Solenoidul supapei VVT (Variable Valve Timing)

Solenoidul supapei VVT (Variable Valve Timing)

Solenoidul cu functie variabila a supapei (VVT) este considerat a fi una dintre cele mai importante inovatii ale industriei auto, iar in cele ce urmeaza in acest articol veti afla mai multe detalii cu privire la acest lucru.

Cele mai multe dintre masinile moderne pe care le intalnim in trafic in zilele noastre, dispun de tehnologia VVT (Variable Valve Timing), din cauza faptului ca se doreste imbunatatirea consumului de carburant. Ei bine, in ceea ce priveste solenoidul VVT, mentionam faptul ca acesta are rolul de a veni in ajutorul motoarelor in ceea ce priveste deschiderea supapei, iar astfel motorul va furniza cantitatea necesara de ulei in asa fel incat sa se obtina un consum eficient de carburant.

Un amanunt foarte important este acela ca solenoidul consuma foarte putina energie electrica din bateria masinii, insa aceasta componenta dupa cum se poate vedea, este extrem de importanta pentru a obtine un consum cat mai mic de carburant.

In momentul in care care se conecteaza contactul masinii, conectarea la solenoid se realizeaza prin desenarea unui cilindru metalic in jos, in vederea depasirii fortei arcului care are rolul de a impinge departe bobina.

De mentionat este faptul ca aceasta impingere are rolul de a inchide contactul dintre conexiuni. Totodata, aceasta inchidere conecteaza bateria la starter si permite trecerea unui mare curent prin contact cu motorul starterului, dandu-i voie motorului sa porneasca.

Atunci cand insa solenoidul este defect, se intrerupe trecerea curentului, motiv pentru care va exista o problema privind pornirea masinii. De cele mai multe ori in aceasta situatie exista arsuri sau contactele sunt corodate.

Daca electromagnetii VVT nu functioneaza corespunzator, atunci are loc o lubrifiere necorespunzatoare, iar din acest motiv se poate deteriora lantul de tansmisie si sistemul de distributie al masinii, iar problemele ar fi extrem de grave.

Simptomele solenoidului cu temporizare variabila a valvei (VVT)

Martorul motor aprins

Autoturismele din zilele noastre sunt prevazute cu unitati electronice controlate (ECU), iar cu ajutorul acestora veti putea sa depistati toate activitatile neobisnuite, pentru ca acestea va vor fi transmise de catre martorul motor care se va aprinde in tabloul de bord al masinii.

ECU are rolul de a compara si de a raporta toate activitatile desfasurate de catre masina, iar in cazul in care ceva nu este in regula, veti afla datorita martorului motor aprins in tabloul de bord al masinii.

In aceste conditii, este necesar sa ajungeti cat mai repede cu masina intr-un service autorizat, pentru ca un specialist sa vada despre ce este vorba, si sa stearga martorul motor din tabloul de bord al masinii.

Ralanti oscilant

O alta cauza posibila a solenoidului defect poate sa fie reprezentata de fluxul de ulei suplimentar la treptele VVT, iar de aici se poate ajunge la situatia unui ralanti oscilant. Valorile Rotatiilor Pe Minut (RPM) ale motorului vor fluctua in momentul functionarii VVT.

In cazul in care nu veti merge cu masina in service pentru remedierea problemei, veti putea sa va confruntati cu surprize neplacute, precum uzura prematura a motorului, si necesitatea unui motor nou intr-o perioada scurta de timp.

Uleiul de motor murdar sau deteriorat

In cazul in care nu aveti foarte multe cunostinte despre domeniul mecanicii, probabil ca nu sunteti la curent cu acest lucru dar, calitatea uleiului de motor influenteaza foarte mult performanta solenoidului VVT, asa ca pentru ca acesta sa functioneze perfect este necesar ca uleiul de motor sa fie curat.

In momentul in care acesta are multe impuritati, vascozitatea uleiului scade foarte mult, iar astfel se infunda solenoidul VVT, care intr-un final va afecta lantul si transmisia masinii.

Consum mai mare de carburant

Solenoidul VVT este foarte important in ceea ce priveste gestionarea temporizarilor inchise si deschise ale supapelor privind obtinerea unui consum de carburant cat mai eficient. In cazul in care insa solenoidul VVT functioneaza dezastruos, atunci consumul de carburant al masinii va fi unul crescut.

In conditiile in care veti constata un consum mai mare de carburant, si un miros de carburant nears, este foarte posibil ca solenoidul VVT al masinii dumnevoastra sa fie defect.

Schimbarea solenoidului de reglare a vitezei variabile a ventilului (VVT)

In cazul in care in urma unei verificari, dumneavoastra sau mecanicul, ati depistat ca solenoidul VVT al masinii este defect, este necesara inlocuirea acestuia. Daca va pricepeti puteti sa va ocupati personal de inlocuirea acestuia, sau puteti duce masina intr-un service auto daca nu sunteti priceput.

Pentru a inlocui aceasta componenta importanta a masinii sunt necesari urmatorii pasi:

1. Deconectarea bateriei

Pentru a remedia o asemenea problema, mai intai de toate este necesar sa deconectati bateria masinii, asa ca slabiti atat borna plus, cat si borna minus, indepartati bateria, dar tineti departe o borna de cealalta pentru a nu provoca un scurtcircuit care poate avea loc datorita incarcarii din condensatoare.

2. Deschideti capacul motorului

Motoarele masinilor moderne sunt acoperite cu capace din plastic, asa ca este foarte important ca dupa ce deconectati bateria masinii, sa indepartati si capacul motorului prin desprinderea piulitelor, dupa care va fi necesar sa puneti deoparte capacul motorului pentru a putea trece la urmatorul pas.

3. Depistarea solenoidului VVT

In momentul in care deja ati reusit sa indepartati capacul motorului, trebuie sa va indreptati toata atentia spre supapa VVT. Daca insa nu stiti iar masina are un VVT nou, atunci este important sa le comparati pe amandoua, iar unde vedeti o parte similara a solenoidului, veti stii ca in apropiere se afla cel instalat. Odata ce gasiti componenta, o puteti elimina.

4. Cautati monturi si bolturi

De cele mai multe ori, un singur surub leaga supapele electromagnetice, insa exista si diferite masini care au doua asemenea suruburi pentru legarea supapelor respective. Ei bine, este necesar sa indepartati aceste suruburi cat mai rapid, insa trebuie sa aveti mare grija de ele pentru a nu le pierde.

5. Indepartati vechiul solenoid

In momentul in care ati ajuns deja pana in acest punct, cu siguranta este cazul sa treceti la urmatoarea etapa, si anume sa scoateti cu o foarte mare atentie conectorul fixat pe VVT, insa fara a afecta conexiunile la conector. Folositi o pereche de incuietori de canal pentru a scoate solenoidul VVT. Prindeti de partea metalica a componentei si trageti, sau rasuciti si trageti.

6. Verificati solenoidul defect

In momentul in care deja ati indepartat solenoidul defect, studiati-l cu o foarte mare atentie pentru a vedea ca nu exista nici o parte a acestuia lasata in urma, precum inelul O de exemplu. Este deasemenea important sa curatati toate urmele de praf de la fata locului, daca acestea exista.

7. Instalati noul solenoid

Un amanunt foarte important, este acela ca dupa ce eliminati vechiul solenoid, inainte de a-l instala pe cel nou trebuie sa lubrifiati foarte bine sigiliile acestuia.

8. Securizati foarte bine solenoidul

In momentul in care deja ati instalat noul solenoid, cu siguranta trebuie sa il securizati cat mai bine, asa ca puneti la loc suruburile pe care le-ati demontat pentru eliminarea piesei si strangeti-le cat mai bine posibil.

9. Puneti apoi conectorul

Dupa ce v-ati ocupat de securizarea solenoidului, cu siguanta trebuie sa ii puneti la loc toate mufele. Dupa ce veti parcurge toate aceste etape, mai urmeaza doar procesul de montare a capacului motorului, dupa care veti aseza bateria masinii pe postament si veti conecta bateria la masina, borna plus la plus si borna minus la minus.

Costurile pentru remedierea acestei probleme vor putea fi mai mici sau mai mari in functie de marca si modelul masinii pe care o detineti, insa daca veti remedia pe cont propriu problema, veti scuti ceva banuti, acestia reprezentand costul manoperei.

Asadar, in concluzie putem spune ca solenoidul este o componenta extrem de importanta in ceea ce priveste performantele masinii, dar si in ceea ce priveste scaderea consumului de carburant. In cazul in care insa aceasta componenta nu functioneaza in mod corespunzator, problemele aparute pot fi foarte grave.

Se poate ca din cauza unul solenoid VVT defect sa fie afectate toate componentele interne ale motorului, iar astfel se va produce o uzura mai rapida a motorului, ceea ce inseamna ca exista sanse mari ca in viitorul apropiat sa fie necesara inlocuirea acestui motor.

Sursa foto: cartreatments.com, genuinegmparts.com, naijacarnews.com, quakertownmitsubishi.com, autorepairhelp.us

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...