Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Cum se goleste sistemul de racire al masinii?

Sa eliminati toate bulele de aer din sistemul de racire al masinii dumneavoastra, cu siguranta poate reprezenta o adevarata provocare iar in cele ce urmeaza vom vedea despre ce este vorba.

Este extrem de important sa indepartati in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii dumneavoastra, pentru ca in caz contrar, exista sanse foarte mari ca motorul sa se deterioreze ( motorul se poate cala ) iar apoi sa fie nevoie sa-l inlocuiti.

De mentionat este faptul ca mecanicii pot folosi diferite modalitati de a indeparta in totalitate aerul din sistemul de racire al masinii, asa ca in continuare veti vedea care sunt doua dintre cel mai utile modalitati pentru a urma aceasta procedura.

Cea mai veche metoda, este metoda manuala*.* De precizat este faptul ca majoritatea masinilor sunt echipate cu o supapa de aerisire pentru ca aerul sa fie eliminat in totalitate.

Exista insa si masini care nu dispun de aceasta supapa de aerisire iar in acest caz munca este una mult mai dificila. Chiar si asa, modalitatea de indepartare a aerului este identica iar in cele ce urmeaza veti afla mai multe detalii despre acest aspect.

Metoda de vid

Una dintre cele mai noi metode de indepartare a aerului din sistemul de racire al masinii este metoda de vid iar pentru ca aceasta procedura sa poata fi realizata, este necesar un instrument de aspirare in acest sens, si de aer comprimat.

Aceasta metoda creaza vacuum si aspira intreg aerul existent in sistemul de racire al masinii intr-o perioada foarte scurta de timp (doar cateva secunde), dupa care se umple cu vid sistemul de racire al masinii.

Aceasta este o solutie extrem de utila in cazul in care dispuneti de un instrument de aspiratie iar rezultatul va fi unul pe masura. In plus, veti remedia problema in mai putin de un minut.

Scurgerea manuala a sistemului de racire

In conditiile in care din diferite motive nu dispuneti de acces la un aparat de aer comprimat, si nici nu aveti la dispozitie un aspirator care sa creeze vid, puteti efectua aceasta operatiune chiar si manual.

Aceasta metoda este practicata de catre specialisti, atunci cand nu au acces la aspiratorul de vid.

Asadar, mai intai de toate trebuie sa indepartati agentul de racire ( antigelul ), iar aici este indicat de mentionat faptul ca de fiecare data trebuie sa folositi doar lichidul de racire specificat de catre producatorul auto, pentru ca un alt lichid, poate deteriora motorul. In niciun caz sa nu amestecati doua tipuri diferite de antigel.

In cazul in care aveti dubii cu privire la lichidul de racire, ar fi indicat sa verificati cartea masinii, sau sa luati legatura cu un mecanic pentru a obtine informatii in acest sens.

De regula, se creaza un amestec alcatuit din 50% lichid de racire ( antigel ) si 50% apa distilata. Pentru a avea parte de instructiuni corecte de utilizare, este necesar sa cititi de fiecare data descrierea lichidului de racire.

In cazul in care de exemplu sunteti plecati din tara si locuiti intr-o tara nordica, acolo unde temperaturile sunt foarte scazute, este important sa folositi lichidul de racire ideal, altfel veti distruge motorul.

Urmatorul pas este acela de a ridica fata masinii. In acest fel veti putea indeparta mai repede si mai usor aerul, mai ales in conditiile in care capacul de umplere se afla la radiator. Acest lucru nici macar nu este insa necesar daca sunteti proprietarul unei masini cu rezervor extern de expansiune.

Referitor la ridicarea masinii, fie puteti sa folositi un cric, fie puteti sa puneti masina pe elevator. Pentru ridicarea masinii pe elevator, trebuie sa studiati cartea masinii pentru a alege punctele corecte de ridicare a autoturismului iar astfel veti evita deteriorarea acestuia.

In cazul in care intentionati sa ridicati masina pe cric, atunci folositi un cric hidraulic sau unul foarte rezistent, pentru ca un cric slab poate ceda si va poate rani foarte serios.

Este de asemenea necesar sa folositi intermediari pentru ca in cazul in care masina cade de pe crick, sa nu va prinda sub ea ( puteti pune roata de rezerva sub prag ).

Odata ce va asigurati ca urmati acesti pasi cu exactitate, este necesar sa puneti lichid de racire in sistem. In cazul in care motorul masinii dispune de ventile de aerisire, trebuie sa le deschideti simultan cu umplerea cu lichid de racire.

Cand exista insa lichid de racire, ventilele de aerisire trebuiesc inchise. De precizat aici este faptul ca antigelul este toxic, asa ca este necesar sa faceti o verificare pentru a va asigura ca lichidul de racire nu curge sub masina. Daca de exemplu, se scurge antigel sub masina, iar de acolo va bea un catelus de exemplu sau orice animal, se va imbolnavi foarte rapid si va muri.

Asadar, este necesar sa aveti mare grija cand folositi antigelul. Dupa ce adaugati lichidul de racire, este important sa lasati capacul radiatorului deschis, dupa care puteti parcurge etapa urmatoare.

Aceasta etapa consta in pornirea motorului, iar daca veti avea o persoana alaturi care sa faca acest lucru, ar fi ideal. In momentul pornirii motorului, pompa de apa poate elimina lichidul de racire existent in radiator, in conditiile in care in radiator exista aer.

Urmatorul pas dupa aceea consta in setarea aerului conditionat pe caldura. Tocmai de aceea, dupa ce porniti motorul, porniti sistemul de climatizare al masinii si setati-l la maxim.

Mai multe masini din zilelor noastre dispun de o supapa care nu permite ca lichidul de racire sa curga inauntrul sistemului de incalzire din masina atunci cand sistemul climatic de control este setat la rece.

Exista insa si masini care distribuie doar fluxul de aer, insa nu si fluxul de racire. In cazul acestor masini, acest pas nu se va dovedi a fi deloc util.

Este extrem de important sa va turati motorul masinii undeva la 3000 – 4000 rotatii pe minut. Este extrem de important sa faceti acest lucru pentru ca astfel veti putea influenta curgerea lichidului de racire din radiator, in conditiile in care nu folositi instrumentul de scurgere.

In cazul in care situatia cere acest lucru, completati lichidul de racire. In acest sens, va fi nevoie ca mai intai de toate sa inchideti supapele de aerisire, in timp ce motorul functioneaza din nou.

Este important sa va indreptati iarasi atentia spre lichidul de racire si sa coborati fata masinii.

Acum va fi nevoie sa repetati toti acesti pasi pana cand in masina veti simti caldura, iar temperatura lichidului de racire va reusi sa ajunga la valoarea de 90 de grade Celsius.

Este important sa va intoarceti din nou la motor, unde va fi nevoie sa slabiti putin supapele de aerisire pana atunci cand doar lichidul de racire curge de la ele.

Urmatorul pas pe care il aveti de facut este sa puneti capacul radiatorului la locul iar in cazul in care temperatura lichidului de racire a ajuns la temperatura de 90 de grade Celsius si aveti si aer cald in masina, atunci aerul ar trebui sa fie eliminat din sistemul de racire al masinii.

Este extrem de important sa stiti ca lichidul de racire va poate provoca rani serioase in cazul in care nu il folositi cu grija.

Ei bine, odata ce ati reusit sa parcurgeti toate aceste etape, cu siguranta urmatorul pas este acela de a iesi cu masina la un test drive. In timp ce veti testa masina va fi nevoie sa verificati temperatura lichidului de racire la unitatea de testare.

Este foarte important sa va asigurati ca motorul masinii nu se va supraincalzi, pentru ca in acest caz se va putea ajunge la probleme foarte grave. Este necesar de asemenea sa verificati si toate functiile dar si temperatura climatizarii masinii.

In conditiile in care dupa test drive constati ca totul este in regula, este necesar totusi sa deschideti capota masinii pentru a verifica inca odata nivelul lichidului de racire, si este important sa va asigurati ca acesta nu a scazut.

Daca totul este in ordine, puteti lasa masina in garaj timp de cateva ore, dupa care mai puteti face un test drive in urma caruia sa efectuati aceleasi verificari privind scurgerile probabile ale lichidului de racire.

In mod normal, in cazul in care urmati toti acesti pasi, nu ar mai trebui sa intampinati probleme in ceea ce priveste aceasta activitate.

Concluzii:

Pentru a indeparta bulele de aer din sistemul de racire al masinii, este necesar sa ridicati partea frontala a masinii, fie pe cric, fie pe elevator.

Este iarasi foarte important sa stiti ca antigelul este toxic, asa ca trebuie sa il folositi cu mare atentie.

Ultima concluzie este aceea ca trebuie sa utilizati cele mai bune instrumente, pentru a putea desfasura o asemenea activitate.

Sursa foto: howacarworks.com, rapidcarremoval.com.au, slbatterytire.com

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...