Poti dormi in masina cu motorul pornit?

Poti dormi in masina cu motorul pornit?

Dormitul in masina nu este deloc placut si nimeni nu isi doreste as ajunga in aceasta situatie, dar exista momente nefericite cand trebuie sa trecem si prin asta. In cazul in care dormi intr-un autoturism, iar clima functioneaza pentru a oferi caldura sau aer rece, exista riscul ca aerul recirculat si fumul de motor sa intre in cabina, ceea ce poate deveni rapid foarte periculos. In cazul in care suntem parcati intr-o zona aerisita nu ar trebui sa existe astfel de probleme, dar daca masina se afla intr-un garaj sau parcare subterana este interzis sa dormim cu motorul pornit, deoarece monoxidul de carbon este inodor si incolor, poate intra oricand in autoturism, iar in cazul in care este inhalat chiar si in cantitati reduse va produce rani grave asupra sistemului respirator sau chiar si moartea.

Nu exista legi in vigoare care sa stipuleze daca dormi in masina cum trebuie sa fie motorul acesteia, dar in mod ideal nu va recomandam sa adormiti cu motorul pornit deoarece este vorba de siguranta dumneavoastra. Asigurati-va ca aveti o patura in portbagaj inainte de orice drum lung, incalziti pentru o perioada masina, iar dupa inainte sa adormiti opriti motorul. Pe langa faptul ca veti consuma foarte mult combustibil, iar dimineata s-ar putea sa aveti o problema, asa cum am mentionat si anterior nu trebuie sa riscati sa va intoxicati.

Trebuie sa stim ca atunci cand vine vorba de statistici, intoxicatia cu monoxid de carbon este principala cauza a deceselor in randul persoanelor care obisnuiesc sa doarma in masina. In momentul in care este ars combustibilul, motorul elimina diferite cantitati de monoxid de carbon. Din sistemul de evacuare acesta va fi eliberat in mediul inconjurator. In cazul in cae suntem parcati intr-un loc neventilat, cel mai probabil o cantitate mare de monoxid va fi atrasa din nou pe admisie, iar o parte va ajunge in autoturism. Cu cat procesul se repeta mai mult, cu atat veti fi expun la o cantitate mai mare de monoxid de carbon, iar viata dumneavoastra va fi in pericol.

Pe de alta parte, chiar si daca dormim cu geamurile deschise si credem ca interiorul masinii va fi bine oxigenat, tot nu va recomandat sa lasati motorul pornit. In acest fel, o cantitate mai mare de noxe va ajunge in autoturism si va fi inhalata de catre dumneavoastra, asa incat situatia nu se schimba cu nimic.

Nu in ultimul rand, trebuie sa stim ca nu este foarte bine sa lasam motorul sa mearga la relanti pentru un timp atat de lung. Chiar daca o data nu afecteaza cu nimic, inca cazul in care dormim frecvent in masina si lasam motorul la relanti, piesele din angrenajul acestuia se vor uza mult mai rapid. Consumul de combustibil creste serios cand stam pe loc, iar uleiul si lichidul de racire se ard rapid, fara a fi nevoie de aceasta uzura.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...