Eroarea senzorului de presiune in roti

Tot ce trebuie sa stiti legat de eroarea senzorului de presiune in roti

 

Oare vi s-a intamplat vreodata sa va aflati cu masina in trafic, iar la un moment dat brusc sa va apara in tabloul de bord al masinii "Anomalie senzor de presiune in anvelope"?

In cazul in care raspunsul este da, cu siguranta v-ati pus multe intrebari legate de mesajul respectiv aparut in bord, si probabil deja v-ati imaginat scenarii cu masina dumneavoastra, in service, si deja mai mult ca sigur v-ati imaginat si costuri foarte mari pentru remedierea problemei.

Ei bine, dar oare v-ati intrebat si daca din tabloul de bord va disparea mesajul "Anomalie senzor de presiune in anvelope", imediat dupa umflarea anvelopelor? In cele ce urmeaza in acest articol vom discuta mai multe detalii importante despre acest mesaj care poate aparea in tabloul de bord al masinii.

 

 

Ce reprezinta “defectiunea senzorului de presiune in anvelope”?

In primul rand trebuie sa stiti faptul ca "Defectiune senzor de presiune in pneuri" este un mesaj pe care il veti intalni in momentul in care in sistemul de monitorizare a presiunii in anvelope (TPMS) exista un cod de eroare.

Acest cod de eroare are rolul de a va informa in legatura cu faptul ca presiunea din anvelope este mai mica decat ar trebui sau ca este mai mare decat ar fi necesar. De asemenea, acest cod de eroare va poate informa si despre faptul ca o anvelopa este defecta.

Exista si posibilitatea ca in tabloul de bord al masinii sa apara acest mesaj datorita faptului ca exista o unitate defecta de comanda pentru TPMS, sau un TPMS care are nevoie de resetare. Se poate chiar sa existe cabluri defecte, care astfel sa duca la aparitia mesajului respectiv.

Pentru depistarea tuturor acestor probleme insa, este necesar sa folositi un scaner OBD2, iar astfel toate codurile de probleme existente in unitatea de control a masinii vor putea fi citite.

 

Modul de functionare al TPMS

 

Sistemele TPMS au doua principii de functionare, in functie de vechimea masinii. Masinile mai noi de anul 2007 sunt dotate cu acest sistem, asa ca precizam faptul ca exista diferite modele de masini care in fiecare cauciuc au cate un astfel de senzor, iar senzorii respectivi simt presiunea de aer din anvelope, iar mai apoi transmit presiunea unitatii de control TPMS. In cazul in care presiunea aerului din roti este mult prea mica sau mult prea mare, atunci unitatea de comanda nu va putea sa comunice cu senzorii, iar in acest fel va aparea in tabloul de bord al masinii mesajul urmator: "Eroare senzor de presiune in anvelope".

Exista insa si masini care nu dispun de senzori in anvelope. Referitor la aceste masini este important de mentionat faptul ca ele folosesc senzorii ABS pentru a calcula rotirea rotii. In cazul in care va confruntati cu o presiune scazuta, atunci diametrul roti va deveni mai mic si va fi necesar ca aceasta sa se roteasca mai repede decat celelalte, pentru a obtine aceeasi viteza.

In acest caz, daca doar o roata are o asemenea problema, in sistemul TPMS sau ABS va fi stocat un cod de eroare, iar in tabloul de bord al masinii va aparea mesajul "Eroare senzor de presiune in anvelope", asa ca va fi necesar sa va indreptati atentia spre scanerul OBD2 pentru citirea erorii.

 

 

Cum se remediaza un cod de eroare al senzorului de presiune al anvelopei?

Mai intai de toate, este extrem de important sa va asigurati de faptul ca in toate cele 4 anvelope, exista o presiune a aerului corecta, este important sa folositi un manometru pentru asta. Apoi, este de asemenea foarte important de mentionat faptul ca pentru a afla care este presiunea necesara in rotile masinii, trebuie sa verificati eticheta de presiune a pneurilor.

In functie de marca si modelul masinii, se poate gasi aceasta eticheta pe corpul din spatele usii soferului, sau in cazul in care nu gasiti eticheta respectiva, puteti cauta informatii in cartea service a masinii.

Un detaliu foarte important si de care trebuie sa tineti neaparat cont este acela ca in cazul in care bagati aer in anvelope atunci cand sunt calde, este necesar sa umflati rotile cu o presiune mai mica decat cea indicata. Este foarte important de asemenea sa stiti ca presiunea aerului din roti difera foarte mult in functie de temperatura anvelopei.

In cazul in care eticheta recomanda umflarea anvelopelor la 2.2 bar, in cazul in care presiunea aerului din roti va scadea sub aceasta presiune, sistemul TPMS al masinii va stoca un cod de eroare. In cazul in care insa umflati rotile la 2.2 bar atunci cand acestea sunt fierbinti, se poate ca in momentul in care rotile se racesc, presiunea aerului sa scada la doar 2 bar, iar din acest motiv se va declansa din nou codul de eroare.

 

 

 

 

Acum, cel mai probabil va intrebati ce este de facut. Ei bine, in aceste conditii este necesar sa umflati rotile la o presiune ceva mai mare decat va recomanda eticheta. Apoi, dupa ce umflati rotile iar presiunea aerului este cea recomandata, trebuie sa resetati manual sistemul. Exista masini prevazute cu buton de resetare, sau exista masini care au nevoie sa fie conduse aproximativ un sfert de ora pentru ca martorul din tabloul de bord sa se stinga. Pentru a afla cum se reseteaza sistemul TPMS al masinii pe care o detineti, ar fi indicat sa studiati cu mare atentie cartea service a masinii.

In cazul in care insa resetati sistemul TPMS al masinii insa problema persista, atunci cu siguranta va fi necesar sa cititi toate codurile de eroare ale sistemului TPMS, pentru a descoperi cu exactitate care sunt codurile de eroare. Se poate ca problema sa fie reprezentata de o eroare de comunicare cu unul din senzorii de presiune a aerului din roti, sau se poate ca un astfel de senzor sa fie deteriorat.

Exista situatii in care se pierde legatura intre unitatea de comanda si senzori, iar aceasta trebuie restabilita cu un instrument de activare TPMS, compatibil cu masina.

 

 

Unde sunt amplasati senzorii de presiune a aerului din roti?

In majoritatea cazurilor, atunci cand discutam despre acesti senzori, trebuie precizat ca locul lor este in interiorul anvelopei masinii. Acestia de regula pot fi observati atunci cand vedeti supapa de aer a rotii. Pentru a stii daca masina are sau nu un astfel de senzor, este necesar sa vedeti daca in jurul supapei se regaseste o piulita instalata. Exista si mici exceptii in care masinile au acesti senzori, insa lipsesc piulitele respective.

Cea mai simpla solutie insa pentru a afla daca masina are sau nu senzori de presiune a aerului din anvelope, este aceea de a scoate anvelopele de pe janta.

 

Asadar, in cele ce urmeaza vom vedea care sunt cateva dintre cele mai importante concluzii ale acestui articol:

In cazul in care apare in tabloul de bord al masinii mesajul de eroare referitor la senzorul de presiune al aerului din roti, este necesar sa verificati mai intai de toate presiunea corecta a aerului din roti, iar apoi sa resetati sistemul TPMS.

De fiecare data cand umflati rotile masinii, adaugati putin mai mult aer decat este recomandat, pentru ca apoi cand anvelopele vor fi reci, presiunea aerului din roti va fi mai mica.

Exista situatii in care este necesar sa activati sau sa reprogramati senzorii TPMS, folosind un instrument special conceput pentru activarea TPMS.

Cititi memoria codului de eroare folosind scanerul OBD2, iar in acest fel veti descoperi motivul pentru care in tabloul de bord a aparut mesajul de eroare al senzorului de presiune al aerului din roti.

Asadar, acestea sunt cateva dintre cele mai importante detalii pe care trebuie sa le cunoasteti in ceea ce priveste presiunea aerului din rotile masinii.

 

Lasa un comentariu

Pentru a lasa un comentariu trebuie sa fii autentificat(a).

Autentificare

Ai o masina? Spune-ne parerea ta despre ea!

Alte articole recomandate