 timpi deoarece are consumul mult mai ridicat decat unul in 4 timpi. Insa sunt si avantaje.
De exemplu un motor in 2 timpi va avea o putere mai mare deoarece procesul de aprindere se produce la fiecare coborare a pistonului, pe cand la un motor in 4 timpi cate o coborare se duce la partea de admisie.
De asemenea, la un motor in 2 timpi sunt mai putine piese in joc si in miscare, astfel sunt sanse mai mici sa se strice elemente. In acelasi timp insa, consumul ridicat ramane o problema, alaturi de faptul ca se incalzeste repede si scoate un sunet foarte puternic.
Daca e sa ne uitam la avantajele pe care le are un motor in 4 timpi, putem mentiona consumul mai mic, durabilitatea mai mare, puterea este atinsa si la o turatie mai mica decat la un motor in 2 timpi iar sunetul e incomparabil.
Insa sunt si dezavantaje si de aceasta parte, cum ar fi ca motorul este mai greu si mai scump de reparat, fiind mai complex si intretinerea este si ea mai costisitoare.
Majoritatea masinilor moderne sunt construite dupa modelul motorului in 4 timpi. Asta insa te poate duce la intrebarea ca unde se mai folosesc motoare in 2 timpi? Sunt utilizare motoare in 2 timpi la motociclete off-road, la aparaturi mari de folosit pe langa casa, cum ar fi drujbe, motocultoare. Iar daca esti detinatorul fericit al unui Trabant, toate sansele sunt ca acesta sa aiba motorul in 2 timpi.
Speram ca articolul te-a ajutat sa iti faci o idee mai larga despre ceea ce se intampla sub capota masinii tale sau care sunt diferentele intre mai multe tipuri de motoare.
Citeste si despre: este mai buna cutia de viteze manuala sau automata
Sursa foto: ppuk.com, chainsawjournal.com
Segmentarea unui motor stricat poate fi o optiune mai convenabila decat inlocuirea lui completa.
Iti place si Audi dar si BMW si nu stii pe care sa alegi? In acest articol vom face o mica prezentare a acestor 2 mari marci germane.
Cand circula uleiul prin motor, poate aduna gunoaie. Dupa o perioada cele normale aduna gunoaie care scad din eficienta motorului.
Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.
Cuplul motorului este o caracteristica cel putin la fel de importanta intr-o masina precum puterea.
Cand conduceti pe drumurile frumoase din Romania, doriti sa va asigurati ca sunteti la volanul unui vehicul de inalta calitate.
Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.
Atunci cand senzorii trimit informatii diferite si care nu sunt in parametrii, check-engine-ul se va aprinde si in calculatorul masinii va fi memorat codul P0009.
In articolul de astazi vom face o comparatie intre doua cutii de viteze foarte populare si foarte intalnite pe piata, DSG 6 si DSG 7.
Motorul de doi litri EA113 TFSI a aparut in 2004. A fost proiectat pe baza motorului cu aspiratie naturala VW 2.0 FSI cu injectie directa de combustibil.
Motorul de 1,6 litri dCi 130 este un alt produs al Renault-Nissan Alliance, dezvoltat impreuna. Acest motor diesel cu patru cilindri a aparut in 2011.
Care este cel mai fiabil motor din lume? Care motor este de ales, diesel sau benzina? Ce inseamna fiabilitatea motorului.
Exista o multime de masini noi pentru a fi lansate intr-un viitor nu prea indepartat, in ciuda complicatiilor care au avut loc in acest an 2020.
Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Vom dezbate mai pe larg aceasta idee cu privire la achizitionarea de piese originale sau aftermarket, o dilema cu care multi soferi se confrunta.
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Daca iti doresti ca vopseaua masinii tale sa ramana stralucitoare si curata, atunci probabil ai auzit de polishul ceramic.
Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.
Codul rutier 2020 - Anexa nr. 2 (indicatoare rutiere) este acum disponibil gratuit pe DailyDriven.ro! Actul este actualizat la zi!
Masinile folosesc un incalzitor al blocului motor (block heater).Acesta este un dispozitiv ce ajuta motorul si lichidele din interiorul acestuia sa se incalzeasca pe timp de iarna.
Motorul QR25DE de 2,5 litri este tehnic copia lui QR20DE, cu exceptia catorva detalii.
Conducand masina zi de zi risti sa treci prin tot felul de fenomene pe care nu stii exact in ce categorie sa le incadrezi.
Motorul turbo 2.0L al lui Honda are un cap cilindric ( chiulasa ) usor din aluminiu. Galeria de evacuare este turnata cu chiulasa ca o unitate.
M52B20 este un motor cu 6 cilindri in linie. A fost lansat in 1994 si face parte din seria M52 care include si motoarele M52B24, M52B25, M52B28 si S52B32.
12A se bazeaza pe principiul de functionare al motorului 10A (primul motor rotativ in productia de masa).
Motorul F4R a devenit foarte popular datorita masinii Megan si a unor modele sportive ale Renault. Exista multe modificari ale acestui motor.
In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
Indiferent care este problema aparuta la DSG, te sfatuim sa o tratezi la timp. Orice amanare te poate costa atat bani, cat si deteriorari grave ale masinii.
Motorul 1.4 TSI / TFSI apartine seriei EA111 de motoare pe benzina turbo. Motorul a fost prezentat prima data la Salonul Auto de la Frankfurt in 2005.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login