Motorul Volkswagen Audi R32 3.2 VR6

Motorul Volkswagen Audi R32 3.2 VR6

VW R32 este un motor de 3.2 litri VR6 cu aspiratie naturala bine cunoscut de pe modelul VW Golf R32 mk4 / 5. In plus, motorul a fost utilizat si pe alte modele Volkswagen, precum si pe Audi. Motorul R32 este membru al familiei EA390 a grupului Volkswagen.

3.2 VR6 are un bloc cilindric din fonta cenusie, cu un unghi ingust de 15 grade intre bordurile cilindrilor. Cilindrii sunt deplasati cu 12,5 mm de centrul axului cotit din otel. In acest caz, exista un interval de ardere de 120 de grade intre fiecare cilindru. Arborele cotit are sapte rulmenti principali.

Datorita unghiului V ingust, nevoia de capete cilindrice separate pentru fiecare cilindru a disparut. R32 are un singur cap de aliaj de aluminiu si arbore dublu cu came (DOHC). Motorul are un lant de distributie (lant simplu cu role).

Motorul are patru supape pe cilindru, 24 supape totale. Fiecare arbore cu came are 12 lobi cama, astfel incat arborele cu came fata actioneaza toate supapele de admisie, arborii cu came posterioare - supapele de evacuare. Ventilul este echipat cu aderenta cu cama cu role cu frecare redusa, cu reglaje automate ale valvelor hidraulice.

Motorul VR6 de 3.2 litri are un sistem variabil de reglare a supapelor pentru ambele arbori cu came (52 grade pe admisie in fata, 22 grade pe arborele cu came de evacuare din spate).

Motorul are o galerie de admisie variabila controlata electronic; este un colector de admisie cu doua cai. Acest motor are o injectie traditionala secventiala multipla de combustibil. Cele sase injectoare sunt montate pe orificiile galeriei de admisie si in mod normal sunt ascunse in spatele partii superioare a galeriei de admisie.

Exista doua colectoare de evacuare din fonta din partea din spate a motorului. Motorul 3.2 VR6 echipat cu un sistem electronic de aprindere cu sase bobine individuale de scanteie pentru fiecare cilindru. Motorul are, de asemenea, o transmisie electronica prin corpul clapetei de acceleratie. Functionarea motorului este controlata de unitatea electronica de comanda a motorului (ECU) Bosch Motronic ME 7.1.1.

Aplicabilitate: VW Golf Mk5 R32, VW Transporter T5, Audi A3, Audi TT.

Probleme ale motorului R32 3.2L VR6 EA390 si fiabilitate

Lista problemelor comune nu este atat de mare pentru motorul R32. Problema principala este ca un dispozitiv de tensionare a centurii serpentina care esueaza - este un calcai al lui Ahile. De asemenea, unele rapoarte despre esecul unui pachet de bobine care duce la scuturarea motorului.

Sub sarcini mari, turatii inalte si etc., suruburile volantei se rup sau se desurubeaza cu usurinta de la sine. Asa cum ati putea ghici, consumul de carburant nu este cea mai buna parte a motorului.

Longevitatea motorului este de peste 250.000 km. Operarea lui este foarte buna si sunetul motorului R32 este genial.

Sursa foto: carlicious-parts.com, pistonheads.com

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...