Transmisia automata: Simptome defectiune, rol si cost de inlocuire

Un motor nu este nimic fara transmisie. Cele doua componente sunt practic inrudite una cu cealalalta si produsul lor este puterea si viteza pe care o simti cand treci masina in viteza si apasati acceleratia. Imaginati-va, daca una dintre ele se defecteaza, intreaga experienta de conducere poate fi distrusa. Prin urmare, este necesar ca tu sa ai grija de masina ta cat de bine poti.

Si din moment ce acest articol se refera la transmisie, acolo trebuie sa ne concentram. Transmisia unui vehicul preia puterea de la motor si o transfera spre diferentialul care transfera puterea catre roti, determinandu-le sa se miste. Prin urmare, orice problema cu transmisia poate afecta performanta masinii dvs. si poate reduce eficienta acesteia. Acum apare intrebarea, este defecta transmisia masinii? Ei bine, pentru a afla cititi pe lista simptomelor si aflati singuri.

Simptomele ale unei transmisii defecte

scrie un review despre masina ta

Desi pot exista multe cauze si simptome legate de o esec al transmisiei, vom enumera cele care apar cel mai frecvent.

Simptom                              Cauza                             Solutie

Sunete de la transmisie      Lipsa fluid                  Umpleti cu fluid

Nu schimba treapta corect   Solenoid defect      Inlocuiti fluidul

Scurgeri fluid                       Fire arse                    Inlocuiti transmisia

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Agata la schimbare treapta    Parti transmisie defecte   Repara partile

Pozitia liber zgomotoasa         Unitate control defecta    Inlocuiti transmisia

Martor motor aprins                                                Inlocuiti unitatea

 

Sunete inutile

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Cand masina dvs. ruleaza fara probleme, nu veti gasi un alt zgomot decat cel al motorului. Cu toate acestea, daca auziti un sunet nefiresc, in special cand schimbati vitezele, inseamna ca exista o problema cu transmisia masinii. De indata ce auziti un zgomot sau un zgomot in transmisie, este timpul sa vizitati un mecanic profesionist.

Schimbarea nereusita

Transmisia autovehiculului dvs. este construita pentru un singur scop si este aceea de a distribui puterea motorului la intervalul potrivit. Cand schimbati o treapta de viteza si masinii dvs. ii ia un pic mai mult ca sa raspunda decat ar trebui, va uitati la o problema legata de transmisie.

Un miros neplacut

Transmisia autovehiculului are un fluid special care ii permite sa-si indeplineasca cu usurinta functiile. Daca simtiti o senzatie de arsura in timp ce schimbati vitezele, este posibil ca lichidul de transmisie sa fiarba. In orice caz, un miros de ars care vine de la masina ta poate insemna doar un singur lucru. Probleme. Prin urmare, trebuie sa-l verificati cat mai curand posibil.

scrie ce probleme ai avut cu masina ta

Scurgeri ale lichidului de transmisie

Dupa cum s-a mentionat mai sus, fluidul de transmisie este necesar pentru functionarea neteda a angrenajelor. Daca acest lichid scade de undeva, il puteti detecta cu usurinta. Cea mai buna cale este sa porniti masina, sa va asezati la sol si sa cautati orice scurgere, probabil ca veti vedea ca lichidul se scurge undeva sub scutul motorului. In caz contrar, puteti pune bucati de carton sub autovehicul in timpul noptii si puteti verifica eventualele semne de contaminare dimineata.

Zgomot ca de slefuit

Sa recunoastem, zgomotul de slefuire este ceva pe care fiecare sofer il uraste. Acest lucru inseamna, de asemenea, ca este usor de discutat de catre toata lumea, deoarece este atat de tare. Cu toate acestea, detectarea acestui simptom este usoara atunci cand conduceti o cutie de viteza manuala. Veti simti literalmente vibratia in mainile dvs. in timp ce schimbati. La cutiile manuale, acest lucru se poate traduce in probleme legate de ambreiaj, dar ar putea fi cu usurinta o problema cu cutia de viteze. Asigurati-va ca ati verificat-o la atelierul mecanicului inainte ca altceva sa mearga prost. Intr-o transmisie automata, slefuirea angrenajelor este subtila, dar poate fi auzita atunci cand masina trece prin schimbari bruste de treapta. Inca o data, un mecanic este mai util in acest caz.

Zgomot cand masina este pe liber.

Transmisia nu trebuie sa produca zgomot atunci cand este pe liber. Daca simtiti ceva zgomot din transmisie in timp ce este in stare neutra, probabil ca nu aveti lichid de transmisie. Cu toate acestea, ar putea sa scapati mai usor decat in orice alt caz, deci este mai bine sa il inspectati.

Transmisia nu va schimba teapta

Aceasta este o problema serioasa si inseamna ca transmisia dvs. este in stare proasta. In astfel de cazuri, nu este nimic altceva de facut decat sa apelati la un service specializat in cutii automate si sa va verificati masina pentru toate problemele legate de transmisie.

Martor motor aprins 

Fraza "Check Engine Light" este un termen generic, nu inseamna intotdeauna ca exista o problema cu motorul dvs., dar ar putea insemna cu usurinta ca exista o problema cu sistemul dvs. de transmisie. Daca aceasta lumina straluceste in tabloul de bord, puteti fi siguri ca exista niste probleme undeva.

 

 

Solutii pentru rezolvarea problemelor la cutia de viteze

O transmisie defecta este o problema mare pe care nu o puteti rezolva singura. In majoritatea cazurilor, trebuie sa apelati la un service specializat in cutii.

Verificati si umpleti nivelul lichidului de transmisie

Duceti  masina la service daca intampinati defectiuni la cutia de viteze si verificati-o. Uneori, o revizie generala, in care mecanicul verifica toate lichidele masinii, poate rezolva problema. In timpul acestui serviciu, el / ea poate detecta daca lichidul de transmisie este la un nivel critic si il poate inlocui.

Curatarea

In unele cazuri, daca lichidul de transmisie automata este vechi, poate fi util sa va spalati transmisia si apoi sa o umpleti cu lichid nou. Este un lucru destul de ieftin si acest lucru rezolva o multime de probleme de transmisie. Verificati daca mecanicul dvs. are instrumentele necesare pentru o spalare de transmisie.

Cititi codurile de eroare

Cititi codurile de eroare de la unitatea de comanda a transmisiei cu un scaner OBD2. In multe cazuri, cand va confruntati cu o problema de transmisie, pot fi stocate, de exemplu, coduri de eroare legate de o cablare sau de un solenoid care nu schimba corespunzator.

Duceti transmisia/masina la un expert

Daca niciuna dintre aceste metode nu a functionat, cea mai buna alegere, deocamdata, este sa lasi un mecanic specializat pe cutii automate cu experienta sa investigheze masina. Acest lucru poate economisi o gramada de bani pentru tine daca gaseste o mica parte pe care sa o inlocuiasca in loc de intreaga transmisie.

 

 

Costul de inlocuire a transmisiei automate

Vestile proaste, in primul rand. Transmisia este o parte mare a masinii, astfel incat inlocuirea sau repararea acesteia va va costa, in general, o multime de bani. Prin urmare, este necesar sa fiti extrem de vigilenti. De indata ce simtiti ca ceva nu merge bine cu transmisia, raportati mecanicului. Mecanicul va diagnostica problema si o va repara pe loc. De obicei, tot ce lipseste este un pic de fluid de transmisie, care va fi inlocuit si nu va va costa prea mult. Daca amanati problema, s-ar putea sa distrugeti cutia de viteze mai departe si sa o lasati pana la punctul in care nu se mai poate repara.

In acest caz, te uiti la o factura babana.. Inca o data, costul pe care il suporti pentru repararea / inlocuirea transmisiei poate varia in functie de marca si modelul masinii dvs., precum si de disponibilitatea piesei. In general, transmisia automata strica va poate costa intre 5000 si 15000 de lei. Adaugati la aceasta costurile manoperei de aproximativ 2000-4000 de lei si sunteti pregatit pentru faliment sau o alta masina. Cu toate acestea, reparatia unei cutii de viteze va poate costa mult mai putin, dar va poate costa mai mult timp. In timp ce masina dvs. este la reparat, nu veti putea sa o conduceti.

In cele din urma, decizia de a repara sau de a inlocui este in mana mecanicului, deoarece numai el poate judeca gradul de deteriorare a transmisiei masinii.

Ideal ar fi ca niciodata sa nu ajungeti sa schimbati cutia de viteze automata. Ca sa faceti asta trebuie sa tineti cont de cateva sfaturi:

- uleiul, orice ulei, expira, se degradeaza. Nu ne credeti? Cumparati 1 litru de ulei de transmisie si lasati-l in ambalajul original 3-5 ani, pe raft undeva, desfaceti-l si comparati-l cu unul nou. O sa ramaneti surprins.

- schimbati uleiul din cutie, niciun ulei nu este pe viata. Credeti asta si o sa il schimbati odata cu schimbarea cutie de viteze.

- schimbati uleiul in service-uri specializate sau reprezentante, care stiu exact procedura de schimbare corecta pentru masina dumneavoastra. Chiar daca este mai ieftin, nu-l schimbat in fata blocului sau in sant.

- procedura de schimb difera de la masina la masina, la fel si aparatura care face asta. La unele modele de BMW schimbul nu se face niciodata scotand tot uleiul si dupa adaugand pe cel nou, faceti asta si tocmai ati distrus cutia de viteze. De ce? Pentru ca atunci cand ati ramas fara ulei in cutie a disparut si presiunea din cutie si unele componente s-au miscat si NU trebuia sa faca asta, ele au nevoie de o cantitate de ulei pentru a ramane in pozitie, de aceea se scoate doar o parte de ulei si se inlocuieste treptat.

- evitati sa incingeti foarte tare uleiul din cutie, veti putea distruge mecatronicul sau calculatorul cutiei care are sute de senzori in interiorul uleiul. Cum nu-l incingeti? Fara reprize sportive exagerat de lungi, fara frane de motor exagerate ( coborati Transalpina in frane de motor in limitare tot timpul ), etc.

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate