Senzorul de presiune a aerului conditionat (AC)

Senzorul de presiune a aerului conditionat  (AC)

In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.

Cu siguranta una dintre cele mai importante dotari ale unei masini este sistemul de aer conditionat, care pe timpul verii, in zilele extrem de calduroase, este o necesitate.

Din diferite motive insa, este posibil ca odata cu trecerea timpului, sistemul de aer conditionat al masinii sa ofere rateu dupa rateu, dat fiind faptul ca majoritatea componentelor sistemului AC al masinii se pot deteriora.

O asemenea situatie nu este tocmai placuta pentru proprietarii masinilor care vor fi nevoiti ca in functie de marca si modelul de masina pe care o folosesc, sa cheltuiasca mai multi sau mai putini bani pentru remedierea problemei.

Intrerupatorul de presiune frigorifica se poate defecta odata cu trecerea timpului, insa in continuarea acestui articol veti descoperi care sunt simptomele acestei componente atunci cand se strica, si veti afla cum se poate inlocui in propriul garaj o asemenea componenta. 

Citeste si despre: aerul conditionat scade puterea motorului

Simptome ale unui intrerupator de presiune AC

In momentul in care un intrerupator de presiune AC nu functioneaza asa cum ar trebui, exista diferite simptome care pot sa va vina in ajutor pentru a depista problema. Aceste simptome pot fi unele mai des intalnite in timp ce altele pot fi mai rar intalnite.

In cazul in care presiunea din sistemul de refrigerare este prea mica, se pot obtine coduri de eroare, iar astfel se poate depista foarte simplu si rapid problema.

1. Compresorul de la AC porneste si se opreste rapid

Aceasta este una dintre cele mai des intalnite simptome ale intrerupatoarelor de presiune defecte. Alternantele de acest gen pot fi vazute la turatia motorului, sau de asemenea se pot simti fluctuatii.

2. Sistemul AC al masinii nu raceste in mod corespunzator

In momentul in care una dintre componentele sistemului AC al masinii se uzeaza, aceasta ii poate transmite unitatii de comanda un mesaj pentru a opri sistemul. In cazul in care insa presiunea nu este corecta, atunci sistemul de aer conditionat al masinii nu va avea cum sa reuseasca sa porneasca compresorul de aer pentru a produce suficient de mult aer astfel incat aceasta sa ajunga in mod corespunzator.

In momentul in care sistemul de aer conditionat al masinii nu functioneaza perfect, se poate observa faptul ca este necesara o perioada mai lunga de timp pentru ca habitaclul sa se raceasca perfect.

3. Compresorul AC nu porneste

In momentul in care veti comuta intrerupatorul on/off al compresorului de aer conditionat al masinii, poate exista posibilitatea ca o simpla intrerupere sa afecteze sistemul de aer conditionat al masinii.

In ceea ce priveste compresorul AC al acestui sistem, este necesar de mentionat faptul ca rolul sau este acela de a fi agent frigorific prin intermediul sistemului. Se spune ca in cazul in care functionarea compresorului AC nu este corecta, atunci nu poate fi utilizat sistemul AC al masinii, asa ca nu se va putea obtine aer rece.

Ce este intrerupatorul de presiune al agentului de racire?

Acest instrument de presiune pentru agentul de racire este foarte important dat fiind faptul ca monitorireaza raportul agentului frigorific existent pe partile joase, dar si pe partile inalte ale sistemului AC. De multe ori exista posibilitatea sa fie necesare doua comutatoare de presiune de agent frigorific.

Senzorul de inalta presiune trebuie sa se asigure de faptul ca nu exista un bloc in sistem, care sa duca la aparitia unei presiuni prea mari, si care poate provoca explozie in masina. In cazul unei presiuni prea mari, comutatorul agentului de racire se va asigura de faptul ca unitatea de comanda va opri aerul, fara a mai fi necesara oprirea compresorului de aer conditionat.

Senzorul de joasa presiune are un rol deosebit de important dat fiind faptul ca acesta este cel care se asigura de faptul ca presiunea nu este foarte scazuta in sistem. In acest acest caz, daca compresorul AC pompeaza agentul frigorific insa nu face acest lucru la o presiune corecta, se poate pierde ulei, iar atunci compresorul poate fi afectat de catre pierderea de ulei, iar rezultatul este reprezentat de costuri uriase de reparatie.

Asadar, se poate spune ca amandoi senzori sunt senzori de siguranta, iar rolul lor este acela de a opri functionarea sistemului AC in cazul in care acesta nu functioneaza perfect.

Citeste si despre: cat de des trebuie sa reincarci cu freon

Depistarea presiunii optime

Schimbarea senzorului de presiune al agentului frigorific cu siguranta este diferita de la masina la masina, asa ca trebuie sa stiti daca urmeaza sa schimbati doar senzorul de presiune ridicata sau si pe cel de presiune joasa. Oricare solutie o alegeti insa, senzorii de presiune sunt amplasati sub partea frontala (in compartimentul motorului), pe condensatorul AC din partea din fata a masinii.

Liniile de joasa presiune sunt mai mici decat cele de inalta presiune, asa ca in cazul in care intentionati sa schimbati senzorul de inalta presiune, este necesar sa verificati conductele mici de sub capota masinii, pentru a vedea daca puteti sa zariti senzorul.

In cazul in care doriti sa inlocuiti acest senzor de joasa presiune, atunci tot ce trebuie sa faceti este sa urmati conductele mai mari, iar astfel veti descoperi senzorul.

Atunci cand discutam insa despre senzorul de inalta presiune trebuie precizat ca in cele mai multe situatii acesta se gaseste montat pe condensator, asa ca este necesar sa indepartati anumite componente sau chiar intreg condensatorul.

1. Deconectati cablul negativ al bateriei (borna minus)

In momentul in care efectuati o asemenea lucrare, trebuie sa deconectati cablul negativ al bateriei, iar astfel veti scapa de sansele de electrocutare de exemplu.

2. Indepartati conectorul electric al senzorului

Atunci cand doriti sa indepartati aceasta componenta, aveti nevoie de o cheie pentru desurubarea si indepartarea senzorului. Ceilalti senzori ramasi la locurile lor se pot bloca, asa ca pot fi intrerupte si tevile sau condensatorul.

Un senzor nu trebuie sa fie nici foarte puternic strans, iar daca este necesar, utilizarea dispozitivelor WD-40 sau 5-56 poate fi extrem de benefica. Dupa ce eliminati vechiul senzor si il instalati pe cel nou, veti avea nevoie de cheia folosita pentru desurubarea acestuia, pentru a remedia problema.

Cat costa inlocuirea senzorului de presiune AC al masinii?

Cu siguranta acest lucru depinde foarte mult de la masina la masina. Senzorul in sine nu este foarte scump pentru o masina de rand, dar cand deja discutam despre masini scumpe de la producatori renumiti, aceasta piesa poate avea preturi pipierate.

Citeste si despre: cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii

Sursa foto: ebay.ie, germanformula.com, infinitiguam.com, theflyer.com

Articole similare
Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Simptome ale unei supape de expansiune A/C defecte

Cand aveti o supapa de expansiune defecta, simptomele vor aparea imediat. Aceste simptome se vor referi la functionarea sistemului de aer conditionat.

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

Probleme cu aerul conditionat al masinii?

In acest articol vei afla care sunt cauzele obisnuite ale intreruperii in functionare ale incalzirii sau aerului conditionat.

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat e stricat?

4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

Cum sa folosesti vara aerul conditionat al masinii?

In continuare va prezentam cateva sfaturi care va vor ajuta sa raciti aerul din interiorul masinii mult mai rapid.

Presiune ridicata a uleiului

Presiune ridicata a uleiului

In cazul in care masina dumneavoastra se confrunta cu o presiune ridicata a uleiului, cu siguranta trebuie sa remediati in cel mai scurt timp problema.

Eroarea senzorului de presiune in roti

Eroarea senzorului de presiune in roti

In acest articol vom prezenta cauza erorii senzorului de presiune in roti cat si presiunea ideala a pneurilor masinii dumneavoastra.

Totul despre supapa de expansiune A/C

Totul despre supapa de expansiune A/C

Costul de inlocuire poate varia intre 300 si 600 lei, de aceea va sfatuim sa cautati la cat mai multe service-uri si sa alegeti pretul cel mai convenabil.

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzor de presiune in galerie, MAP: Simptome, rol si localizare

Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.

Cum se converteste o baterie de 12V la 110 AC?

Cum se converteste o baterie de 12V la 110 AC?

Conversia bateriei de 12 volti a unui vehicul la 110 AC, va permite sa folositi aparate electrice de uz casnic cum ar fi televizoare, laptopuri etc.

Sfaturi de a intretine masina iarna si vara

Sfaturi de a intretine masina iarna si vara

Temperatura si clima pot avea un impact mare asupra vehiculelor. Iarna aduce temperaturi scazute, in timp ce vara aduce temperaturi ridicate.

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzor ploaie: Ce este senzorul de ploaie?

Senzorul de ploaie este o dotare care merita toti banii, el automatizeaza procesul de stergere al parbrizului lasand soferul sa se concentreze la condus.

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Metode de a reduce emisiile masinii

Metode de a reduce emisiile masinii

Una dintre problemele majore cu care ne confruntam in momentul de fata este reprezentata de problema poluarii.

Releu ventilator auto defect

Releu ventilator auto defect

Daca motorul ventilatorului nu porneste, sigurantele sunt arse sau releele sunt topite, s-ar putea sa fie nevoie sa schimbi releul ventilatorului.

S-a rupt furtunul de la radiator la masina?

S-a rupt furtunul de la radiator la masina?

Furtunurile se gasesc peste tot cand vine vorba de masina ta si sunt supuse presiunii lichidelor.

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara

Ce sa faci si ce sa nu faci pentru masina sau camionul tau pe timp de vara.

Top 10 moduri de a va proteja masina de daunele cauzate de Soare

Top 10 moduri de a va proteja masina de daunele cauzate de Soare

Masina nu este imuna la efectele negative cauzate de caldura. Iata 10 modalitati simple de a va proteja vehiculul impotriva daunelor provocate de Soare.

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

Pentru codul de eroare P0003, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai joasa decat cea normala, mult sub medie.

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

Pentru codul de eroare P0004, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai inalta decat cea normala, mult peste medie.

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.

Sfaturi de intretinere a masinii pe timpul verii

Sfaturi de intretinere a masinii pe timpul verii

In timpul sezonului cald, rata de aparitie a incendiilor auto creste. Cele mai multe se datoreaza cresterilor temperaturii asociate anotimpului calduros.

Martor presiune ulei aprins in bord?

Martor presiune ulei aprins in bord?

Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.

Supapa de control a rapelului de frana

Supapa de control a rapelului de frana

Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.

Cod eroare OBD2 P0691

Cod eroare OBD2 P0691

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 1 de racire a motorului - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0692

Cod eroare OBD2 P0692

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 1 de racire a motorului - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0693

Cod eroare OBD2 P0693

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 2 de racire a motorului - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0694

Cod eroare OBD2 P0694

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 2 de racire a motorului - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0695

Cod eroare OBD2 P0695

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 3 de racire a motorului - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0696

Cod eroare OBD2 P0696

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului 3 de racire a motorului - tensiune ridicata.

Cod eroare OBD2 P0493

Cod eroare OBD2 P0493

Acest cod se refera la eroarea circuitului ventilatorului de racire a motorului - viteza foarte ridicata a motorului ventilatorului.