Rar avertizeaza: sunt vizate toate masinile cu folii montate pe geamuri

Rar avertizeaza: sunt vizate toate masinile cu folii montate pe geamuri

Asa cum probabil ati vazut deja, in trafic exista o multitudine de masini care au montate folii pe geamuri. Unele au foliile pe geamurile din spate, in timp ce altele, mai putine, si pe cele din fata. Exista reguli clare in legislatia rutiera in ceea ce priveste montarea foliilor pe geamuri. In functie de geamul pe care alegeti sa le montati, acestea nu au dreptul sa depaseasca un grad de opacitate, pentru a nu afecta vizibilitatea.

Totusi, exista foarte multe persoane care, din pacate, nu cunosc sau nu vor sa respecte aceste reglementari. Nu o data s-a intamplat ca soferii sa fie opriti in trafic si sa fie obligati de politisti sa dea jos foliile pentru a nu le fi retinut certificatul de inmatriculare al autovehiculului.

Unele persoane aleg sa monteze foliile pentru a mentine sub control temperatura din interiorul masinii, in timp ce altele o fac pentru a imbunatati aspectul estetic al autoturismului. Indiferent de categoria in care va incadrati, sunteti obligati sa respectati reglementarile legale si nu exista scuze in acest sens.

In cele ce urmeaza, dorim sa prezentam un comunicat venit din partea celor de la RAR, care vizeaza toate masinile cu folii montate pe geamuri. Trebuie sa mentionam faptul ca atunci cand nivelul de transparenta al foliilor nu este cel corect, nu veti putea trece ITP-ul sau daca sunteti oprit de RAR vi se pot retine chiar si numerele de inmatriculare.

Acest comunicat a fost eliberat de catre reprezentantii RAR pentru a atrage atentia soferilor asupra modificarilor din legislatie. Legislatia a fost actualizata in conformitate cu standardele europene, ceea ce a produs anumite modificari in raport cu regulile existente in trecut. Prezentam mai jos comunicatul RAR:

1. Elementele sau procedeele de diminuare a transparentei geamurilor trebuie sa fie certificate si marcate corespunzator, iar aplicarea acestora este permisa numai in ateliere autorizate, care sunt obligate sa elibereze dupa montaj certificatul de conformitate (identifica tipul foliei, vehiculul si atelierul) si certificatul de garantie.

2. Geamurile aflate in campul de vizibilitate principal al conducatorului auto trebuie sa asigure o transparenta de cel putin 70%. Campul de vizibilitate principal al vehiculului este format din parbriz, geamurile laterale fata si luneta. In cazul in care vehiculul este dotat si cu oglinda laterala dreapta, luneta nu mai face parte din campul de vizibilitate principal. Pentru geamurile care nu fac parte din campul de vizibilitate principal nu exista impusa o limita a gradului minim de transparenta, insa daca acestea au o transparenta modificata fata de cea stabilita prin marcajul initial de omologare, se urmareste ca stratul aplicat ulterior sa fie uniform si sa nu creeze distorsiuni.

3. Foliile pot fi montate pe toate geamurile autovehiculelor, cu exceptia parbrizului, dar numai daca sunt respectate conditiile de montaj mentionate la punctul 1 si numai daca este asigurata transparenta minima precizata la punctul 2.

Acestea fiind spuse, chiar daca modificarile nu sunt majore, este foarte posibil sa ii afecteze in mod direct pe soferii care in trecut aveau un grad de transparenta al geamurilor la limita. Chiar daca foliile de geamuri aduc multe avantaje, prioritatea numarul unu a soferului ar trebui sa fie un nivel de vizibilitate cat mai bun.

Citeste si...
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...

Este sigur sa conduci cu un motor gripat?
Este sigur sa conduci cu un motor gripat?

Exista numeroase motive care pot duce la functionarea incorecta a motorului: injector infundat sau care nu functioneaza in parame...

Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?
Este periculos sa conduci cu un etrier blocat?

Etrierul este o piesa foarte importanta a sistemului de franare, pentru ca el este cel care actioneaza placutele de frana si le ti...