TOP 10 masini pe care NU trebuie sa le cumperi niciodata

TOP 10 masini pe care NU trebuie sa le cumperi niciodata

Indiferent de cat costa masina initial, pretul de intretinere ulterioara, nu trebuie niciodata neglijat.

De obicei, masinile europene sunt mai costisitoare de intretinut. Fie ca vorbim de masini de lux, sport, sau de zi cu zi.

Din pacate, este adevarat ca piesele lor sunt mai scumpe comparativ cu concurenta, iar atunci cand masina nu este fiabila si are nevoie de multe reparatii, la aceste reparatii se adauga si multe ore de manopera, tocmai ca sunt gandite foarte complex.

Haide sa vedem top 10 masini europene care te vor falimenta daca le cumperi.

10. Peugeot 206

La inceputul anilor 2000 , 2006-le facea legea in WRC si asta i-a adus multa atentie din partea presei. Vanzarile au bubuit si varianta GTI a ajutat mult la o consolidare a pozitiei pe piata.

Din pacate cu timpul s-a dovedit ca masinile au fost slab construite. Motorul este fiabil, dar caroseria rugineste repede si piesele din interior timp sa se desprinda continuu.

9. Audi A4 B6 din generatia 2000

Majoritatea Audi-urilor din 2000 au castigat reputatia de masini de cosmar. Au fost construite intr-o perioda in care Vw Group era in plina expansiune si asta a insemnat pentru masinile din anii 2000 multe sisteme adaugate inutil.

Este de asteptat ca intretinerea unei sa creasca cu trecerea timpului, dar la B6 posesorii au ajuns sa plateasca 40% in pretul masinii, in primii 10 ani, pe lucrari de intretinere doar.

8. Citroen C6 2006

Cand a aparut, C6-le avea un pret foarte competitiv tinand cont de toate dotarile pe care le avea. Pe piata din Europa masina are acum un pret extrem de mic, pentru un motiv.

Inca arata futuristic, dar aspectul nu rezolva si toate problemele mecanice. Suspensia pneumatica este greu de intretinut si costa o tona de bani daca se strica. Si se strica des, la fel ca multe alte piese ale acestei masini.

7. Bmw X3 2012

BMW, cel putin in Romania, are o reputatie proasta. Multe masini foarte vechi si foarte prost intretinute au aparut pe strazile noastre. X3-ul este una din ele. Orice suv este mai scump de intretinut. Daca vrei un X3 din 2012 asteapta-te sa platesti intre 35-50% din pretul initial de achizitie in 10 ani. Au multe probleme electronice, probleme cu calculatoarele, probleme pe care nu prea le mai poate repara nimeni si mecanicii fug de ele.

6. Alfa Romeo Giulia

Off, Alfa Romeo iar. Alfa are o reputatie foarte negativa, asta e clar. Giulia a mostenit aceasta reputatie si o veti regasi in fiecare top de acest gen. Doar locul pe care il ocupa difera. Noi zicem ca pentru varianta Quadrofolio de 507 cai, poti scoate din buzunar mai multi bani pe intretinere fara sa te superi prea tare, dar pentru variantele cu motorizari diesel, nu prea merita banii dati pe masina.

5. Mini Cooper

Costurile sunt un pic mai mici decat ale unui BMW, dar Mini este tot BMW sub capota. Sunt foarte fun de condus, dar dupa 5 ani de bagat bani in el te gandesti serios la vanzare.

4. Fiat 500

Intra in aceeasi categorie cu Mini, numai ca nu are motor de BMW. Din pacate, Fiat 500 este una dintre cele mai nefiabile masini mici vreodata construite.

Este extrem de periculoasa in caz de accident si a obtinut putine stele la testele de siguranta EuroNcap. Se vinde inca de noua in Europa, desi in multe alte piete deja a inceput sa fie scoasa de la vanzare.

3. BMW E46

Bmw a crescut mult ca si brand odata cu aparitia celebrului seria 3. Seria 3 este o masina care iti ofera multe, de la confort pana la sportivitate, indiferent de motor. De aceea este si una dintre cele mai populare masini la nivel mondial. Insa, nu sunt usor de intretinut si piesele, inclusiv pentru modelele mai vechi, costa inca mult.

Cele mai scumpe de intretinut sunt cele de la jumatatea anilor 2000.

2. Range Rover Evoque

Multi pasionati de masini stiu ca Range Rover se bate cu Alfa pentru titlul de cea mai proasta masina din parcare. Cei de la Land Rover au intrat devreme pe piata crossovere-lor cu Freelander, dar cu Evoque parca au vrut sa arunce toata utilitatea pe fereastra si sa investeasca banii in aspect.

1. VW Passat 2001-2004

Un cosmar de intretinut este orice masina VW veche, care candva a fost vanduta ca masina de lux. Regele neincoronat al acestui cosmar trebuie sa fie Passat-ul vechi construit pe platforma celor de la Audi.

Citeste si...
Ce este regula fermoarului si cum functioneaza? O regula pe care cei mai multi soferi nu o respecta
Ce este regula fermoarului si cum functioneaza? O regula pe care cei mai multi soferi nu o respecta

Asa cum am mentionat si in alte articole, pe langa legislatia rutiera, in trafic exista si anumite reguli nescrise, pe care toti s...

Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...