Porsche produce benzina sintetica, intr-o rafinarie 100% ecologica, din Chile! Carburantul poate alimenta 1,3 miliarde de autoturisme.

Porsche produce benzina sintetica, intr-o rafinarie 100% ecologica, din Chile! Carburantul poate alimenta 1,3 miliarde de autoturisme.

SOC PE PIATA INTERNATIONALA A CARBURANTILOR: CARBURANT SINTETIC VS. FULL ELECTRIC!

Porsche produce benzina sintetica, intr-o rafinarie 100% ecologica, din Chile!

Carburantul poate alimenta 1,3 miliarde de autoturisme.

Potrivit informatiilor din spatiul public, cei de la Porsche joaca tare in aceste vremuri in care autoturismele electrice par a reprezenta unica varianta a viitorului pietei auto. Astfel, la ora actuala, benzina si motorina sintetica sunt fabricate in cantitati mari, intr-o noua rafinarie 100% ecologica a celor de la Porsche, din Chile.

Si pentru ca lucrurile sa fie clare, respectiv pentru a demonstra ca acest combustibil sintetic functioneaza corespunzator, cei de la Porsche au alimentat un model 911 Turbo direct din rafinarie, rezultatele constand intr-un motor care nu a afisat emisii mai mari sau o putere reala mai mica.

Potrivit autolatest.ro, BASF (din Germania) urmeaza lui Porsche, gigantul avand intentia de a produce in masa milioane de tone de benzina sintetica, in vederea alimentarii a miliarde de autoturisme conventionale.

In baza celor mentionate de sursa citata, „Porsche produce benzina sintetica 100% Eco, adica in procesul de rafinare nu sunt emisii de noxe si CO2 in atmosfera, motiv principal pentru care toti cei care critica benzina sintetica nu au ce sa mai spuna cand compara amprenta unei masini clasice care merge cu aceasta benzina si amprenta unei masini EV care are mari probleme cu productia intitala a acumulatorului (…)“.

Benzina sintetica poarta denumirea oficiala de Highly Innovative Fuels (HIF), fiind caracterizata printr-o amprenta atat de mica asupra mediului incat motorul termic are sanse sa intre in productie de piata in aproximativ 50 de ani.

Contextul international

Potrivit gadget.ro, in prima parte a lunii iunie 2022, Parlamentul European a votat intrarea in vigoare a pachetului de lege care vizeaza diminuarea emisiilor de dioxid de carbon cu pana la 100%, pana in anul 2035.

Acest pachet de lege a trecut in plenul Parlamentului European cu un numar de 339 de voturi pentru, 249 de voturi impotriva si un numar de 24 de abtineri. Cu alte cuvinte, este clar faptul ca incepand cu anul 2035, cel putin teoretic, nu se va mai permite producerea si vanzarea de autovehicule avand motoare termice in dotare in spatiul european.

Totusi, situatia de fapt sta un pic diferit, in conditiile in care punerea in practica a acestei decizii este la dispozitia fiecarui stat membru al Uniunii Europene, interesele fiind dintre cele mai variate.

Potrivit gadget.ro, aceasta se intampla deoarece statele membre care nu exceleaza in ceea ce priveste industria auto se vor alinia planului in discutie, pe cand tarile recunoscute pentru o puternica industrializare auto vor trage semnale de alarma, emite obiectii si solicita derogari.

Exista si situatii de exceptie, precum este cazul Suediei. Desi targetul de stopare a productiei de autovehicule dotate cu motoare cu combustie interna este anul 2035, Volvo tinteste spre o grabire a acestuia, putand deveni astfel primul brand auto care realizeaza trecerea la full electric pana in anul 2030.

Nu toti producatorii de masini sunt de aceeasi parere, BMW si Toyota opunandu-se, pe cand VW si Mercedes au stat mult timp in expectativa in vederea luarii unei pozitii oficiale. Mai mult, Germania bate in retragere.

Astfel, Ministrul Federal al Finantelor din Germania, Christian Lindner, a facut mentiunea faptului ca vor continua sa existe nise pentru autovehiculele avand in dotare motoare cu combustie interna, ceea ce ar face ca aceasta interdictie sa fie o mare greseala, motiv pentru care guvernul german se va opune legislatiei europene.

Cu alte cuvinte, nu toate parerile concorda in ceea ce priveste afirmatia conform careia masinile electrice reprezinta viitorul, potrivit autolatest.ro.

Potrivit autolatest.ro, Germania se opune vehement masinilor electrice, in conditiile in care VW nu a putut, cu un buget de 100 miliarde euro, sa comercializeze mai multe modele ID3 si ID4, desi in Germania s-a derulat un program Rabla foarte bine pus la punct.

In Germania ruleaza, la ora actuala, un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Nemtii de la ADAC si Central Association of the German Motor Trade (ZDK) au procedat la identificarea unei solutii logice pentru cele 1.4 miliarde de autoturisme avand in dotare motoare alimentate cu benzina si motorina. Astfel, ei s-au folosit de benzina sintetica rezultata din electroliza din dioxidul de carbon din atmosfera, mai precis au utilizat 20 de litri de astfel de compus la un Golf 7 1.4 TSI.

Masina s-a comportat atat de bine incat nici personalul abilitat in domeniu nu a fost capabil sa observe diferente, comportamentul fiind acelasi cu al unui motor alimentat cu carburant standard, in realitate acesta ruland pe benzina sintetica.

Chemieanlagenbau Chemnitz afirma faptul ca benzina sintetica se obtine usor, uzina fiind capabila sa genereze inclusiv motorina sintetica sau GPL sintetic.

Pentru edificare, cei de la autolatest.ro au urcat pe pagina lor de internet un videoclip care ofera informatii suplimentare pasionatilor.

Facem mentiunea ca benzina sintetica intruneste aceleasi proprietati cu benzina traditionala, cu alte cuvinte timpul de alimentare este normal, necomparandu-se cu cele 2 sau 4 ore necesare masinilor electrice.

Comentarii

Articolul nu are nici un comentariu. Fii primul care comenteaza!

Citeste si...
Raport compresie diesel si benzina
Raport compresie diesel si benzina

Compresia unui motor cu combustie interna reprezinta raportul dintre volumul camerei de ardere, raportul dintre cel mai mare volum...

Motor pe benzina sau motor pe motorina?
Motor pe benzina sau motor pe motorina?

In momentul in care te decizi sa achizitionezi o masina, una dintre cele mai mari polemici peste care vei da este intre motoarele...

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.
Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Sa bagi benzina in loc de motorina in rezervor este o greseala destul de stupida tindand cont ca la masinile din ziua de astazi au...

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii
Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa insasi este localizata...