Se modifica normele privind atestarea examinatorilor auto

Se modifica normele privind atestarea examinatorilor auto

Modificarea normelor privind formarea, atestarea si controlul examinatorilor auto

Noile reglementari in domeniu aduc modificari substantiale in ceea ce priveste statutul examinatorilor de la probele practice de obtinere a permisului de conducere, acesta fiind si subiectul articolului nostru de astazi.

Astfel, in ultima perioada s-a vorbit intens despre modificarea prevederilor legale care stabilesc modalitatea de formare, atestare si control a examinatorilor auto. Trebuie cunoscut faptul ca acestia se vor subordona unui nou set de reguli, in conformitate cu un proiect de ordin intrat in dezbatere la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, reguli pe care le vom puncta in cuprinsul articolului de fata.

In baza acestui proiect, examinatorii din domeniul auto care participa la proba de traseu a examenului pentru obtinerea permisului de conducere se vor subordona unor norme actualizate cu privire la modalitatea de formare, de evaluare, de atestare si de control al activitatii derulate, inclusiv obligatiile ce cad in sarcina acestora suportand modificari consistente.

Astfel, noul proiect de ordin vizeaza vechiul Ordin M.A.I. nr. 260/2011 prin aducerea de modificari substantiale in scopul alinierii actualelor norme juridice cu cele care privesc permisele auto conform legislatiei de la nivel european.

Noile modificari in domeniu au ca obiect:

  • Realizarea unui cadru legal distinct privind modalitatea de dobandire sau pierdere a statutului de examinator auto;
  • Realizarea unui cadru propice derularii de pregatiri conforme si eficiente in ceea ce ii priveste pe examinatorii auto;
  • Identificarea de modalitati de crestere a nivelului de pregatire in ceea ce ii priveste pe examinatorii auto;
  • Identificarea unei modalitati de crestere a esantionului din care se vor alege politisti capabili sa devina examinatori auto, precum si a numarului de politisti atestati in scopul oferirii de sprijin serviciilor de eliberare permise auto, atunci cand situatia o impune;
  • Trasarea noilor coordonate de obtinere, revocare sau retragere a titlului de examinator auto;
  • Oferirea unei noi oportunitati, in ceea ce ii priveste pe examinatorii auto, cu privire la derularea pregatirii examinatorilor si verificarea acestora prin metode online sau cu ajutorul simulatoarelor;
  • Instituirea de noi obligatii.

Stabilirea de noi obligatii in sarcina examinatorilor auto

In ceea ce priveste obligatiile stabilite in sarcina examinatorilor auto pe perioada desfasurarii probei practice de obtinere a permisului de conducere, noul proiect de ordin stabileste urmatoarele:

  • Obligatia instiintarii superiorilor ierarhici in conditiile in care examinatorul auto are suspendat dreptul de conducere a autovehiculului. De asemenea, se instituie obligatia instiintarii superiorului ierarhic daca examinatorul nu este apt medical / psihologic sau daca deruleaza alte activitati / detine alte functii, cu exceptia scolii de soferi;
  • Obligatia derularii de activitati de perfectionare continua;
  • Obligatia de a lua parte la sesiuni de instruire / cursuri programate de catre angajator;
  • Manifestarea unei conduite stabile care presupune tact, rabdare si stapanire de sine, ca urmare a derularii unei sarcini care impune consum psihic semnificativ;
  • Obligatia de a se conforma sesiunilor de evaluare / testelor.

Ulterior intrarii in legalitate a acestor prevederi legale ante mentionate, examinatorii auto au obligatia de a lua parte in fiecare an la sesiuni in specific, pe durata a 5 zile. Mentionam faptul ca la ora actuala examinatorii auto iau parte la astfel de sesiuni o singura data la fiecare doi ani, pentru 4 zile, in acest fel contribuind activ la improspatarea / actualizarea informatiilor in domeniu necesare derularii activitatii de evaluare a conducatorilor auto.

De asemenea, trebuie stiut faptul ca, in prezent, conducatorii auto participa la sesiuni de examinare a conducatorilor auto o data la cinci ani in vederea actualizarii aptitudinilor practice in scopul conducerii autovehiculelor.

Mentionam faptul ca acest proiect de lege are nevoie de avizul ministrului de resort in prealabil publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, urmand ca de la acel moment sa produca efecte juridice.

sursa foto: https://weradio.ro/

Citeste si...
Colantare auto: avantaje si dezavantaje
Colantare auto: avantaje si dezavantaje

In primul rand trebuie sa intelegem ce reprezinta infolierea si ce reprezinta colantarea auto, deoarece sunt doi termeni folositi...

Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?
Asigurare auto expirata - ce risti daca conduci asa?

Platesti luna de luna asigurarea, desi nu pare ca te ajuta cu ceva. Daca nu ai fost implicat niciodata intr-un accident, sau esti...

Scut auto metalic vs scut auto de plastic
Scut auto metalic vs scut auto de plastic

Expus in permanenta conditiilor de drum si celor meteorologice, motorul masinii pe care o conduci este, fara doar si poate, cea ma...

Impozit auto 2021: Cat costa si unde il platesti
Impozit auto 2021: Cat costa si unde il platesti

Autovehiculul personal sau al unei persoane juridice este bun pentru care, daca este inmatriculat in Romania trebuie sa se plateas...