Senzorul de presiune a aerului conditionat  (AC)

Senzorul de presiune a aerului conditionat (AC)

In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.

Cu siguranta una dintre cele mai importante dotari ale unei masini este sistemul de aer conditionat, care pe timpul verii, in zilele extrem de calduroase, este o necesitate.

Din diferite motive insa, este posibil ca odata cu trecerea timpului, sistemul de aer conditionat al masinii sa ofere rateu dupa rateu, dat fiind faptul ca majoritatea componentelor sistemului AC al masinii se pot deteriora.

O asemenea situatie nu este tocmai placuta pentru proprietarii masinilor care vor fi nevoiti ca in functie de marca si modelul de masina pe care o folosesc, sa cheltuiasca mai multi sau mai putini bani pentru remedierea problemei.

Intrerupatorul de presiune frigorifica se poate defecta odata cu trecerea timpului, insa in continuarea acestui articol veti descoperi care sunt simptomele acestei componente atunci cand se strica, si veti afla cum se poate inlocui in propriul garaj o asemenea componenta. 

Citeste si despre: aerul conditionat scade puterea motorului

Simptome ale unui intrerupator de presiune AC

In momentul in care un intrerupator de presiune AC nu functioneaza asa cum ar trebui, exista diferite simptome care pot sa va vina in ajutor pentru a depista problema. Aceste simptome pot fi unele mai des intalnite in timp ce altele pot fi mai rar intalnite.

In cazul in care presiunea din sistemul de refrigerare este prea mica, se pot obtine coduri de eroare, iar astfel se poate depista foarte simplu si rapid problema.

1. Compresorul de la AC porneste si se opreste rapid

Aceasta este una dintre cele mai des intalnite simptome ale intrerupatoarelor de presiune defecte. Alternantele de acest gen pot fi vazute la turatia motorului, sau de asemenea se pot simti fluctuatii.

2. Sistemul AC al masinii nu raceste in mod corespunzator

In momentul in care una dintre componentele sistemului AC al masinii se uzeaza, aceasta ii poate transmite unitatii de comanda un mesaj pentru a opri sistemul. In cazul in care insa presiunea nu este corecta, atunci sistemul de aer conditionat al masinii nu va avea cum sa reuseasca sa porneasca compresorul de aer pentru a produce suficient de mult aer astfel incat aceasta sa ajunga in mod corespunzator.

In momentul in care sistemul de aer conditionat al masinii nu functioneaza perfect, se poate observa faptul ca este necesara o perioada mai lunga de timp pentru ca habitaclul sa se raceasca perfect.

3. Compresorul AC nu porneste

In momentul in care veti comuta intrerupatorul on/off al compresorului de aer conditionat al masinii, poate exista posibilitatea ca o simpla intrerupere sa afecteze sistemul de aer conditionat al masinii.

In ceea ce priveste compresorul AC al acestui sistem, este necesar de mentionat faptul ca rolul sau este acela de a fi agent frigorific prin intermediul sistemului. Se spune ca in cazul in care functionarea compresorului AC nu este corecta, atunci nu poate fi utilizat sistemul AC al masinii, asa ca nu se va putea obtine aer rece.

Ce este intrerupatorul de presiune al agentului de racire?

Acest instrument de presiune pentru agentul de racire este foarte important dat fiind faptul ca monitorireaza raportul agentului frigorific existent pe partile joase, dar si pe partile inalte ale sistemului AC. De multe ori exista posibilitatea sa fie necesare doua comutatoare de presiune de agent frigorific.

Senzorul de inalta presiune trebuie sa se asigure de faptul ca nu exista un bloc in sistem, care sa duca la aparitia unei presiuni prea mari, si care poate provoca explozie in masina. In cazul unei presiuni prea mari, comutatorul agentului de racire se va asigura de faptul ca unitatea de comanda va opri aerul, fara a mai fi necesara oprirea compresorului de aer conditionat.

Senzorul de joasa presiune are un rol deosebit de important dat fiind faptul ca acesta este cel care se asigura de faptul ca presiunea nu este foarte scazuta in sistem. In acest acest caz, daca compresorul AC pompeaza agentul frigorific insa nu face acest lucru la o presiune corecta, se poate pierde ulei, iar atunci compresorul poate fi afectat de catre pierderea de ulei, iar rezultatul este reprezentat de costuri uriase de reparatie.

Asadar, se poate spune ca amandoi senzori sunt senzori de siguranta, iar rolul lor este acela de a opri functionarea sistemului AC in cazul in care acesta nu functioneaza perfect.

Citeste si despre: cat de des trebuie sa reincarci cu freon

Depistarea presiunii optime

Schimbarea senzorului de presiune al agentului frigorific cu siguranta este diferita de la masina la masina, asa ca trebuie sa stiti daca urmeaza sa schimbati doar senzorul de presiune ridicata sau si pe cel de presiune joasa. Oricare solutie o alegeti insa, senzorii de presiune sunt amplasati sub partea frontala (in compartimentul motorului), pe condensatorul AC din partea din fata a masinii.

Liniile de joasa presiune sunt mai mici decat cele de inalta presiune, asa ca in cazul in care intentionati sa schimbati senzorul de inalta presiune, este necesar sa verificati conductele mici de sub capota masinii, pentru a vedea daca puteti sa zariti senzorul.

In cazul in care doriti sa inlocuiti acest senzor de joasa presiune, atunci tot ce trebuie sa faceti este sa urmati conductele mai mari, iar astfel veti descoperi senzorul.

Atunci cand discutam insa despre senzorul de inalta presiune trebuie precizat ca in cele mai multe situatii acesta se gaseste montat pe condensator, asa ca este necesar sa indepartati anumite componente sau chiar intreg condensatorul.

1. Deconectati cablul negativ al bateriei (borna minus)

In momentul in care efectuati o asemenea lucrare, trebuie sa deconectati cablul negativ al bateriei, iar astfel veti scapa de sansele de electrocutare de exemplu.

2. Indepartati conectorul electric al senzorului

Atunci cand doriti sa indepartati aceasta componenta, aveti nevoie de o cheie pentru desurubarea si indepartarea senzorului. Ceilalti senzori ramasi la locurile lor se pot bloca, asa ca pot fi intrerupte si tevile sau condensatorul.

Un senzor nu trebuie sa fie nici foarte puternic strans, iar daca este necesar, utilizarea dispozitivelor WD-40 sau 5-56 poate fi extrem de benefica. Dupa ce eliminati vechiul senzor si il instalati pe cel nou, veti avea nevoie de cheia folosita pentru desurubarea acestuia, pentru a remedia problema.

Cat costa inlocuirea senzorului de presiune AC al masinii?

Cu siguranta acest lucru depinde foarte mult de la masina la masina. Senzorul in sine nu este foarte scump pentru o masina de rand, dar cand deja discutam despre masini scumpe de la producatori renumiti, aceasta piesa poate avea preturi pipierate.

Citeste si despre: cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii

Sursa foto: ebay.ie, germanformula.com, infinitiguam.com, theflyer.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea senzorului supapei EGR - zona "A".

In continuarea acestui articol veti putea descoperi o multime de informatii importante despre ce sunt si cum functioneaza turbocompresoarele.

Acest cod se refera la o eroare a tensiunii sistemului - tensiune ridicata.

BlueMotion este o combinatie de tehnologii proiectate sa mareasca economia de combustibil si sa reduca emisiile de carbon.