Sa aleg motorul FSI?

Sa aleg motorul FSI?

FSI vine de la Fuel Stratified Injection si spre deosebire de modelul anterior, cand amestecul de combustibil/aer se facea in galeria de admisie, la FSI injectia de combustibil are loc direct in corpul cilindrului, in interiorul camerei de ardere. Injectoarele de la FSI calculeaza volumul de combustibil cu precizie de milisecunde si poate injecta combustibilul la presiuni intre 30 si 110 bari.

Combustibilul nu curge in cilindru, el este practic pulverizat in interior. Acest lucru ajuta mult si la racirea peretilor cilindrilor.

Acest lucru ajuta la formarea unui amestec mai performant care ulterior creste si performantele masinii si reduce consumul spre deosebire de tehnologia mai veche.

Racind suprafata metalica, scade semnificativ si riscul de aprindere spontana a combustibilului ( detonatie ). Detonatia este foarte foarte daunatoare pentru orice motor si te poate costa mult sa repari daunele cauzate de un motor care aprinde amestecul in momente neoportune. Pe langa beneficiile de mai sus, motoarele FSI au si o compresie mai mare fata de motoarele cu un sistem conventional de injectie.

Motoarele FSI vin cu o inovatie si cand vine vorba despre galeria de admisie, ele au o galerie care functioneaza in 2 etape. Prima etapa, traseu mai scurt de admisie, care ajuta motorul atunci cand este turat si contribuie la performante mai mari.

Si a doua etapa, traseul de admisie este mai lung, atunci cand motorul este subturat sau sta in turatii joase, cuplul creste cu pana la 15%/. Cu ajutorul unei supape de aer in plus, fluxul de aer din interiorul galeriei poate fi modificat dupa bunul plac al computerului de bord si dupa necesitatile motorului.

Atunci cand mergi cu masina fara a o tura prea tare, in motor ajunge aer mai mult pentru a imbunatatii consumul si pentru a scadea emisiile de gaze. Atunci cand ai apasat pedala de acceleratie la 100%, aerul este tras in motor cu pierderi minime, insemnand ca puterea si cuplul motorului sunt la maxim.

Ultima generatie de V6 FSI de la Audi vine cu un sistem inteligent de control al supapelor de admisie. Supapele se deschid diferit in functie de turatia motorului, asigurand economie de combustibil si putere la maxim.

Sistemul actual FSI este foarte asemanator cu sistemul VTEC de la Honda, care la fel controleaza supapele inteligent, in functie de turatia motorului, schimband un pic parametrii celor 4 timpi.

Sursa foto: www.flickr.com

Citeste si...
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?
Poti adauga lichid de racire atunci cand motorul este fierbinte?

Lichidul de racire este un element esential in angrenajul oricarui autoturism si de multe ori putem sustine ca este la fel de impo...

Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat
Metode prin care sa conduci in siguranta atunci cand traficul este foarte aglomerat

Se apropie sarbatorile importante din acest an, iar drumurile sunt mai pline ca niciodata, aglomerate si tensionate din cauza nenu...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...