Pont pentru cheltuieli reduse - Necesitatea alimentarii regulate a autovehiculului cu carburant

Pont pentru cheltuieli reduse - Necesitatea alimentarii regulate a autovehiculului cu carburant

Mai ales in contextul international actual marcat de cresterea abrupta a preturilor, din ce in ce mai multi conducatori auto cauta variante de economisire, inclusiv in ceea ce priveste carburantul consumat.

Vom aborda, in cele ce urmeaza, riscurile pe care le intampina soferii in cazul in care ruleaza cu carburant la limita, ratiunea pentru care masina trebuie alimentata cu combustibil la intervale regulate, precum si varianta adoptata de un conducator auto pentru a micsora cheltuielile cu combustibilul.

Exista posibilitatea ca, macar o data in viata, benzina din rezervor sa se epuizeze inainte sa putem ajunge la o statie de alimentare. Acesta este motivul pentru care consideram de interes prezentarea catorva aspecte legate de acest subiect.

Trebuie sa retinem faptul ca pana si combustibilul are un termen de valabilitate, acesta putand expira la 6 luni de la achizitionare in cazul unei depozitari necorespunzatoare. In caz contrar, combustibilul rezista si cativa ani de zile.

Spre deosebire de conducatorii auto care umplu rezervorul masinii, exista soferi care alimenteaza in cantitati foarte mici si utilizeaza autoturismul pana la ultima picatura de combustibil. Motivele sunt diverse si variaza de la faptul ca parcurg distante scurte, ca nu au intampinat pana la acel moment o pana de combustibil, ca nu s-au intersectat cu statii peco in zona etc.

Efectele ramanerii in pana de carburant conduc, in anumite situatii, la vizite in atelierele auto, creand o situatie neplacuta soferilor, cel putin in ceea ce priveste timpul pierdut.

Astfel, se recomanda conduita preventiva si alimentarea autoturismului, chiar inainte ca acul din bord sa indice aceasta necesitate, cu o cantitate de benzina de bun simt, in asa fel incat sa nu se intampine problemele mai sus mentionate.

Riscurile la care se supun conducatorii auto in cazul in care autoturismul este in pana de carburant

Cel mai neplacut lucru este reprezentat de neputinta utilizarii masinii la nevoie, aceasta fiind, in acelasi timp, si cea mai usor de gestionat situatie, neimplicand costuri ulterioare de luat in seama.

Riscul major al unei pene de benzina, in cazul in care autovehiculul dumneavoastra functioneaza cu acest combustibil, este reprezentat de afectarea sistemului electronic de aprindere al autoturismului. Aceasta presupune defectarea pompei de benzina, motivul fiind oarecum simplu, componenta regasindu-se in rezervorul autoturismului, carburantul indeplinind, printre altele, si sarcina de racire a pompei.

De asemenea, este de la sine inteles ca motorul masinii nu va mai functiona, indiferent ca benzina este in cantitate foarte mica sau este epuizata.

Rularea autoturismului in rampa, condusul pe serpentine sau cu schimbari agresive de directie in timp ce in rezervor se afla o cantitate mica de benzina vor conduce la inecarea motorului si nefunctionarea acestuia, carburantul migrand dintr-o parte in alta in rezervorul masinii, nemaiajungand la pompa de benzina.

Un alt aspect de luat in calcul este reprezentat de murdaria regasita in carburant; in rezervor se regasesc reziduuri in partea de jos a acestuia, astfel ca daca nivelul combustibilului este scazut, atunci parte din aceste depuneri ajung in motor, riscand si blocarea filtrului de benzina.

Obstruarea filtrului de benzina va strica circuitul carburantului si va avea efecte negative asupra performantelor motorului. Mai mult, nefunctionarea brusca a motorului in timpul mersului reprezinta un risc de luat in calcul, masina devenind necontrolabila.

Varianta adoptata de un conducator auto pentru a micsora cheltuielile cu combustibilul

Potrivit spynews.ro, una dintre variantele recomandate pentru micsorarea cheltuielilor cu carburantul este oferita de un conducator auto care a oferit informatii in acest sens pe Tik Tok.

Astfel, trucul prezentat de acesta consta in alimentarea masinii in momentul in care rezervorul este pe jumatate plin, aceasta varianta ajutand proprietarul de autoturism sa reduca din cheltuieli: „umpleti cand rezervorul de benzina este plin pe jumatate. Intotdeauna astept pana cand este la E sau mai jos. Urasc sa ma opresc sa iau benzina. Daca va permiteti, pastrati-l la jumatate. Care este motivul: cu cat ai mai mult gaz in rezervor, cu atat mai putin aer ocupa spatiul gol. Benzina se evapora mai repede decat iti poti imagina.“

Astfel, potrivit lui James Baker de la RegCarCheck, este necesara acordarea de atentie sporita urmatoarelor aspecte: „Cu cat tineti mai multa benzina in rezervor, cu atat mai putin aer umple spatiul gol. Cand combustibilul se intalneste cu aerul, acesta se evapora mai repede. Rezervele de benzina au un acoperis interior care limiteaza evaporarea, conducerea cu mai putin oxigen in rezervor elimina acest lucru in continuare. Este un pont grozav.“

sursa foto: https://www.financialexpress.com/

Citeste si...
De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?
De ce motorina este mult mai scumpa ca benzina?

Nu doar in Romania motorina este mai scumpa la pompa. Toata Europa se lupta cu aceasta situatie si preturile au depasit in lunile...

Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila
Motivul pentru care nu poti turna motorina in rezervorul unei masini pe benzina. Reciproca nu este valabila

Momentul achizitiei unei masini, indiferent daca vorbim de un autovehicul din reprezentanta sau la mana a doua, presupune exprimar...

Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!
Un roman a inventat autoturismul Dacia care FUNCTIONEAZA CU APA, IN LOC DE BENZINA SAU MOTORINA … SI NU ESTE SINGURUL!

_ MINTI STRALUCITE DIN ROMANIA - INVENTII ACTUALE IN DOMENIUL AUTO _ Se pare ca romanii nu duc lipsa de inventivitate, in conditii...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...