Majoritatea autoturismelor construite in ultimii 3 ani au inceput sa fie cu transmisie automata si exista o alegere clara a soferilor catre acest tip de masini. Cutia de viteze automata este un sistem mult mai complex decat cel manual si care functioneaza pe baza unei pompe hidraulice care este actionata in momentul in care transmisia este cuplata. Rolul lichidului hidraulic este de a asigura ca ambreiajul intern este ferm angajat in timpul condusului, dar in acelasi timp lichidul are rolul de a lubrifia componentele transmisiei si de a asigura racirea angrenajului.
Atunci cand va aflati in mers nu este deloc indicat sa mutati schimbatorul din Drive in Neutru, deoarece in modul N pompa de lichid nu functioneaza.
In cazul in care repetati acest lucru foarte des puteti ajuta la supraincalzirea cutiei si la uzarea prematura a pieselor. Mai mult, este suficient sa faceti o mica greseala si sa impingeti mai puternic schimbatorul catre marsarier(R), moment in care veti produce daune semnificative asupra cutiei de viteze. Nu in ultimul rand, atunci cand ne aflam in trafic trebuie sa fim pregatiti in orice moment pentru a face fata unei situatii neprevazute, iar daca schimbatorul se afla in neutru nu vom putea reactiona. Nu exista nici un motiv pentru care ati putea sa vreti sa comutati in neutru in timp ce va deplasati.
sursa foto: https://www.thestar.com/