Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 (2001–2008) pareri si probleme comune

Peugeot 307 este o masina mica de familie produsa de producatorul francez Peugeot inca din 2001, succedand Peugeot 306 care a incetat productia in 2002. A primit titlul de Masina Europeana a anului, in 2002 si a continuat sa fie oferit in China si anumite piete sud-americane pana in 2014, in ciuda lansarii modelului 308 (urmatorul sau succesor) in septembrie 2007.

Versiunile hatchback de productie au fost introduse pe pietele europene la 26 aprilie 2001, ca succesor al Peugeot 306. 307 a fost vandut si in Australia, Noua Zeelanda, Asia si in Mexic.

307 foloseste o platforma 306 refacuta, care poate fi gasita si pe Citroen Xsara, precum si pe Citroen ZX din 1991. Cu toate acestea, masina este mai mare decat 306 in toate directiile. 307 a continuat stilul companiei vazut pentru prima data pe Peugeot 206 si Peugeot 607.

307 a fost lansat ca un hatchback cu trei si cinci usi, desi in iunie 2002, gama 307 a fost extinsa cu introducerea a doua noi modele, 307 Break si 307 SW. In exterior, cele doua proprietati sunt aproape identice, cu toate acestea versiunea SW are un plafon panoramic din sticla.

O versiune noua, cu patru usi, a modelului 307, a fost lansata in China in iunie 2004. 307 este produs pentru piata din China de Dongfeng Peugeot-Citroen Automobile, o societate mixta cu grupul PSA. Acest model a fost construit si in Argentina intre mai 2006 si noiembrie 2010. Productia s-a incheiat in China in 2014.

Sa lasam prezentarea generala si sa aflam mai multe despre aceasta masina direct de la posesorii de Peugeot 307. Noi, cei de la DailyDriven, am adunat mai multe raspunsuri de la posesori de 307 pe care acestia le-au lasat in review-uri.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Peugeot 307 1.6 HDi (110)?”:

Pana Mihnea a raspuns: “De mic mi-a placut acest model si cunosteam atat fiabilitatea, cat si confortul Peugeot-ului.”

Morar Rares a raspuns: “Pentru aspect, confort, simplitatea cu care este construita si cand ma uit din fata masinii imi da impresia de ceva masina cu cai multi.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Peugeot 307 1.6 16 V (109 Hp)?”:

Florin Alexandru a raspuns: “Mi-a placut la momentul respectiv, mi s-a parut buna pentru un incepator si se incadra in bugetul meu.”

Babtan Ruben a raspuns: “Confort (ofera peste concurenta), design, motor (HDI recunoscute ca fiind printre cele mai bune motoare diesel).”

Probleme comune Peugeot 307 (2001-2008)

Ne-am informat in legatura cu problemele ce apar la acest model. Am cautat in cat mai multe review-uri de la posesori pentru a ne face o idee. Cele mai intalnite probleme sunt:

  • EGR;
  • DPF;
  • volanta;
  • partea electrica
  • ECU.

Motorizari disponibile

In continuare va vom prezenta cateva motorizari disponibile pentru a va face o idee despre Peugeot 307. Avand o gama foarte larga de motorizari, nu va putem prezenta pe toate aici ci doar o parte din ele.

Motorizari:

  • S HDi 110 3dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 11.2 secunde;
  • S 1.4 16v 3dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 12.8 secunde;
  • S 1.6 16v 5dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 10.7 secunde;
  • S HDi 90 3dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 12.5 secunde;
  • Sport 2.0 16v 5dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.9 secunde;
  • X-Line 1.4 16v 5dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 12.8 secunde;
  • GT 2.0 180 5dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 8.2 secunde;
  • GT HDi 136 5dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 9.8 secunde;
  • Urban HDi 90 5dr - accelereaza pana la 100 de km/h in 12.5 secunde;

Cum se conduce Peugeot 307 si ce consum are?

Pe drumurile normale, chiar si pe drumurile de tara cu o suprafata obositoare, manevrabilitatea este destul de buna. Haideti sa aflam despre ce experienta de condus ne ofera aceasta masina direct de la posesorii de Peugeot 307.

Am intrebat posesorii cum se conduce masina in oras si in afara orasului. Acestia au raspuns:

Pana Mihnea: “Este usor de condus, destul de mica, se gasesc locuri de parcare usor. Este foarte comoda, o poti conduce sute de km fara sa ai probleme.”

Morar Rares: “Usor doar ca fiind o masina combi trebuie sa te uiti de doua ori la locurile de parcare. La drum lung se conduce foarte relaxant.”

Babtan Ruben: “Usor. Desi cu parcatul uneori nu incapi. La drum lung este foarte confortabil.”

Florin Alexandru: “Usor, nu am probleme cu ea la condus in general, nici in afara, nici in oras.”

Din raspunsurile posesorilor ne dam seama ca este o masina destul de placut de condus. Acum depinde la de la om la om, cum spune o zicala romanesca ca gusturile nu se discuta. Lasand experienta de condus la o parte haideti sa aflam si despre consumul acestei masini.

La intrebarea “Ce consum are Peugeot 307 1.6 HDi (110)?”:

Pana Mihnea a raspuns: “5-5.1 extern si 6.2-6.3 intern.”

Morar Rares a raspuns: “Mers normal 5-6 extern si in oras 7-8-9 la suta, depinde de stilul tau de condus.”

Am vrut sa aflam si despre alta motorizare care este consumul. La intrebarea “Ce consum are Peugeot 307 1.6 16 V (109 Hp)?”:

Andries Daniel a raspuns: “Are un consum mixt de 8 la suta, afara 6.5 la suta.”

Florin Alexandru a raspuns: “In afara, la drum lung scoti un 3-4, foarte putin, si in oras 6-7, cam asa.”

Fiabilitate

Pentru a cunoaste cat mai bine fiabilitatea unei masini, am discutat direct cu posesorii despre acest subiect. Raspunsurile au fost cat mai diversificate. Am intrebat posesorii pe siteul nostru, Dailydriven, despre fiabilitatea masinii. La intrebarea “Cat de fiabil este Peugeot 307 1.6 16 V (109 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Andries Daniel a raspuns: “Ca probleme: am schimbat bielete antiruliu si telescoape spate, iar in rest, uzuale.. si bateria m-a lasat brusc, dar e ok, eram acasa, asa ca e ok.”

Babtan Ruben a raspuns: “Majore: schimbat un injector, volanta, radiator. Minore: senzori, becuri, bujii, releu, scut. Avand in vedere km, nu sunt multe reparatiile.”

Florin Alexandru a raspuns: “Cea mai mare problema a fost ambreiajul, nu ca i-am facut ceva, dar trebuia schimbat. In rest piesele tin destul de mult, mai ales daca iti iei ceva de calitate, nu prea am avut probleme in afara de ambreiaj si turbina.”

Sa vorbim si despre alta motorizare, cum ar fi 1.6 HDI, 110 CP. La intrebarea daca acest model este fiabil si ce probleme a avut, posesorii au raspuns:

Pana Mihnea: “Singura problema a fost fulia de la vibrochen, dar s-a rezolvat foarte usor, fara costuri prea mari, in rest masina s-a comportat foarte bine, nu am intalnit alte probleme la ea.”

Morar Rares: “Singura problema majora este regenerarea filtrului de particule (trebe sa mergi la drum lung si sa-l incalzesti).”

Cat costa Peugeot 307 (2001–2008) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne face o parere despre pretul unui Peugeot 307 la mana a doua. Pretul oscileaza intre 1500 de euro si 3000 de euro. O sa va dam cateva exemple pentru a va forma o idee. Peugeot 307 SW, 2.0, diesel, din 2006 cu 183.000 de km la bord, are un pret de vanzare de 1650 euro. In timp ce, Peugeot 307, 1.6, din 2006 cu 150.000 de km la bord are un pret de 2990 euro.

Sfaturi de achizitie de la posesori:

Babtan Ruben: “ Este o alegere buna, sa fie atenti la DPF si bloc lumini.“

Florin Alexandru: “Ii sfatuiesc sa o achizitioneze mai ales pe incepatori, iti faci treaba cu ea, dar sa aiba grija cu turatiile. Ca la orice diesel trebuie sa fii atent la turbina, se intampla des sa cada.”

Pana Mihnea: “Sa si-o cumpere cu incredere, nu vor regreta, desi zvonurile spun contrariul.”

Morar Rares: “Sa se gandeasca daca vor face drumuri in afara orasului cel puțin o data la 2 saptamani, daca nu fac o sa se infunde filtrul de particule.”

Sursa foto: autoevolution.com