Motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI EA211

Motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI EA211

1.4 TSI a seriei EA211 este un motor de 1.4 litri cu patru cilindri pe benzina cu turbocompresor. Noua familie de motoare EA211 a fost conceputa pentru a fi utilizata in platforma MQB a VW, care implica si o anumita unificare a motoarelor.

La prima vedere ar putea parea ca noul 1.4 TSI este o versiune modificata a motorului 1.4 TSI EA111, deoarece are o putere similara, aspect si deplasare similara, dar este un motor cu totul nou, bazat pe experienta de proiectare si productie de unitati de putere anterioare cu turbocompresoare mici.

In primul rand, modelul 1.4 TSI EA211 are un bloc cilindric din aluminiu usor, cu mansoane din fonta (invelisuri), in loc de bloc complet din fonta.

Exista un nou arbore cotit din otel si tije de legatura. Cursa a fost marita la 80 mm in timp ce gaura cilindrului a scazut la 74,5 mm (cu 2 mm). Motorul cu componente noi a devenit mai usor cu 24,5 kg decat predecesorul sau.

Blocul motorului este inclinat cu 12 grade inapoi, iar galeria de evacuare este intotdeauna in partea din spate, in apropierea paravanului. Acest lucru permite realizarea unei mai mari unificari intre masinile construite pe platforma MQB.

Citeste si despre: motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI EA211

Motorul are un cap cilindric DOHC cu 16 valve, din aliaj de aluminiu, cu colector de evacuare racit cu apa. Arborii cu came sunt actionati acum de cureaua de distributie (nu un lant).

Versiunile de 122 CP au doar un timp variabil de admisie. Motoarele de 140 CP includ variatia de admisie si de evacuare. La fel ca inainte, modelul 1.4 TSI este echipat cu tacheti hidraulici si dispozitive oscilante cu clichet, care asigura o reglare automata a valvelor si o frecare redusa.

Motorul are un sistem de turbocompresor cu intercooler racit cu apa integrat in galeria de admisie. Sistemul de racire pentru 1.4 TSI are doua bucle. O bucla de temperatura joasa curge prin carcasa intercoolerului si turbocompresorului.

Galeria de evacuare integrata atinge temperatura optima de functionare foarte repede dupa pornirea motorului; de asemenea, raceste gazele de esapament la modul de putere maxima, marind durata de viata a turbocompresorului. Convertorul catalitic este montat dincolo de turbocompresor pentru un proces de incalzire rapida.

Ca si predecesorul, 1.4 TSI al EA211 are un sistem direct de injectie a combustibilului. Presiunea maxima de injectie a pompei de inalta presiune este de 200 bari.

Buteliile sunt echipate cu duze de injectie cu cinci gauri, care ofera cu precizie combustibil in camerele de combustie cu pana la trei injectii individuale. Sistemul de 1.4 TDI 103 kW (140 CP) cu sistem ACT poate opri doi cilindri pentru un consum mai mic de carburant.

Citeste si despre: motorul 4B11 de la Mitsubishi

Aplicabilitate

Volkswagen Golf, Volkswagen Jetta, Volkswagen Passat, Skoda Octavia, Skoda Rapid, Skoda Superb, Audi A3, Audi A4

Probleme ale motorului EA211 1.4 TSI si fiabilitate

Comparand cu EA111 1.4 TSI, noul motor a scapat de principalele sale deficiente. Lantul de sincronizare de intindere a fost eliminat si inlocuit cu cureaua de distributie proiectata pentru durata de viata a motorului ( declaratia oficiala a VW).

Acum, motorul se poate incalzi intr-o vreme rece. Turbocompresorul sufera mai putin datorita gazelor de evacuare mai reci, aproape la fel ca motoarele diesel. In acelasi timp, STI 1.4 EI211 are un design avansat, componente mai complexe si sisteme electronice. Acest lucru face ca reparatiile sa fie mai costisitoare.

Citeste si despre: motorul Wankel de la Mazda

Sursa foto: cardinalevw.com, sportignition.com

Articole similare

Astazi vom vorbi despre avantajele de a da cu ceara pe masina. De asemenea vom cuprinde si subiectele de protectie a vopselei masinii.

P 0223 – Admisie Ridicata Regulator/ Senzor de Pozitie / Comutator Circuit B Pedala Acceleratie

Iata cateva sfaturi despre cum sa prelungesti viata ambreiajului: nu abuza ambreiajul, nu trebuie sa il apesi de fiecare data cand franezi.

Exista 2 motive principale pentru care pedala de frana se afunda in podea. Unul dintre motive este ca sistemul de franare pierde presiune.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.