TOP 10 cele mai costisitoare defectiuni care pot aparea la o masina!

TOP 10 cele mai costisitoare defectiuni care pot aparea la o masina!

10 dintre cele mai costisitoare defectiuni ale unei masini

Pe langa cumpararea unei masini, fie ea noua sau la mana a doua, exista si alte cheltuieli la care veti fi supus. Mai ales daca tocmai ati achizitionat o masina folosita anterior, aveti aici o lista cu elementele care ar putea sa trebuiasca sa fie inlocuite si preturile aproximative ale acestora.

Turbina defecta

Indiferent daca aveti o masina care merge pe motorina sau benzina, marea majoritate au o turbina. Turbosuflanta este o parte vitala a motorului, iar daca aceasta este defecta, intreaga masina si capacitatea acesteia are de suferit.

Exista doua cauze principale pentru care o turbina se strica: ori stilul in care conduci si modul in care intretii masina sunt daunatoare si produc pagube, ori problema provine din fabrica, iar turbina a fost pur si simplu alcatuita prost, iar unul dintre elementele ei se defecteaza.

Diverse tipuri de condus solicita motorul si turbina in diverse feluri. Daca obisnuiti sa conduceti agresiv, accelerati mult si mergeti la viteze mari, stati blocat in trafic de tip pornire-oprire si va plimbati cu automobilul plin zone pline de praf, mizerie si impuritati, turbina este sub o presiune intensa. Masinile nu sunt aparate care rezista oricaror conditii si trebuie sa stiti cum sa aveti grija de ele.

Chiar daca pretul final depinde de marca si modelul masinii dumneavoastra, pretul pentru inlocuirea unei turbine defecte incepe de la 500 de euro. Pentru a evita o asemenea cheltuiala, merita sa fiti putin atent la felul in care conduceti si la alegerea unei masini de calitate.

Injectoare defecte

Rolul injectoarelor in cadrul sistemului este unul simplu si clar: ele trebuie sa pulverizeze carburant in camerele de ardere. Prin aceasta functie, inlocuiesc carburatoarele, iar fiecare injector este alocat unui piston.

Daca simtiti trepidatii ale motorului, ca si cum nu il puteti controla, consumul de carburant creste fara motiv sau capacitatea motorului, aceste simptome pot insemna ca injectoarele sunt infundate sau chiar complet obstructionate. Pe langa banii cheltuiti pe injectoare noi, care costa in jur de 300 de euro fiecare, probabil va trebui sa platiti si manopera unui specialist.

Defectiunea garniturii de chiulasa

Chiulasa este o componenta esentiala in functionarea perfecta a unei masini. Intre blocul de motor si chiulasa nu trebuie sa existe deloc aer, cele doua trebuind sa fie lipite ermetic una de cealalta.

Garnitura de chiulasa trebuie sa fie de calitate, astfel incat sa reziste la temperaturile ridicate pe care le are uleiul. Daca observati scurgeri de ulei, este posibil ca garnitura sa fie deteriorata. Nu este recomandat sa inlocuiti personal garnitura, ci ar trebui sa alegeti un specialist de incredere. Chiar si cu un mecanic foarte priceput, tot este nevoie de multa rabdare si atentie, deoarece aceasta componenta este esentiala. Nu numai ca impiedica scurgerile de ulei, ci mentine un nivel de protectie ridicat pentru pistoane si injectoare.

Piesa in sine nu este deosebit de scumpa, insa manopera pentru inlocuirea sa este costisitoare. Piesa impreuna cu manopera v-ar putea costa in functie de 200 de euro.

Distributie defecta

Exista doua tipuri de distributie: cea pe lant si cea pe curea. Cea de-a doua poate sa nu fie deosebit de costisitoare, dar numai daca ai grija sa inlocuiesti cureaua de distributie atunci cand trebe, si nu ani intregi mai tarziu. O inlocuire corecta ar avea loc dupa aproximativ 70.000 de kilometri parcursi.

Desi distributia pe curea este mai ieftina, cea pe lant contrabalanseaza cu faptul ca dureaza mai mult si e mai rezistenta. In ciuda acestui beneficiu notabil, apare din ce in ce mai rar in cazul masinilor noi. Unele dintre acestea rezista chiar si 500.000 de kilometri, desi nu este neaparat bine sa va bazati pe asta. La fel ca in cazul oricarui alt element esential al masinii, este de preferat sa faceti verificari de preventie pentru a evita probleme care va iau prin surprindere.

Daca auziti zbarnait ( daca aveti curea ) sau clantanit ( daca aveti lant ) in zona motorului, este un semnal de alarma pe care trebuie sa il tratati ca atare. La fel ca in cazul multor componente ale masinii, daca nu tratati problema cu seriozitate si nu o rezolvati cu ajutorul unui mecanic, se va agrava.

Distributia unei masini este destul de costisitoare, avand in vedere ca preturile incep de la 300 de euro.

Pompa de combustibil defecta

Pentru evitarea acestui tip de problema, trebuie sa investiti in combustibil calitativ. Altfel, intr-o perioada destul de scurta, pompa de carburant se va strica pentru ca folositi benzina sau motorina proasta. Adesea, combustibilul de proasta calitate este amestecat cu alte solutii sau cu impuritati, iar acestea pot obstructiona pompa. Un alt semn ca aceasta este pe cale sa se strice este lipsa constanta a presiunii.

Aceste pompe pot fi de doua tipuri: electrice sau mecanice, iar pretul pentru o pompa noua incep de la 400 de euro.

Defectiunea filtrului de particule

Aceasta defectiune se poate intampla doar la masinile diesel care au flitru de particule. Desi acest filtru este foarte folositor, reprezinta putina munca, deoarece nu functioneaza in orice imprejurari. Mai ales procesul de regenerare poate fi efectuat doar sub anumite aspecte.

Foarte multi soferi conduc chiar daca masina are filtrul deteriorat sau complet obstructionat, iar acest lucru dauneaza pe termen lung. Unul dintre simptome este ca atunci cand accelerati, iese fum negru pe teava de esapament. Tineti minte ca nu veti trece testul de emisii ITP fara acest filtru care sa functioneze corespunzator, chiar daca va trebui sa cheltuiti pe repararea lui aproximativ 500 de euro. Daca vreti unul nou noutz, pretul poate sari de 2000 de euro.

Defectiunea cutiei de viteze

Problema esentiala cu aceasta defectiune este faptul ca masina nu poate nici macar sa mearga. Avand in vedere acest fapt, o cutie de viteze stricata, fie ea manuala sau automata, nu este o bucurie pentru nimeni.

Pentru ca aceasta defectiune va va lipsi de masina pana o reparati, ar fi folositor sa o prindeti din timp. Anumite semnale sunt blocajele atunci cand soferul incearca sa schimbe treptele sau zgomotele vagi sau persistente. Daca observati aceste aspecte la cutia manuala, nu ezitati sa mergeti la o verificare preventiva, deoarece pretul pentru o noua cutie poate ajunge la cateva mii de euro.

Ambreiaj defect

Stim cu totii cum si de ce folosim ambreiajul. Este un sistem tehnic cu o responsabilitate serioasa in functionarea masinii. In teorie, nu exista o limita de timp pentru folosirea ambreiajului, iar daca aveti grija de el, nu se strica usor. De obicei, soferii neexperimentati intampina probleme cu acesta, dar si cei care conduc de mult timp se pot regasi in aceasta situatia, daca s-au obisnuit sa foloseasca incorect pedala.

Daca va pastrati masina foarte multi ani, iar ambreiajul nu s-a stricat inca, ar trebui sa il schimbati. Atunci cand se inlocuieste, se inlocuieste complet, cu toate piesele si componentele necesare. Veti gasi cel mai ieftin ambreiaj undeva la 200 de euro, desi, avand in vedere durabilitatea acestuia, merita investitia.

Defectiunea casetei de directie

Stim cu toti ca exista trei tipuri de casete de directie, si anume hidraulice, electronice sau electronice. Daca mergi pe drumuri pline de gropi sau prost asfaltate, ar trebui sa te ingrijorezi in legatura cu “sanatatea” acestei piese.

Acestea fiind spuse, in functie de marca si model, preturile incep de la 500 de euro, asa ca ar fi bine sa eviti drumurile proaste pe viitor.

Caroserie defecta

În ziua de astazi, este aproape imposibil sa ai caroseria impecabila. Traficul aglomerat, pietricelele si nisipul de pe drumurile de tara, praful si particulele - toate contribuie la deteriorarea acesteia. Cu toate acestea, exista probleme care sunt doar de ordin estetic si probleme la care chiar trebuie sa aveti grija.

Atunci cand iti apar zone cu rugina pe caroserie, ar trebui sa te ingrijorezi si sa schimbi ceva la intretinere, deoarece singura rezolvare va fi schimbarea completa a acesteia, ceea ce nu este chiar ieftin.

Printre problemele estetice se numara ciobirea sau matizarea caroseriei ( pierderea luciului ), iar, pe termen lung, duc la deteriorare mai serioasa.

Desi depinde de pretul manoperei, costurile incep de la 150 de euro.

Citeste si...
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...