Topul TÜV privind autoturismele cu cele mai multe defectiuni inregistrate, pentru anii 2021 si 2022

Topul TÜV privind autoturismele cu cele mai multe defectiuni inregistrate, pentru anii 2021 si 2022

Specialistii de la promotor.ro au iesit in spatiul public cu un top de interes pentru pasionatii domeniului auto, respectiv topul anului 2023 privind autoturismele cu cele mai multe defectiuni inregistrate. Topul in discutie a fost realizat de cei de la TÜV, citati de ADAC, ca urmare a activitatii de evaluare a aproximativ 9,6 milioane de autovehicule, in perioada iulie 2021 – iunie 2022.

Specialistii care au realizat acest clasament au examinat un numar de 226 modele de masini, structurate pe 5 categorii de varsta.

In cele ce urmeaza ne vom raporta la clasamentul in discutie, ramanand la latitudinea conducatorilor auto daca mai este justificata sau nu o astfel de achizitie in ceea ce ii priveste.

Mentionam faptul ca acronimul TÜV isi are originile in „Technischer Überwachungsverein“, din limba germana, care se traduce prin „Asociatia de Inspectie Tehnica“.

Aceasta asociatie este compusa din companii independente, al caror obiect de activitate consta in testarea, inspectarea si certificarea tehnologiilor, produselor si sistemelor, in scopul preintampinarii potentialelor pericole, daune si accidente, fiind vizata inclusiv eliminarea defectelor constatate.

Clasamentul cel mai „stricacioase masini“, conform raportului TÜV 2023

Potrivit sursei citate, „In grupul de masini cu o vechime de 2-3 ani se afla 4 modele. Astfel, cu o rata de defectiuni de 11.6% se afla Dacia Logan, apoi urmeaza Dacia Docker (10.8%), Volkswagen Sharan (9.4%) si Citroën C3 Aircross (9.4%).

Pentru masini vechi de 4-5 ani rezultatele sunt: Dacia Duster, cu o rata de defectiuni de 18.0%, Volkswagen Sharan (17.1%) si BMW Seria 2 Active Tourer (18.0%).

Din pacate pentru Dacia, si pentru versiunile vechi de 6-7 ani exista probleme raportate: Dacia Duster (24.4%) si Dacia Docker (24.4%). Modelele cu multe probleme au fost inregistrate si pentru BMW Seria 5 si 6 (23.8%).

Daca vorbim despre masini vechi de 8-9 ani Dacia Logan a inregistrat o rata a defectiunilor de 32.9%, Fiat Punto (31.1%) si Dacia Duster (28.4%)“.

Autoturismele cu vechime de 10-11 ani cu cele mai multe defectiuni inregistrate s-au dovedit a fi Renault Clio (rata a defectiunilor de 36.4%), Renault Twingo (35.9%), respectiv Dacia Logan (35.6%); cu parere de rau, masina romaneasca de la uzinele Mioveni apare in toate cele 5 categorii de varsta.

TÜV a analizat in premiera modelul electric Renault Zoe

Analiza modelului Renault Zoe ofera, in premiera, informatii referitoare la prima masina electrica supusa testelor. Astfel, inregistrand o rata de defecte de 5,3%, autoturismul in discutie se regaseste la jumatatea listei vehiculelor cu o vechime de 2-3 ani; de asemenea, in lista vehiculelor cu o vechime de 5-6 ani modelul inregistreaza o rata de defecte de 10,6%.

Potrivit promotor.ro, „Defectele la suspensii si la functionarea franei de picior apar cu o frecventa peste medie. Potrivit directorului general al TÜV, Bühler, aceasta este o problema tipica a vehiculelor electrice, deoarece acestea decelereaza mai puternic decat vehiculele pe benzina atunci cand se opreste acceleratia. Prin urmare, franele sunt folosite mai putin, iar rezultatul este o coroziune crescuta. Prin urmare, soferii de automobile electronice ar trebui sa actioneze in mod activ franele si sa le supuna unei revizii profesionale“.

Este important de stiut faptul ca TÜV si-a exprimat interesul pentru introducerea masinilor electrice in raportul viitor.

Topul autoturismelor electrice 2022, realizat de cei de la Top Gear

In conditiile in care autovehiculele electrice castiga din ce in ce mai mult teren in piata vanzarilor auto, inclusiv cei de la TÜV fiind interesati de evaluarea acestora in viitor, amintim cititorilor nostri clasamentul autovehiculelor electrice, pentru anul 2022, potrivit celor de la Top Gear, citati de ziare.com:

„Porsche Taycan

Aceasta este prima masina complet electrica produsa de Porsche.

Taycan este esenta pura a unei masini sport electrice Porsche. Proportii uimitoare, design atemporal si usor de recunoscut si o combinatie perfecta de performanta cu utilizarea de zi cu zi. Pentru Taycan, chiar si destinatii indepartate sunt la indemana. Performanta

Battery Plus ofera Taycan-ului o autonomie WLTP de pana la 512 kilometri. De asemenea, arhitectura de 800 V permite o putere de incarcare de pana la 270 kW.

Tesla Model 3

Tesla Model 3 este considerata masina viitorului. Prinde 100 de kilometri la ora in 3,3 secunde si are o autonomie de 602 kilometri. Siguranta este cea mai importanta parte a designului general Model 3. Structura metalica este o combinatie de aluminiu si otel, pentru rezistenta maxima in orice zona. Intr-un test de zdrobire a acoperisului, Model 3 a rezistat de patru ori greutatea sa, chiar si cu un plafon din sticla: aceeasi greutate cat doi elefanti africani ajunsi la maturitate.

Hyundai Ioniq 5

IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica datorita designului progresist, performantelor remarcabile, precum si datorita sistemului de incarcare ultra-rapid. Ofera o autonomie de 481 de kilometri si ajunge la 100 de kilometri in doar 5,2 secunde.

Audi e-tron GT

Cu o autonomie de 472 de kilometri, o putere de 440 kw si un sistem de incarcare de 800 de volti, modelul este fascinant pentru pasionatii de masini electrice. De asemenea, atinge 100 de kilometri in 3,3 secunde. Timpul de incarcare pentru a parcurge 100 de kilometri este de 5 minute, iar pentru o incarcare de 80% din capacitate este de 22,5 minute.

Honda e

Honda e are o autonomie de 282 kilometri, se incarca la o capacitate de 80% in 30 de minute, iar motorul are o putere de 154 cp. De asemenea, are tehnologii inovatoare precum camere video retrovizoare, parcare automata, 2 touch screen-uri de 12.3“ si manere usi integrate. In plus, este considerata o alegere ideala ca masina de oras.

BMW iX

Versiunea de baza este denumita iX xDrive40 si cele doua motoare electrice dezvolta peste 300 de cai putere, suficient pentru a atinge 100 de km/h in putin peste 6 secunde. Masina este echipata cu un acumulator de 70 kWh, astfel ca autonomia maxima este de peste 400 de kilometri. Acesta poate fi incarcat la statii rapide cu puteri de pana la 150 kW, caz in care o asteptare de 10 minute inseamna o autonomie de minim 90 kilometri.

Skoda Enyaq iV

Primul SUV electric Skoda are o autonomie de pana la 510 kilometri, motorul are o putere de pana la 204 cp, iar modelul poate fi incarcat in curent alternativ pana la 11 kW (putere de incarcare) sau in curent continuu pana la 125 kW.

Tesla Model Y

Acest model are o autonomie de 533 de kilometri, atinge 100 de kilometri in 3,7 secunde, prinde pana la 250 de kilometri la ora si se manevreaza perfect in conditii de ploaie, zapada, noroi si in afara carosabilului, fiind considerata o masina foarte sigura.

Ford Mustang Mach-E

Acest model are o autonomie extinsa de 610 kilometri, puterea motorului este de 294 cp si are tractiune spate. De asemenea, ajunge la 100 de kilometri in 3,7 secunde. In plus, dureaza 10 minute sa se incarce pana la 117 kilometri.

Renault Megane E-Tech

Masina are o autonomie de 450 de kilometri si o baterie de 40 kWh. De asemenea, este unul dintre cele mai usoare autovehicule din categoria sa (1620 kg). In plus, atinge 100 de kilometri in 7,4 secunde“.

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...