Politia te poate amenda daca verifica martorii de uzura ai pneurilor

Politia te poate amenda daca verifica martorii de uzura ai pneurilor

Nu neglijati starea tehnica a cauciucurilor masinii, fie ca vorbim de cele de vara sau de iarna – MARTORII DE UZURA nu mint iar autoritatile nu iarta in astfel de situatii!

Stiati ca exista varianta de a fi amendati in trafic pentru starea caucicurilor masinii, indiferent de faptul ca aveti montate anvelopele de iarna pe autoturism?!

Starea tehnica a cauciucirilor este esentiala, cu atat mai mult cu cat numarul de accidente pe drumurile publice nationale a crescut simtitor. Astfel, aducem la cunostinta cititorilor nostri faptul ca exista numeroase amenzi emise de organele abilitate pentru starea tehnica necorespunzatoare a anvelopelor (dovedita de martorii de uzura), Codul Rutier permitand autoritatilor inclusiv sa retina talonul autoturismului in astfel de situatii.

Surse foto: 4tuning.ro; pneuexpert.ro

Potrivit evz.ro, „Legislatia rutiera aplicabila pe teritoriul Romaniei reglementeaza echiparea autoturismelor cu pneuri potrivite pentru fiecare sezon. Astfel, orice sofer stie ca odata cu venirea sezonului rece si aparitia frigului, a zapezii si a poleiului, trebuie sa-si echipeze masina cu anvelope de iarna. Acestea confera mai multa stabilitate si o siguranta sporita in trafic, in perioada rece“.

Aceasta insa nu este singura obligatie legala care trebuie respectata in ceea ce priveste cauciucurile, de reala importanta fiind si caracteristicile obligatorii pe care trebuie sa le respecte acestea.

Aceste prevederi legale au trebuit introduse ca urmare a faptului ca multe masini ruleaza in trafic cu anvelope vechi, uzate, cumparate la mana a doua etc., ceea ce echivaleaza cu un grad ridicat de risc pe drumurile publice din Romania.

Anvelopele masinii trebuie ingrijite corespunzator, pe langa realizarea presiunii in parametri optimi si anul de fabricatie contand enorm si gradul de tocire a pneurilor, toate acestea contribuind la realizarea aderentei la drum (atat de necesara masinii dumneavoastra) si la incadrarea in valorile de franare stabilite de catre producatori. Si cel mai important, martorii de uzura ai anvelopelor nu mint niciodata, astfel ca este imposibl sa fentati legea.

Potrivit specalistilor, de-a lungul timpului puteti observa faptul ca una dintre anvelope produce vibratii consistente; la o privire mai amanuntita veti identifica o tocire neuniforma a pneurilor, ceea ce ridica semne de intrebare atata timp cat toate cele 4 anvelope au fost montate in acelasi timp, vorbind despre acelasi producator, implicit despre aceeasi calitate a produsului.

Oricare ar fi cauza care a condus la uzura inegala a pneurilor, sfatul nostru este de a verifica la intervale regulate cauciurile din dotare, in acest mod fiind capabili sa actionati in timp util in orice situatie care implica un potential risc.

Nu uitati faptul ca orice remediere efectuata repede va va scuti de defectiuni in lant si de sume mai mari de bani investite ulterior, asigurandu-va siguranta atat de necesara in trafic.

Pe langa problema tocirii neuniforme a cauciucurilor, de real interes este si anul de fabricatie al acestora. Astfel, potrivit sursei citate, „Cauciucurile au o durata de viata limitata, dat fiind ca intra in consumabilelor auto care trebuie inlocuite periodic, in functie de gradul de uzura. Specialistii explica ce indicii trebuie sa urmareasca un sofer pentru a determina gradul de uzura al cauciucurilor cu care este echipata masin asa. Potrivit acestora, in primul rand, soferul trebuie sa se puna la curent cu toate indicatiile si semnificatiile marcajelor de pe anvelope“.

De asemenea, conducatorii auto trebuie sa cunoasca faptul ca „unul dintre cei mai importanti indicatori, DOT, arata data la care a fost fabricata anvelopa. Iar daca aceasta are o vechime mai mare de 10 ani, se recomanda inlocuirea sa deoarece utilizarea dupa acest termen este riscanta. In timp, cauciucul imbatraneste si isi pierde proprietatile care asigura deplasarea in siguranta, iar riscul de explozie in mers devine foarte ridicat“.

Practic, conditia anvelopei poate fi verificata prin indoirea peretelui lateral cu ajutorul mainii – in varianta in care sunt identificate crapaturi fine in structura acesteia ca urmare a presiunii exercitate, atunci anvelopa nu mai poate fi utilizata in conditii de siguranta.

De asemenea, legea prevede in mod clar adancimea minima a benzilor de rulare de pe suprafata anvelopelor, aceasta trebuind sa fie de cel putin 1,6 mm. In aceste conditii, asigurati-va ca anvelopele dumneavoastra respecta aceasta caracteristica, in caz contrar fiind pasibili de amenda.

In cazul in care adancimea minima a benzilor de rulare de pe suprafata anvelopelor nu este de cel putin 1,6 mm, amenda aplicata este de 725 ron si ridicarea certificatului de inmatriculare.

Potrivit aceleiasi surse, „verificarea rapida a adancimii benzii de rulare poate fi stabilita dupa martorii de uzura – acele nervuri perpendiculare inserate in interiorul canelurilor de pe banda de rulare. Daca nervurile au o culoare diferita de cea a cauciucului, indica faptul ca adancimea a coborat sub 3 mm, conform GSP“.

Citeste si...
Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?
Ce este rodajul motorului si cum trebuie facut?

Cu totii stim ce presupune rodajul, dar oare ce inseamna el din punct de vedere tehnic? Ce se intampla mai exact cand faci rodajul...

Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?
Care este rolul spoilerului de la masina si la ce trebuie sa ai grija?

Spoilerul nu este o componenta auto care echipeaza masina intamplator sau doar de design. Rolul sau este acela de a fluidiza aerul...

Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?
Trebuie sa folosesc lichid de parbriz sau apa este suficienta?

Lichidul de parbriz este un lichid pe care multi soferi il ignora de obicei, dar care poate avea un rol esential in siguranta ta i...

Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?
Chiar trebuie sa folosesti semnalizarea, chiar daca nu este nicio alta masina in preajma?

Cum trebuie sa procedez? Este bine sa semnalizez chiar daca nu mai este nicio masina pe langa mine? Trebuie sa tin semnalizarea po...