Motorul SkyActiv-G de 1.5 litri

Motorul SkyActiv-G de 1.5 litri

Motorul SkyActiv-G de 1.5 litri (P5-VPS, P5-VP(RS)) este o versiune mai mica a motorului de 2.0 litri din seria SkyActiv. Aceasta unitate de deplasare mai mica a fost oferita pentru prima data pentru modelele Mazda2 si Mazda3 si apoi in modelele MX-5.

.

Motorul SkyActiv 1.5 are un bloc mic cilindric din aluminiu usor, cu gauri si curse reduse pentru a obtine o capacitate de 1496 cc. Exista o parte mai comuna a arborelui cotit din fonta, dar toate motoarele MX-5 au un arbore cotit mai solid din otel pentru a mentine turatii superioare (redline este 7500 rpm).

arbori cu came

Motorul 1.5 SkyActiv-G are si un sistem de injectie directa. Exista injectoare individuale cu sase gauri controlate electronic, care injecteaza combustibil direct in cilindri. Motorul are orificii de admisie unice pentru a genera un efect de vortex in camera de ardere.

Acest efect asigura un amestec mai bun si uniform de aer-combustibil, o combustie si o functionare mai eficienta. Gazele de evacuare ies printr-un antet 4-2-1 cu traverse lungi. Toate motoarele din seria SkyActiv sunt dotate cu sistemul de evacuare 4-2-1.

Tehnologia moderna SkyActiv Mazda a imbunatatit semnificativ performanta dinamica si eficienta consumului de carburant al modelului 1.5 SkyActiv-G pe motorul precedent MZR de 1.5 litri.

motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)

Specificatii motor

Producator: Mazda

Anii de productie: 2014-prezent

Material bloc cilindru: Aluminiu

Material chiulasa: Aluminiu

Tipul combustibilului: Benzina

Sistem de alimentare: Injectie de combustibil directa

Configuratie: In linie

Numarul de cilindri: 4

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 74.5

Cursa, mm: 85.8

Capacitate, cc: 1,496

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpi aspirat in mod natural

Rata compresiei: 14.0:1

Putere, HP: 114 (85kW)/ 6000

Cuplu: 150 Nm/ 4000

Ordine de aprindere: 1-3-4-2

Ulei de motor: SAE 5W-30, 5W-20; SAE 0W-20 (USA, Canada)

Capacitate ulei de motor, litri: 4.3 (0.2- filtru de ulei)

Intervalul schimbului de ulei, km: 20,000 km/12 luni

Aplicabilitate

Mazda2 (Demio), Mazda3, Mazda MX-5

Probleme ale motorului 1.5 SkyActiv-G si fiabilitate

Motoarele 1.5 SkyActiv-G sunt motoare mici si fiabile, conform standardelor moderne. Kilometrajul de 159.000 de km este usor de atins. Exista cateva lucruri care se pot intampla cu acest motor.

Bujiile nu functioneaza prea mult la acest motor. Au existat si rupturi ale bobinelor de aprindere care sunt destul de scumpe. Aceste rupturi apar adesea din cauza combustibilului de calitate scazuta.

Modificari

P5-VP (RS) - 131 CP (96 kW) / 7000 rpm, 150 Nm / 4800 rpm, - versiune speciala pentru modelul Mazda MX-5. Acest motor are arborele cotit de otel, asa cum s-a mentionat mai devreme, piese rotative usoare si diferite camere de sincronizare. Cu aceste modificari, redline-ul a crescut la 7500 rpm. De asemenea, sistemul de admisie este diferit.

Acesta include un colector de admisie cu lungime variabila pentru a creste puterea si cuplul prin reducerea lungimii la viteze mari ale motorului.

Citeste si despre: motorul 2.5 SkyActiv-G de la Mazda

Sursa foto: roadster.blog, youtube.com

Citeste si...
Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda
Despre motorul 2.2 SkyActiv-D de la Mazda

2.2 SkyActiv-D (SH-VPTR si SH-VPTS) este motorul turbo-diesel de 2,2 litri care se bazeaza pe predecesorul sau MZR-CD. Principala...