Restrictii pentru soferii incepatori. Titi Aur propune sistemul Suedez

Restrictii pentru soferii incepatori. Titi Aur propune sistemul Suedez

Masuri noi pentru soferii incepatori.

Titi Aur sustine adaptarea la realitatea actuala a orelor practice si aduce in atentie modelul suedez

Pentru a reduce numarul mare de accidente care au loc anual pe soselele de la noi din tara, o masura potrivita ar putea fi introducerea unui numar mai mare de restrictii pentru soferii care nu au suficienta experienta la volan. Exista, insa, si alte propuneri.

Desi exista limitari legale pentru soferii incepatori, Titi Aur, expert in conducere defensiva considera ca acestea nu sunt respectate asa cum ar trebui pentru ca nu exista o pregatire in acest sens si propune adaptarea la realitatea actuala a orelor practice. El este si un sustinator al modelului suedez.

Soferii incepatori sunt obligati prin lege sa respecte anumite restrictii. Restrictiile se refera la primul an de condus si, conform articolului 50 din OUG 195/2002 acestia trebuie sa adapteze viteza in afara localitatilor astfel incat sa ruleze cu 20 de km/h mai putin decat viteza maxima admisa pentru categoria din care fac parte masinile pe care le conduc. Acest articol limiteaza astfel viteza maxima pe care o pot avea soferii incepatori la 110 km/h pe autostrada si 70-80 km/h in afara localitatilor, in functie de drum.

Ce spun specialistii despre masurile care ar trebui adoptate pentru a reduce numarul de accidente grave?

Titi Aur, expert in conducere defensiva, a vorbit despre necesitatea unor masuri diferite de restrictiile care exista in momentul actual pentru soferii incepatori.

El considera ca una dintre problemele majore o reprezinta lipsa experientei la volan, iar acest lucru se datoreaza sistemului actual pentru obtinerea permisului de conducere.

In prezent, cei care obtin permisul de conducere conduc alaturi de instructor, pe parcursul orelor de scoala, in mare parte in oras, adica pe drumuri unde reusesc sa ruleze cu 30/40 de km/h. Dupa obtinerea permisului de conducere, acesti soferi conduc pe drumuri nationale sau europene cu 90-100 de km/h sau pe autostrada cu 120-130 km/h fara a avea langa ei instructorul si nu reusesc sa aprecieze real viteza ori distantele.

De altfel, este cunoscut faptul ca, desi exista limitari de viteza, rareori soferii incepatori pot fi controlati astfel incat sa se asigure respectarea lor. Este destul de greu sa existe un control al Politiei pentru soferii incepatori care conduc, de exemplu, pe autostrada, iar acest aspect este cunoscut si de cei care sunt la volan.

O masura care ar putea aduce o schimbare relevanta si care ar putea functiona mai bine decat introducerea unui numar mai mare de restrictii ar fi, conform declaratiei lui Titi Aur, schimbarea programei scolii de soferi si adaptarea pregatirii viitorilor conducatori auto la situatia reala de pe sosele. Ar fi utile ore cu instructor in afara localitatii si pe autostrada, de exemplu, pentru insusirea unor cunostinte practice cat mai aplicate.

Ce este sistemul suedez?

Titi Aur adauga si ca sistemul suedez este unul de la care am putea invata.

Aici, conducatorii auto au un regim special in primii doi ani la volan care are scopul de a le insufla acestora mai multa precautie la volan. In cazul in care un sofer incepator cauzeaza un accident usor in primii doi ani, el ajunge in fata judecatorului si aici se decide pe ce perioada i se retine permisul de conducere. Pentru a reintra in posesia permisului este nevoie sa se sustina din nou examenul auto. Daca accidentul este mai grav, examenul auto poate fi sustinut dupa 5 ani.

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...