Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Sa eliminati toate bulele de aer din sistemul de racire al masinii dumneavoastra, cu siguranta poate reprezenta o adevarata provocare iar in cele ce urmeaza vom vedea despre ce este vorba.

Este extrem de important sa indepartati in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii dumneavoastra, pentru ca in caz contrar, exista sanse foarte mari ca motorul sa se deterioreze ( motorul se poate cala ) iar apoi sa fie nevoie sa-l inlocuiti.

De mentionat este faptul ca mecanicii pot folosi diferite modalitati de a indeparta in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii, asa ca in continuare veti vedea care sunt doua dintre cel mai utile modalitati pentru a urma aceasta procedura.

Citeste si despre: galeria de admisie pierde vid

Cea mai veche metoda, este metoda manuala. De precizat este faptul ca majoritatea masinilor sunt echipate cu o supapa de aerisire pentru ca aerul sa fie eliminat in totalitate.

Exista insa si masini care nu dispun de aceasta supapa de aerisire iar in acest caz munca este una mult mai dificila. Chiar si asa, modalitatea de indepartare a aerului este identica iar in cele ce urmeaza veti afla mai multe detalii despre acest aspect.

 

Metoda de vid

Una dintre cele mai noi metode de indepartare a aerului din sistemul de racire al masinii este metoda de vid iar pentru ca aceasta procedura sa poata fi realizata, este necesar un instrument de aspirare in acest sens, si de aer comprimat.

Aceasta metoda creaza vacuum si aspira intreg aerul existent in sistemul de racire al masinii intr-o perioada foarte scurta de timp (doar cateva secunde), dupa care se umple cu vid sistemul de racire al masinii.

Aceasta este o solutie extrem de utila in cazul in care dispuneti de un instrument de aspiratie iar rezultatul va fi unul pe masura. In plus, veti remedia problema in mai putin de un minut.

Scurgerea manuala a sistemului de racire

In conditiile in care din diferite motive nu dispuneti de acces la un aparat de aer comprimat, si nici nu aveti la dispozitie un aspirator care sa creeze vid, puteti efectua aceasta operatiune chiar si manual.

Aceasta metoda este practicata de catre specialisti, atunci cand nu au acces la aspiratorul de vid.

Asadar, mai intai de toate trebuie sa indepartati agentul de racire ( antigelul ), iar aici este indicat de mentionat faptul ca de fiecare data trebuie sa folositi doar lichidul de racire specificat de catre producatorul auto, pentru ca un alt lichid, poate deteriora motorul. In niciun caz sa nu amestecati doua tipuri diferite de antigel.

In cazul in care aveti dubii cu privire la lichidul de racire, ar fi indicat sa verificati cartea masinii, sau sa luati legatura cu un mecanic pentru a obtine informatii in acest sens.

De regula, se creaza un amestec alcatuit din 50% lichid de racire ( antigel ) si 50% apa distilata. Pentru a avea parte de instructiuni corecte de utilizare, este necesar sa cititi de fiecare data descrierea lichidului de racire.

In cazul in care de exemplu sunteti plecati din tara si locuiti intr-o tara nordica, acolo unde temperaturile sunt foarte scazute, este important sa folositi lichidul de racire ideal, altfel veti distruge motorul.

Urmatorul pas este acela de a ridica fata masinii. In acest fel veti putea indeparta mai repede si mai usor aerul, mai ales in conditiile in care capacul de umplere se afla la radiator. Acest lucru nici macar nu este insa necesar daca sunteti proprietarul unei masini cu rezervor extern de expansiune.

Referitor la ridicarea masinii, fie puteti sa folositi un cric, fie puteti sa puneti masina pe elevator. Pentru ridicarea masinii pe elevator, trebuie sa studiati cartea masinii pentru a alege punctele corecte de ridicare a autoturismului iar astfel veti evita deteriorarea acestuia.

In cazul in care intentionati sa ridicati masina pe cric, atunci folositi un cric hidraulic sau unul foarte rezistent, pentru ca un cric slab poate ceda si va poate rani foarte serios.

Este de asemenea necesar sa folositi intermediari pentru ca in cazul in care masina cade de pe crick, sa nu va prinda sub ea ( puteti pune roata de rezerva sub prag ).

Odata ce va asigurati ca urmati acesti pasi cu exactitate, este necesar sa puneti lichid de racire in sistem. In cazul in care motorul masinii dispune de ventile de aerisire, trebuie sa le deschideti simultan cu umplerea cu lichid de racire.

Citeste si despre: s-a rupt furtunul de la radiatorul masinii

Cand exista insa lichid de racire, ventilele de aerisire trebuiesc inchise. De precizat aici este faptul ca antigelul este toxic, asa ca este necesar sa faceti o verificare pentru a va asigura ca lichidul de racire nu curge sub masina. Daca de exemplu, se scurge antigel sub masina, iar de acolo va bea un catelus de exemplu sau orice animal, se va imbolnavi foarte rapid si va muri.

Asadar, este necesar sa aveti mare grija cand folositi antigelul. Dupa ce adaugati lichidul de racire, este important sa lasati capacul radiatorului deschis, dupa care puteti parcurge etapa urmatoare.

Aceasta etapa consta in pornirea motorului, iar daca veti avea o persoana alaturi care sa faca acest lucru, ar fi ideal. In momentul pornirii motorului, pompa de apa poate elimina lichidul de racire existent in radiator, in conditiile in care in radiator exista aer.

Urmatorul pas dupa aceea consta in setarea aerului conditionat pe caldura. Tocmai de aceea, dupa ce porniti motorul, porniti sistemul de climatizare al masinii si setati-l la maxim.

Mai multe masini din zilelor noastre dispun de o supapa care nu permite ca lichidul de racire sa curga inauntrul sistemului de incalzire din masina atunci cand sistemul climatic de control este setat la rece.

Exista insa si masini care distribuie doar fluxul de aer, insa nu si fluxul de racire. In cazul acestor masini, acest pas nu se va dovedi a fi deloc util.

Este extrem de important sa va turati motorul masinii undeva la 3000 – 4000 rotatii pe minut. Este extrem de important sa faceti acest lucru pentru ca astfel veti putea influenta curgerea lichidului de racire din radiator, in conditiile in care nu folositi instrumentul de scurgere.

In cazul in care situatia cere acest lucru, completati lichidul de racire. In acest sens, va fi nevoie ca mai intai de toate sa inchideti supapele de aerisire, in timp ce motorul functioneaza din nou.

Este important sa va indreptati iarasi atentia spre lichidul de racire si sa coborati fata masinii.

Acum va fi nevoie sa repetati toti acesti pasi pana cand in masina veti simti caldura, iar temperatura lichidului de racire va reusi sa ajunga la valoarea de 90 de grade Celsius.

Este important sa va intoarceti din nou la motor, unde va fi nevoie sa slabiti putin supapele de aerisire pana atunci cand doar lichidul de racire curge de la ele.

Urmatorul pas pe care il aveti de facut este sa puneti capacul radiatorului la locul iar in cazul in care temperatura lichidului de racire a ajuns la temperatura de 90 de grade Celsius si aveti si aer cald in masina, atunci aerul ar trebui sa fie eliminat din sistemul de racire al masinii.

Este extrem de important sa stiti ca lichidul de racire va poate provoca rani serioase in cazul in care nu il folositi cu grija.

Ei bine, odata ce ati reusit sa parcurgeti toate aceste etape, cu siguranta urmatorul pas este acela de a iesi cu masina la un test drive. In timp ce veti testa masina va fi nevoie sa verificati temperatura lichidului de racire la unitatea de testare.

Este foarte important sa va asigurati ca motorul masinii nu se va supraincalzi, pentru ca in acest caz se va putea ajunge la probleme foarte grave. Este necesar de asemenea sa verificati si toate functiile dar si temperatura climatizarii masinii.

In conditiile in care dupa test drive constati ca totul este in regula, este necesar totusi sa deschideti capota masinii pentru a verifica inca odata nivelul lichidului de racire, si este important sa va asigurati ca acesta nu a scazut.

Daca totul este in ordine, puteti lasa masina in garaj timp de cateva ore, dupa care mai puteti face un test drive in urma caruia sa efectuati aceleasi verificari privind scurgerile probabile ale lichidului de racire.

In mod normal, in cazul in care urmati toti acesti pasi, nu ar mai trebui sa intampinati probleme in ceea ce priveste aceasta activitate.

Concluzii:

Pentru a indeparta bulele de aer din sistemul de racire al masinii, este necesar sa ridicati partea frontala a masinii, fie pe cric, fie pe elevator.

Este iarasi foarte important sa stiti ca antigelul este toxic, asa ca trebuie sa il folositi cu mare atentie.

Ultima concluzie este aceea ca trebuie sa utilizati cele mai bune instrumente, pentru a putea desfasura o asemenea activitate.

Citeste si despre: pareri VW Golf V

Sursa foto: howacarworks.com, rapidcarremoval.com.au, slbatterytire.com

Articole similare
Din ce este compus sistemul de airbag-uri al masinii?

Din ce este compus sistemul de airbag-uri al masinii?

Exista mai multe componente care alcatuiesc sistemul airbag. Fiecare dintre aceste componente are o functie specifica pentru a face sistemul sa functioneze.

Despre sistemul de control al stabilitatii

Despre sistemul de control al stabilitatii

Ori de cate ori masina incepe sa piarda tractiunea pe carosabil, senzorii din roti vor furniza aceasta informatie computerului motorului.

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.

Cum sa previi supraincalzirea motorului?

Cum sa previi supraincalzirea motorului?

Cum sa previi supraincalzirea motorului? Ce faci daca motorul masinii este foarte incins?

Intretinerea sistemului de directie al masinii

Intretinerea sistemului de directie al masinii

Cum se verifica jocul volanului? Cum iti dai seama ca directia masinii este defecta? De ce se misca volanul greu? De ce se balangane masina?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Care sunt componentele sistemului de aer conditonat al masinii tale?

Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.

Cum sa pastrezi filtrul de aer al masinii tale curat?

Cum sa pastrezi filtrul de aer al masinii tale curat?

Chiar daca faci tot posibilul ca filtrul masinii tale sa ramana cat mai curat, nu poti influenta mediul sau conditiile de trafic.

Ce se poate defecta la radiatorul masinii

Ce se poate defecta la radiatorul masinii

Daca radiatorul de racire nu ar exista atunci motorul nu si-ar putea face racirea, deci s-ar supraincalzi, lucru care ar duce la distrugerea lui.

Cum afecteaza vremea furtunurile masinii?

Cum afecteaza vremea furtunurile masinii?

O masina mai veche are numai furtunuri din cauciuc prin care circula antigelul, insa masinile moderne au conducte de plastic sau aluminiu.

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Ce este unghiul de fuga al masinii?

Pivotii fuzetelor sunt inclinati astfel incat, dupa virare, rotile sa aiba tot timpul tendinta de a revenii in linie dreapta.

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Cum functioneaza sistemul de alimentare cu combustibil?

Indiferent de constructor, sistemele de alimentare cu combustibil au cam acelasi principiu de functionare.

Cum adaug lichid in radiator?

Cum adaug lichid in radiator?

Radiatorul raceste motorul si, fara el, motorul s-ar supraincalzi si nu ar mai functiona. Radiatorul are nevoie de apa si antigel pentru a functiona corect.

Cam ce probleme pot aparea la sistemul de franare al autoturismului tau?

Cam ce probleme pot aparea la sistemul de franare al autoturismului tau?

Sistemul de franare al masinii tale este mult mai complex decat o simpla pedala de frana si cateva placute de frana care actioneza 4 discuri.

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim?

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim?

Cum iti dai seama ca unghiul de fuga al masinii nu este cel optim? volanul trebuie rotit un pic pentru a tine masina in linie dreapta;

Cum se incarca o baterie de masina?

Cum se incarca o baterie de masina?

Incarcarea bateriei este foarte importanta pentru masina ta, dat fiind faptul ca acest lucru va contribui la cresterea duratei de viata a bateriei.

De ce cauciucurile masinii mele se uzeaza neuniform?

De ce cauciucurile masinii mele se uzeaza neuniform?

Cauciucurile uzate neuniform te anuta ca ai o problema care trebuie reparata urgent. Cauze care pot toci cauciucurile neuniform.

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Daca apare vreo problema la sistemul de tractiune, atunci masina nu va putea sa ramana stabila pe sosea.

Se poate supraincalzi bateria masinii?

Se poate supraincalzi bateria masinii?

Vremea calda poate provoca evaporarea fluidului bateriei si va va face greu sa va porniti masina.

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Nu mai functioneaza aerul conditionat al masinii?

Ai probleme cu aerul conditionat al masinii? Nu mai porneste sau nu mai baga aer rece? Vezi ce trebuie sa verifici.

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Bujiile masinii nu mai functioneaza cum trebuie. Ce se intampla cu motorul?

Stiu ca e ciudat, dar bujiile se pot defecta datorita unui filtru de aer murdar. Atunci cand filtrul este murdar, motorul nu mai este oxigenat cat trebuie.

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Totul despre sistemul mbrace de la Mercedes-Benz

Cand mbrace a debutat in 2008, sistemul s-a concentrat in principal pe navigatie, ajutand soferii sa ajunga cu usurinta la destinatie.

Cum se anuleaza acasa martorul TPMS?

Cum se anuleaza acasa martorul TPMS?

In cazul in care nu stiati, TPMS inseamna "Sistem de monitorizare a presiunii in anvelope" si este intalnit in cazul masinilor noi.

De ce nu urca martorul de temperatura?

De ce nu urca martorul de temperatura?

Exista situatii in care soferii pot constata faptul ca indicatorul de temperatura a lichidului de racire al masinii pe care o detin ramane la un nivel scazut.

Motivele pentru care ar trebui sa respectati programul de revizii al masinii

Motivele pentru care ar trebui sa respectati programul de revizii al masinii

Manoperele de intretinere periodica a masinii sunt necesare pentru a asigura o durata lunga de viata a masinii, dar si functionarea acesteia.

Cum sa ai grija de vopseaua masinii?

Cum sa ai grija de vopseaua masinii?

Vopseaua masinii va avea nevoie intotdeauna de un tratament special pentru a-si mentine stralucirea mult timp.

Probleme cu sistemul de franare

Probleme cu sistemul de franare

Anumite simptome ale masinii iti vor spune ca franele trebuie inlocuite. Cele mai comune dintre acestea sunt martorul de frana si scartaitul franei.

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Cum sa ai grija de anvelopele masinii tale?

Ca sa prelungesti viata anvelopelor tale este ideal sa le rotesti la fiecare 10.000 de kilometri parcursi.