Poti sa amesteci mai multe tipuri de antigel?

Poti sa amesteci mai multe tipuri de antigel?

Lichidul de racire (fie etilenglicol, fie propilenglicol) este un antigel diluat (de obicei 50/50 cu apa distilata). Acesta este utilizat in mai multe scopuri in vehiculul dumneavoastra. Asa cum ar descrie si numele antigelului, iarna opreste apa sa inghete. In timpul verii, ajuta, de asemenea, la disiparea unei parti din caldura motorului dumneavoastra pentru a evita supraincalzirea.

Lichidul de racire ajuta, de asemenea, la mentinerea curateniei sistemului de racire al vehiculului dumneavoastra cu ajutorul inhibitorilor de rugina. Rugina, murdaria si alte particule pot bloca sistemul de racire si pot cauza probleme. Atunci cand acesta lipseste, motorul se va confrunta cu probleme serioase si poate suferi daune semnificative.

In ce culori se gaseste lichidul de racire?

Variantele de lichid de racire/antigel pot fi: roz, rosu, portocaliu, albastru, verde si galben. Acest lucru poate crea confuzie atunci cand incercati sa decideti de ce lichid de racire aveti nevoie in vehiculul dumneavoastra. Diferitele culori pot insemna proprietati diferite ale lichidului. Este important sa consultati in acest sens manualul de utilizare al autovehiculului.

3 tipuri principale de lichid de racire

Tehnologie cu acid anorganic (IAG) - Folosit in mod obisnuit la masinile mai vechi pana la mijlocul anilor ’90 in SUA, contine fosfati (inhibitori de coroziune) si silicati. Are o durata de viata de aproximativ 2 ani. De obicei, de culoare verde stralucitor.

Tehnologia acidului organic (OAG)- Se gaseste in majoritatea masinilor mai noi, nu contine silicati sau fosfati, dar are azoli si acizi organici neutralizati (inhibitori de coroziune). Ofera protectie la temperaturi ridicate pentru aluminiu. Are o durata de viata de aproximativ 5 ani. De obicei, de culoare portocalie sau rosie.

Tehnologie hibrida cu acid organic (HOAT) - Un amestec al celor doua tipuri de lichid de racire de mai sus. Acesta are silicati si are o durata de viata prelungita de pana la 5 ani. De obicei, de culoare portocalie sau galbena.

Ce culoare de lichid de racire sa folositi?

Ca un ghid rapid, daca completati nivelul lichidului de racire, folositi aceeasi culoare ca si cel care se afla deja in recipient. Cu toate acestea, doar pentru ca are aceeasi culoare, nu inseamna neaparat ca este acelasi tip. Verificati in manualul proprietarului pentru a vedea exact ce tip de lichid de racire trebuie sa adaugati la vehiculul dumneavoastra.

De asemenea, puteti verifica la departamentul de piese de schimb al reprezentantei (producatorului). Diferite companii aftermarket si producatori de vehicule folosesc culori diferite. De exemplu, Toyota are verde si rosu, dar depinde de anul si modelul vehiculului ce tip este necesar.

Nu amestecati niciodata diferite tipuri de lichid de racire

Cu exceptia cazului in care nu sunteti un expert in ceea ce priveste compozitia chimica exacta si reactiile diferitelor tipuri, pastrati lucrurile simple si ramaneti la ceea ce recomanda producatorul. Amestecarea tipurilor gresite ar putea cauza deteriorarea radiatorului si a sistemului de racire (ceea ce ar putea duce la deteriorarea motorului/pompei de apa) si o factura de reparatii la serviceul auto. In situatii exceptionale, puteti adauga alt tip delichid, dupa care trebuie sa faceti curatarea completa a sistemului prin spalare.

Cat de multa dilutie?

In primul rand, verificati daca solutia de lichid de racire/antigel pe care o cumparati nu este deja pre-diluata. Din concentrat, de cele mai multe ori se recomanda o dilutie de 50% lichid de racire si 50% apa distilata sau de-ionizata. Aceasta va proteja sistemul de inghet pana la aproximativ -35 grade celsius. Pentru temperaturi mai mici, se poate folosi un concentrat de lichid de racire de pana la 70%. Apa de la robinet sau apa din sticla nu este recomandata din cauza mineralelor din apa.

Cat de des ar trebui sa il schimbati?

Acest lucru depinde, din nou, de recomandarea specifica a producatorului vehiculului dumneavoastra, de numarul de kilometri parcursi si de stilul de condus. Consultati manualul proprietarului pentru vehiculul dumneavoastra sau adresati-va departamentului de service. Unele vehicule necesita o schimbare la fiecare 2 ani, in timp ce altele pot veni cu un amestec de lichid de racire “pe viata”.

Este important de retinut, totusi, ca, desi lichidul poate sa apara in continuare ca fiind “plin” in rezervor, este posibil ca proprietatile active ale compozitiei chimice sa nu mai functioneze (adica sa nu mai functioneze asa cum a fost prevazut). Pentru a verifica gravitatea specifica a lichidului de racire se poate utiliza un instrument numit “hidrometru pentru lichid de racire”. Acesta nu va va spune insa daca lichidul de racire mai protejeaza impotriva coroziunii.