Sa aleg motorul FSI?

Sa aleg motorul FSI?

FSI vine de la Fuel Stratified Injection si spre deosebire de modelul anterior, cand amestecul de combustibil/aer se facea in galeria de admisie, la FSI injectia de combustibil are loc direct in corpul cilindrului, in interiorul camerei de ardere. Injectoarele de la FSI calculeaza volumul de combustibil cu precizie de milisecunde si poate injecta combustibilul la presiuni intre 30 si 110 bari.

Combustibilul nu "curge" in cilindru, el este practic pulverizat in interior. Acest lucru ajuta mult si la racirea peretilor cilindrilor.

Acest lucru ajuta la formarea unui amestec mai performant care ulterior creste si performantele masinii si reduce consumul spre deosebire de tehnologia mai veche.

Racind suprafata metalica, scade semnificativ si riscul de aprindere spontana a combustibilului ( detonatie ). Detonatia este foarte foarte daunatoare pentru orice motor si te poate costa mult sa repari daunele cauzate de un motor care aprinde amestecul in momente neoportune. Pe langa beneficiile de mai sus, motoarele FSI au si o compresie mai mare fata de motoarele cu un sistem conventional de injectie.

Citeste si despre: motor in 2 timpi vs motor in 4 timpi

Motoarele FSI vin cu o inovatie si cand vine vorba despre galeria de admisie, ele au o galerie care functioneaza in 2 etape. Prima etapa, traseu mai scurt de admisie, care ajuta motorul atunci cand este turat si contribuie la performante mai mari.

Si a doua etapa, traseul de admisie este mai lung, atunci cand motorul este subturat sau sta in turatii joase, cuplul creste cu pana la 15%/. Cu ajutorul unei supape de aer in plus, fluxul de aer din interiorul galeriei poate fi modificat dupa bunul plac al computerului de bord si dupa necesitatile motorului.

Atunci cand mergi cu masina fara a o tura prea tare, in motor ajunge aer mai mult pentru a imbunatatii consumul si pentru a scadea emisiile de gaze. Atunci cand ai apasat pedala de acceleratie la 100%, aerul este tras in motor cu pierderi minime, insemnand ca puterea si cuplul motorului sunt la maxim.

Ultima generatie de V6 FSI de la Audi vine cu un sistem inteligent de control al supapelor de admisie. Supapele se deschid diferit in functie de turatia motorului, asigurand economie de combustibil si putere la maxim.

Sistemul actual FSI este foarte asemanator cu sistemul VTEC de la Honda, care la fel controleaza supapele inteligent, in functie de turatia motorului, schimband un pic parametrii celor 4 timpi.

Citeste si despre: motor pe benzina sau motor pe motorina

Sursa foto: www.flickr.com

Articole similare
Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul Volkswagen Audi 3.0 V6 TDI

Motorul 3.0l V6 TDI a fost dezvoltat de Audi (membru al Grupului Volkswagen) si a fost introdus in 2004 ca nou motor in Audi D3 A8.

Motorul Volkswagen Audi 1.8 TSI/TFSI

Motorul Volkswagen Audi 1.8 TSI/TFSI

Motorul 1.8 TSI/ TFSI al familiei EA888 a fost proiectat si dezvoltat de AUDI AG si introdus in 2007. Acesta este un motor de 1,8 litri, cu patru cilindri.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI/TFSI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.4 TSI/TFSI

Motorul 1.4 TSI / TFSI apartine seriei EA111 de motoare pe benzina turbo. Motorul a fost prezentat prima data la Salonul Auto de la Frankfurt in 2005.

Sa refac sau sa schimb motorul?

Sa refac sau sa schimb motorul?

Segmentarea unui motor stricat poate fi o optiune mai convenabila decat inlocuirea lui completa.

Despre motorul 2.0 TSI de la AUDI/VW

Despre motorul 2.0 TSI de la AUDI/VW

Motorul de doi litri EA113 TFSI a aparut in 2004. A fost proiectat pe baza motorului cu aspiratie naturala VW 2.0 FSI cu injectie directa de combustibil.

Despre motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI

Despre motorul Volkswagen Audi 1.0 TSI

1.0 TSI este cel mai mic motor din familia EA211. Motorul a fost introdus in 2015 ca pe un alt pas al strategiei sale de reducere a capacitatii cilindrice.

Cand trebuie sa schimbi filtrul de aer?

Cand trebuie sa schimbi filtrul de aer?

Cum se comporta masina cand filtrul de aer este infundat? Cel mai bine este sa il verifici cand faci revizia masinii si daca este cazul sa il schimbi atunci

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

Despre motorul 1.2 TSI / TFSI de la Volkswagen AG

1.2 TSI / TFSI este un motor turbo de 1,2 litri, cu patru cilindri, care a fost introdus pentru VW Golf Mk6 si Polo Mk5 la sfarsitul anului 2005.

Motorul Otto vs motorul Diesel

Motorul Otto vs motorul Diesel

In acest articol vom dezbate un subiect foarte discutat in domeniul auto. Diferentele dintre motorul Otto si motorul Diesel.

Ce sa faci daca ti se opreste motorul in mers?

Ce sa faci daca ti se opreste motorul in mers?

Putine lucruri sunt mai infricosatoare decat sa ti se opreasca masina in mers, mai ales cand esti in mijlocul traficului aglomerat.

Cum trebuie sa procedezi cand vrei sa iti vinzi masina?

Cum trebuie sa procedezi cand vrei sa iti vinzi masina?

In acest articol iti vom spune cele mai importante sfaturi de luat in considerare ca sa faci totul ca la carte si sa iesi in avantaj la finalul afacerii.

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

Probleme cu rozatoarele? Au ajuns sa manance firele masinii?

De ce ataca rozatoarele cablurile masinii? La ce semne ar trebui sa fiti atenti? Cum pot opri soriceii sa intre si sa mestece componentele electrice?

De ce culoarea masinii este mata in loc sa fie lucioasa?

De ce culoarea masinii este mata in loc sa fie lucioasa?

Este cat se poate de firesc ca atunci cand va cumparati o masina, intentionati sa o pastrati frumoasa pentru foarte mult timp.

Cum porneste motorul?

Cum porneste motorul?

Demarorul actioneaza volanta si implicit invarte arborele cotit care pune in miscare motorul in timpul aprinderii, astfel intregul proces poate sa aiba loc.

Este legal sa ai geamuri fumurii la masina?

Este legal sa ai geamuri fumurii la masina?

In articolul de astazi vom vorbi despre geamurile fumurii. Acum a inceput sa fie din ce in ce mai la moda sa ai geamuri fumurii pe masina.

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Despre motorul 4G63T Mitsubishi

Motorul Mitsubishi 4G63T este legendarul motor turbo de 2.0 litri produs in perioada 1987-2007 si bazat pe versiunea cu aspiratie naturala - 4G63 non-turbo.

De ce "suiera" motorul?

De ce "suiera" motorul?

Atunci cand motorul suiera, acest lucru nu este un semn bun. In acelasi timp el polueaza mediul inconjurator.

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Cele mai frecvente probleme ale motorului pe care sa nu le ignori

Dupa cum bine stii, motorul este esential pentru buna functionare a masinii tale. De aceea este bine sa il intretii pentru o perioada cat mai lunga.

TOP 10 dotari ale masinii pe care nu vrei sa dai bani

TOP 10 dotari ale masinii pe care nu vrei sa dai bani

Pretul multor masini noi este umflat excesiv cu tot felul de dotari inutile. Exemplu scurt: optiunea de a ajusta volumul la BMW doar gesticuland.

Informatii despre motorul TDI

Informatii despre motorul TDI

Incepem simplu, cu ce inseamna TDI, mai exact ne referim la un motor “Turbocharged Direct Injection”, adica un motor turbo cu un sistem direct de injectie.

De ce se supraincalzeste motorul?

De ce se supraincalzeste motorul?

In acest articol vom vorbi despre o problema destul de intalnita la masinile cu un numar mai mare de kilometri si anume despre supraincalzirea motorului.

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul Volkswagen Audi 4.2 TDI

Motorul diesel V8 TDI de 4,2 litri se bazeaza pe versiunea de 4.0 litri. Primul V8 TDI a fost instalat in Audi A8 in 1999.

Despre motorul Mazda SkyActiv-D

Despre motorul Mazda SkyActiv-D

Motoarele Turbo-diesel de 1.5 SkyActiv-D sau S5-DPTR si S5-DPTS - sunt motoarele care au fost oferite de Mazda sub marca sa "SkyActiv-D".

Despre motorul Mazda MZR 2.5L

Despre motorul Mazda MZR 2.5L

Acest motor pe benzina cu patru cilindri de 2,5 litri este o versiune actualizata a motorului de 2,3 litri L3-VE apartinand seriei L a lui Mazda.

Motorul masinii oscileaza la ralanti?

Motorul masinii oscileaza la ralanti?

O problema obisnuita pe care proprietari de autovehicule o experimenteaza, este un ralanti oscilant, masina sta turata sau subturata cand stationeaza.

Motorul masinii nu mai porneste?

Motorul masinii nu mai porneste?

Ca si o mica concluzie generala, acestea sunt cele mai comune probleme care pot explica de ce motorul tau este mort si refuza sa mai porneasca.

De ce motorul diesel are mai putine turatii ca motorul pe benzina?

De ce motorul diesel are mai putine turatii ca motorul pe benzina?

Cu ce afecteaza arderea prelungita turatia motorului? Practic nu o afecteaza ci o limteaza. Prin marirea turatiei motorului.

Despre motorul N42B20 de la BMW

Despre motorul N42B20 de la BMW

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Despre motorul QG16DE de la Nissan

Nissan Aichi Machine Industry a dezvoltat motorul QG16DE. Motorul QG18DE de 1.8 litri a fost creat pe baza sa ca si QG15DE.