Top 10 masini diesel care consuma cel mai putin

Top 10 masini diesel care consuma cel mai putin

n momentul de fata in tara noastra predomina numarul autoturismelor cu motoare diesel, dar in ultimii ani numarul autovehiculelor pe benzina a crescut considerabil, iar cele electrice incep de asemenea sa devina tot mai populare. Cu toate acestea, exista un numar mare de persoane care inca prefera masinile pe motorina, iar in cadrul acestui articol vom prezenta motivele pentru care ar trebui sa achizitionati un autovehicul diesel.

Masinile cu motoare diesel ofera un consum de combustibil mult mai redus, sunt mai durabile si mai ieftine de intretinut.

In cele ce urmeaza va vom prezenta cele mai populare 10 automobile din punct de vedere al consumului.

Conform unui numar mare de statistici realizate la nivel mondial, putem considera ca urmatoarele zece marci de automobile sunt cele mai apreciate din punct de vedere al consumului de combustibil redus: Kia Ceed, Citroën C4 Cactus, Vauxhall Corsa, Renault Clio, Mercedes-Benz A-Class, Honda Civic, Ford Fiesta, Dacia Sandero, Citroen DS3 si Alfa Romeo Mito.

Kia Ceed 1.6 CRDi

Putem afirma fara retineri faptul ca sud-coreeni au cucerit cu siguranta piata auto europeana in ultimii ani. Kia Ceed a impresionat cu siguranta inca de la lansarea sa, fapt care se datoreaza in parte costului redus al vehiculelor lor, in raport cu un aspectul placut, experienta de condus mai mult foarte buna si un nivel de performante ridicat.

Motorul diesel turbo de 1,6 litri disponibil nu este nimic revolutionar, dar cu capacitatea de a produce un consum de 4l/100km in ciclul combinat, producand in acelasi timp un nivel scazut de 102g/km de CO2, nu pare sa mai aiba nevoie si de alte calitati. Din punct de vedere estetic automobilul arata grozav, se conduce bine si este incredibil de eficient din punct de vedere al consumului de combustibil, ceea ce pe noi ne-a facut sa il punem in topul listei.

Citroen C4 Cactus 1.6 BlueHDi

Candva inovatori de renume mondial, in ultimii ani compania francez a decazut, motiv pentru care Citroën se straduieste sa recupereze aceasta coroana cu cele mai recente motoare diesel. Motorul diesel turbo de 1,6 litri din acest SUV de familie poate produce un consum de 4,2l/100km in ciclu mixt, cu un consum e 3,9l/100km realizabili la o cursa lunga.

Desi unele masini pot obtine o economie de combustibil mai buna, este important sa ne amintim ca Citroën C4 Cactus este un SUV de dimensiuni medii care are un spatiu foarte generos in interior si o multime de extraoptiuni. Ceea ce il face cel mai economic SUV de pe piata auto.

Vauxhall sau Opel Corsa 1.3 CDTI

Umilul Vauxhall Corsa a ramas o aparitie obisnuita pe drumurile din Marea Britanie de ceva timp, dar este utilizat tot mai des si de catre soferii din tarile de jos. Exista un motiv intemeiat pentru asta, deoarece autoturismul ofera un pachet bun, foarte ieftin in cazul celor care au nevoie de o masina pe care sa o utilizeze in fiecare zi.

Motorul diesel turbo de 1,3 litri nu este cel mai performant motor din lume, dar cand acesta ofera o cifra de economie de combustibil combinata de 3,85l/100km, nu ne-ar putea pasa mai putin si suntem convinsi ca pentru foarte multi soferi este un motiv suficient pentru a cumpara aceasta masina.

Renault Clio 1.5 dCi

La fel ca si Opel Corsa, automobilul Renault Clio are un pret similar si a fost o alegere populara de-a lungul anilor, datorita costurilor de functionare reduse si caracterului sau fermecator, foarte potrivit in special pentru femei.

Clio a beneficiat, de asemenea, de abilitatea Renault de a construi vehicule orientate spre performanta, deoarece se intampla sa fie incredibil de distractiv de condus pentru o masina care prioritizeaza eficienta. Motorul diesel turbo de 1,5 litri produce o putere respectabila de 89 CP, dar cuplul de 162 nm ajuta cu adevarat la obtinerea unei placeri in momentul in care conducem un Clio, facand din condusul zilnic o joaca de copii. Cu un ciclu mixt de 4,2l/100km, nu puteti gresi prea mult cu acest mic hatchback.

Mercedes-Benz Clasa A A180d

Clasa A a fost o masina populara pentru Mercedes-Benz inca de la lansarea sa la inceputul anilor 2010, deoarece ofera un nivel ridicat de rafinament si lux pentru o cheltuiala rezonabila si poate fi dotata cu setari care sa faca din aceasta masina un adevarat mic monstru.

Indiferent de stilul de condus pe care il aveti, fie ca trebuie sa va deplasati mai mult in oras sau parcurgeti distante lungi de drum, Clasa A are capacitatea de a se adapta la aceste medii si de a oferi o experienta excelenta. Motorul diesel turbo de 1,5 litri ofera o putere rezonabila de 108 CP, care, desi nu este cea mai puternica in comparatie cu modelele mai mari de la Mercedes-Benz, ofera un consum incredibil de 3,6l/100km in ciclu mixt, ceea ce este uimitor avand in vedere performantele autoturismului.

Honda Civic 1.6 i-DTEC

Honda Civic este una dintre masinile perfecte pentru toate tipurile de soferi, datorita combinatiei sale de practicitate si costuri de functionare accesibile, precum si un nivel de durabilitate ridicat. In plus, este o masina cu un aspect excentric care se preteaza foarte bine pentru pasionatii de automobile.

Japonezii de la Honda sunt maestri atunci cand vine vorba de inginerie, mai ales cand este vorba de motoare. Motorul i-DTEC de 1,6 litri nu este diferit, oferind un potential de 3,65l/100km in ciclu mixt. Fiind atat de eficient, poate ai crede ca Honda nu este prea vioaie. Va inselati insa, pentru ca de la 0 la 100 km/h dureaza putin peste 10 secunde, in timp ce acceleratia in trepte este relativ agresiva.

Ford Fiesta 1.5 TDCi

Una dintre cele mai bine vandute masini din intreaga Europa, care este, de asemenea, castigatoare a mai multor premii, se intampla sa fie una dintre cele mai economice pe care le puteti cumpara. Ford stie cate ceva despre crearea unei masini pentru masele de oameni, motiv pentru care Fiesta continua sa impresioneze cu designul sau excelent si cu trenul de rulare frumos proiectat.

Sub capota se afla motorul diesel turbo de 1,5 litri de la Ford, care poate produce un consum foarte sanatos de 4,3l/100km in ciclu mixt. Nivelurile ridicate de rafinament si confort fac ca Fiesta sa se simta perfect acasa pe autostrada, unde puteti obtine pana la 3,8l/100km,ceea ce nu este rau deloc pentru un hatchback accesibil.

Dacia Sandero 1.5 dCi

Masina preferata a lui James May, Dacia Sandero, a ocupat pe buna dreptate un loc in aceasta lista datorita capacitatii sale de a produce un incredibil 3,78l/100km in ciclu mixt. Faptul ca este, de asemenea, una dintre cele mai ieftine masini din lume de aceasta categorie face din aceasta mica minunatie afacerea automobilistica a secolului pentru cei care doresc costuri de functionare foarte mici mai presus de orice altceva.

Poate ca micul Sandero nu este cel mai luxos vehicul din lume sau cea mai performanta masina pe care ati condus-o, dar are o robustete mecanica care este incredibil de fermecatoare si eliberatoare intr-o perioada in care oamenii sunt tot mai neindemanatici cu portierele in parcarile supermarketurilor.

Citroën/DS 3 1.6 BlueHDI

Desi DS s-a separat acum de marca Citroën, DS3 se mandreste in continuare cu aceeasi arhitectura. Acesta nu este un lucru rau, deoarece a fost frecvent celebrat pentru abordarea sa revigoranta a autoturismelor pe care le-a adus pe piata. In cazul automobilului DS3 acesta are un aspect inovator si este foarte prietenos.

Motorul diesel de 1,6 litri este o unitate mica si magnifica care poate produce un consum destul de scazut, de 4,25l/100km in ciclu mixt. DS3 reprezinta in mod clar un raport calitate-pret excelent, in timp ce dispune de mult caracter pentru a face ca sofatul zilnic sa fie mai bun.

Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM

Toata lumea iubeste un pic de stilul italienesc, indiferent despre ce este vorba, iar daca se intampla sa transpuneti acest gust si in masini, atunci nu veti fi dezamagiti sa aflati ca superbul autoturism Alfa Romeo Mito este capabila sa produca un condus de 3,7l/100km in ciclu mixt; acest lucru este cunoscut si sub numele de o cantitate uluitoare.

Flerul italian poate fi vazut pe tot parcursul conducerii modelului Mito, care este completat si de niste culori de caroserie incredibile. Mito se intampla, de asemenea, sa fie o masina foarte placuta de condus, datorita configuratiei computerului sau “DNA”, care permite soferului sa selecteze un mod de conducere care se potriveste cu starea sa de spirit.

sursa foto: https://www.autodata1.com/

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...