Sfaturi utile de intretinere a franelor masinii

Sfaturi utile de intretinere a franelor masinii

Franele sunt cea mai importanta parte a unei masini. Nu puteti sa conduceti fara frane. Daca sistemul de franare nu se afla intr-o stare buna, atunci exista mari sanse de accident. Prin urmare, toti soferii trebuie sa stie cum sa aiba grija de franele masinii.

Asadar, in acest articol, vom discuta despre motivul pentru care ati putea avea probleme cu frana si va vom arata pasii necesari pentru a va intretine sistemul de franare.

Atunci cand conduceti in conditii meteorologice nefavorabile, cum ar fi precipitatiile, franele dumneavoastra sunt predispuse la probleme cum ar fi generarea de caldura, murdaria si praful.

In mod similar, pentru franele cu tambur spate, atunci cand exista un sunet ciudat la apasarea pedalei de frana, inseamna ca frana este uzata sau lichidul este invechit sau insuficient.

Acordati atentie in verificarea si intretinerea sistemului de franare al masinii dumneavoastra

In timp ce conduceti, va sfatuim sa aveti grija la functionarea sistemului de franare.

Daca pedala de frana nu este solida atunci acesta este cu siguranta un semn de uzura. Cauza poate fi data de lipsa lichidului sau de anumite scurgeri de lichid.

In cazul in care volanul sau pedala de frana vibreaza, acesta este un semn evident ca trebuie sa inlocuiti discul de frana din cauza uzurii sale, acesta fiind ovalizat.

De asemenea, trebuie sa ascultati semnalele sonore care semnaleaza o uzura.

De exemplu, suieratul sau sunetul de metal care se freaca de alt metal indica faptul ca frana este uzata. Neatentia poate duce pe viitor la accidente grave.

Observati nivelul lichidului de frana

In timp ce nu conduceti, deschideti capota masinii si cautati rezervorul lichidului de frana. Puteti sa vedeti daca nivelul este cel optim sau este sub minim, daca nivelul lichidului este scazut completati-l.

Daca tot ati ajuns aici, analizati si aspectul lichidului, acesta trebuie sa fie curat si sa nu aiba urme de apa sau resturi in interior. Pentru ca nivelul era scazut, inseamna ca sistemul pierde pe undeva ulei, asa ca treceti la pasul de mai jos.

Verificati sistemul de franare sub autovehicul

Pentru a testa sistemul de frana, masina trebuie ridicata.

Conductele metalice le vei gasi de-a lungul masinii, deci este important sa verificati totul. In acelasi timp, este important sa verificati conductele de cauciuc care transfera lichidul la roata.

De asemenea, nu trebuie sa lasati aceste tevi sa atinga partile mobile ale masinii sau incalzitoarele, cum ar fi evacuarea masinii.

Aerisirea sistemului de franare

Dupa inlocuirea discurilor de frana, inlocuirea placutelor de frana si a lichidului de frana, veti vedea adeseori ca operatorul executa aerisirea sistemului de franare.

Costul intretinerii sistemului de franare

In mod obisnuit, costul de mentinere a franelor comuna este intre 300 si 500 de lei, fara a include inlocuirea totala a pieselor.

Intretinerea sistemului de franare, curatarea partilor componente ale sistemului de franare dar si aditivi de lubrifiere sunt cateva aspecte ale caror cost ar trebui sa il luati in calcul.

In mod normal, franele de pe fiecare roata vor putea fi intretinute o data sau de doua ori si de abia apoi inlocuite.

Totusi, daca placutele de frana sunt uzate intr-o proportie mai mare de 50%, ar trebui sa va ganditi deja la inlocuirea lor.

Sursa foto: foreverstarcar.com, hagerty.com

Citeste si...
Care este durata de viata a placutelor de frana?
Care este durata de viata a placutelor de frana?

Placutele de frana sunt prezente in sistemul de franare cu disc. Cand rotile vehiculului se rotesc, discurile de frana se rotesc s...

Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?
Care este grosimea recomandata a placutelor de frana?

Discurile de frana reprezinta echivalentul modern al sabotilor de frana utilizati in sistemul de franare cu tambur. In prezent maj...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...

Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?
Intrebarea care a dezbinat internetul. Tu ce crezi: cum este cel mai bine sa va lasati masina parcata, cu frana de mana trasa, cu frana de mana si in viteza sau doar in viteza?

Auzisem de la un mecanic pe care il cunoastem de mult timp ca este mai bine sa punem masina in treapta a 2-a si sa nu actionam fra...