Eroarea senzorului de presiune in roti

Eroarea senzorului de presiune in roti

Oare vi s-a intamplat vreodata sa va aflati cu masina in trafic, iar la un moment dat brusc sa va apara in tabloul de bord al masinii "Anomalie senzor de presiune in anvelope"?

In cazul in care raspunsul este da, cu siguranta v-ati pus multe intrebari legate de mesajul respectiv aparut in bord, si probabil deja v-ati imaginat scenarii cu masina dumneavoastra, in service, si deja mai mult ca sigur v-ati imaginat si costuri foarte mari pentru remedierea problemei.

Ei bine, dar oare v-ati intrebat si daca din tabloul de bord va disparea mesajul "Anomalie senzor de presiune in anvelope", imediat dupa umflarea anvelopelor? In cele ce urmeaza in acest articol vom discuta mai multe detalii importante despre acest mesaj care poate aparea in tabloul de bord al masinii.

Ce reprezinta "defectiunea senzorului de presiune in anvelope"?

In primul rand trebuie sa stiti faptul ca "Defectiune senzor de presiune in pneuri" este un mesaj pe care il veti intalni in momentul in care in sistemul de monitorizare a presiunii in anvelope (TPMS) exista un cod de eroare.

Acest cod de eroare are rolul de a va informa in legatura cu faptul ca presiunea din anvelope este mai mica decat ar trebui sau ca este mai mare decat ar fi necesar. De asemenea, acest cod de eroare va poate informa si despre faptul ca o anvelopa este defecta.

Exista si posibilitatea ca in tabloul de bord al masinii sa apara acest mesaj datorita faptului ca exista o unitate defecta de comanda pentru TPMS, sau un TPMS care are nevoie de resetare. Se poate chiar sa existe cabluri defecte, care astfel sa duca la aparitia mesajului respectiv.

Pentru depistarea tuturor acestor probleme insa, este necesar sa folositi un scaner OBD2, iar astfel toate codurile de probleme existente in unitatea de control a masinii vor putea fi citite.

Citeste si despre: cum se anuleaza acasa martorul TPMS

Modul de functionare al TPMS

Sistemele TPMS au doua principii de functionare, in functie de vechimea masinii. Masinile mai noi de anul 2007 sunt dotate cu acest sistem, asa ca precizam faptul ca exista diferite modele de masini care in fiecare cauciuc au cate un astfel de senzor, iar senzorii respectivi simt presiunea de aer din anvelope, iar mai apoi transmit presiunea unitatii de control TPMS.

In cazul in care presiunea aerului din roti este mult prea mica sau mult prea mare, atunci unitatea de comanda nu va putea sa comunice cu senzorii, iar in acest fel va aparea in tabloul de bord al masinii mesajul urmator: "Eroare senzor de presiune in anvelope".

Exista insa si masini care nu dispun de senzori in anvelope. Referitor la aceste masini este important de mentionat faptul ca ele folosesc senzorii ABS pentru a calcula rotirea rotii. In cazul in care va confruntati cu o presiune scazuta, atunci diametrul roti va deveni mai mic si va fi necesar ca aceasta sa se roteasca mai repede decat celelalte, pentru a obtine aceeasi viteza.

In acest caz, daca doar o roata are o asemenea problema, in sistemul TPMS sau ABS va fi stocat un cod de eroare, iar in tabloul de bord al masinii va aparea mesajul "Eroare senzor de presiune in anvelope", asa ca va fi necesar sa va indreptati atentia spre scanerul OBD2 pentru citirea erorii.

Cum se remediaza un cod de eroare al senzorului de presiune al anvelopei?

Mai intai de toate, este extrem de important sa va asigurati de faptul ca in toate cele 4 anvelope, exista o presiune a aerului corecta, este important sa folositi un manometru pentru asta. Apoi, este de asemenea foarte important de mentionat faptul ca pentru a afla care este presiunea necesara in rotile masinii, trebuie sa verificati eticheta de presiune a pneurilor.

In functie de marca si modelul masinii, se poate gasi aceasta eticheta pe corpul din spatele usii soferului, sau in cazul in care nu gasiti eticheta respectiva, puteti cauta informatii in cartea service a masinii.

Un detaliu foarte important si de care trebuie sa tineti neaparat cont este acela ca in cazul in care bagati aer in anvelope atunci cand sunt calde, este necesar sa umflati rotile cu o presiune mai mica decat cea indicata. Este foarte important de asemenea sa stiti ca presiunea aerului din roti difera foarte mult in functie de temperatura anvelopei.

In cazul in care eticheta recomanda umflarea anvelopelor la 2.2 bar, in cazul in care presiunea aerului din roti va scadea sub aceasta presiune, sistemul TPMS al masinii va stoca un cod de eroare.

In cazul in care insa umflati rotile la 2.2 bar atunci cand acestea sunt fierbinti, se poate ca in momentul in care rotile se racesc, presiunea aerului sa scada la doar 2 bar, iar din acest motiv se va declansa din nou codul de eroare.

Acum, cel mai probabil va intrebati ce este de facut. Ei bine, in aceste conditii este necesar sa umflati rotile la o presiune ceva mai mare decat va recomanda eticheta. Apoi, dupa ce umflati rotile, iar presiunea aerului este cea recomandata, trebuie sa resetati manual sistemul.

Exista masini prevazute cu buton de resetare, sau exista masini care au nevoie sa fie conduse aproximativ un sfert de ora pentru ca martorul din tabloul de bord sa se stinga. Pentru a afla cum se reseteaza sistemul TPMS al masinii pe care o detineti, ar fi indicat sa studiati cu mare atentie cartea service a masinii.

In cazul in care insa resetati sistemul TPMS al masinii insa problema persista, atunci cu siguranta va fi necesar sa cititi toate codurile de eroare ale sistemului TPMS, pentru a descoperi cu exactitate care sunt codurile de eroare. Se poate ca problema sa fie reprezentata de o eroare de comunicare cu unul din senzorii de presiune a aerului din roti, sau se poate ca un astfel de senzor sa fie deteriorat.

Exista situatii in care se pierde legatura intre unitatea de comanda si senzori, iar aceasta trebuie restabilita cu un instrument de activare TPMS, compatibil cu masina.

Unde sunt amplasati senzorii de presiune a aerului din roti?

In majoritatea cazurilor, atunci cand discutam despre acesti senzori, trebuie precizat ca locul lor este in interiorul anvelopei masinii. Acestia de regula pot fi observati atunci cand vedeti supapa de aer a rotii.

Pentru a stii daca masina are sau nu un astfel de senzor, este necesar sa vedeti daca in jurul supapei se regaseste o piulita instalata. Exista si mici exceptii in care masinile au acesti senzori, insa lipsesc piulitele respective.

Cea mai simpla solutie insa pentru a afla daca masina are sau nu senzori de presiune a aerului din anvelope, este aceea de a scoate anvelopele de pe janta.

Concluzii

In cazul in care apare in tabloul de bord al masinii mesajul de eroare referitor la senzorul de presiune al aerului din roti, este necesar sa verificati mai intai de toate presiunea corecta a aerului din roti, iar apoi sa resetati sistemul TPMS.

De fiecare data cand umflati rotile masinii, adaugati putin mai mult aer decat este recomandat, pentru ca apoi cand anvelopele vor fi reci, presiunea aerului din roti va fi mai mica.

Exista situatii in care este necesar sa activati sau sa reprogramati senzorii TPMS, folosind un instrument special conceput pentru activarea TPMS.

Cititi memoria codului de eroare folosind scanerul OBD2, iar in acest fel veti descoperi motivul pentru care in tabloul de bord a aparut mesajul de eroare al senzorului de presiune al aerului din roti.

Asadar, acestea sunt cateva dintre cele mai importante detalii pe care trebuie sa le cunoasteti in ceea ce priveste presiunea aerului din rotile masinii.

Citeste si despre: cum sunt utilizati senzorii pentru a imbunatati performantele

Sursa foto: lesschwab.com/, blog.motoringassist.com, myautomotivezone.com, tirereview.com

Articole similare
Presiune ridicata a uleiului

Presiune ridicata a uleiului

In cazul in care masina dumneavoastra se confrunta cu o presiune ridicata a uleiului, cu siguranta trebuie sa remediati in cel mai scurt timp problema.

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

P0003 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune joasa

Pentru codul de eroare P0003, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai joasa decat cea normala, mult sub medie.

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

P0004 controlul cantitatii de combsutibil. Eroare presiune inalta

Pentru codul de eroare P0004, problema este ca regulatorul de combustibil citeste o presiune mai inalta decat cea normala, mult peste medie.

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzor presiune combustibil: Ce este si ce face?

Senzorul de presiune combustibil este o veriga slaba a sistemului de alimentare cu combustibil, el putand sa cedeze de la temperaturi inalte.

De ce se opreste masina in mers?

De ce se opreste masina in mers?

O masina niciodata nu se opreste in mers din senin, ci va transmite diferite semnale de avertizare inainte.

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

De ce intra uleiul de motor in filtrul de aer?

Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.

Prea mult ulei in cutia de viteze?

Prea mult ulei in cutia de viteze?

In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

De multe ori spalarea masinii este o sarcina plictisitoare si care dureaza mult timp. Cu spalatoarele sub presiune timpul nu va mai fi o problema.

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Verificati nivelul si presiunea uleiului inainte de a pleca in vacanta

Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi.

Despre anvelopele cu camera de aer

Despre anvelopele cu camera de aer

Masinile si autovehiculele moderne, mai ales cele destinate transportului de pasageri, SUV-urile si camionetele sunt dotate cu anvelope fara camere.

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Este sigur sa conduci cu martorul TPMS aprins?

Martorul TPMS ( Tire Pressure Monitoring System ) te alerteaza atunci cand presiunea din pneu ( sau pneuri ) este prea mica.

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Probleme cu arborii de directie intermediari?

Un arbore de directie intermediar care este rupt sau deteriorat poate sa cauzeze probleme grave pe drum.

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

Se poate conduce in siguranta cu o umflatura in anvelopa?

O denivelare pe suprafata de rulare sau pe lateralul anvelopei poate fi cauzata de obstacole rutiere, cum ar fi lovirea unui borduri sau a unei gropi.

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de benzina nu functioneaza in parametrii

Pompa de combustibil este responsabila pentru circularea combustibilului din rezervor pana la motor. Pompa este localizata in interiorul rezervorului.

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Martorul de bord al sistemului de control al tractiunii

Daca apare vreo problema la sistemul de tractiune, atunci masina nu va putea sa ramana stabila pe sosea.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Ai bagat benzina in loc de motorina? Citeste asta.

Daca deja ai apucat sa pui benzina in loc de motorina sau invers in rezervor, iata ce trebiue sa faci.

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Masina este blocata in "Park", ce trebuie sa faci?

Va urcati in masina, apasati frana, porniti motorul, incercati sa puneti masina in "Drive" si observati ca levierul cutie de viteze este blocat in "Park".

Poti conduce cu senzorii de turatie roata defecti?

Poti conduce cu senzorii de turatie roata defecti?

O eroare care pare minora se poate transforma intr-un risc major. De aceea, e riscant sa conduceti un vehicul care are senzorii de turatie roata stricati.

Prioritatea in intersectii

Prioritatea in intersectii

Prioritatea de trece inseamna intaietatea la trecerea printr-o intersectie nedirijata a unui vehicul in raport cu celelalte care sosesc in acelasi timp din directii diferite.

Care sunt ingredientele gasite in uleiul de motor?

Care sunt ingredientele gasite in uleiul de motor?

Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.

Rolul jantelor masinii si de ce sunt importante

Rolul jantelor masinii si de ce sunt importante

Jantele noi pot imbunatati performantele masinii dumneavoastra. Montarea corecta asigura compatibilitatea rotilor cu vehiculul.

“Check Engine” aprins in bord?

“Check Engine” aprins in bord?

Aprinderea acestui martor indica o problema undeva in sistemul de emisii si trebuie sa-i acordati o importanta destul de mare.

Care sunt semnele unui prezon de la janta slabit?

Care sunt semnele unui prezon de la janta slabit?

In cele mai multe cazuri, daca prezonul este de vina, pe langa volan, vei simti vibratie si in carosierie, o sa ai impresia ca toata masina vibreaza.

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Tot ce trebuie sa stii despre roata de rezerva

Daca nu ai in masina o roata de rezerva de dimensiuni normale, ar trebui sa utilizezi roata compacta doar pentru distante scurte.

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Tot ce trebuie sa stii despre cilindrul central de frana

Chiar daca in momentul in care tu pui in functiune sistemul de franare al masinii tale apesi pe o singura pedala si observi efectele.

Metode sigure de a va proteja masina in zilele ploioase

Metode sigure de a va proteja masina in zilele ploioase

Nu lasati apa de ploaie sa stagneze mult timp pe masina. Apa de ploaie poate sa influenteze in sens negativ vopseaua.

Sapte modalitati inedite de a-ti pastra masina in cea mai buna forma

Sapte modalitati inedite de a-ti pastra masina in cea mai buna forma

Aceste sapte modalitati inedite te vor ajuta sa te bucuri de o experienta de condus mai buna si mult mai placuta.

Martor airbag aprins in bord?

Martor airbag aprins in bord?

Este important sa remediati orice problema legata de sistemul airbag, deoarece airbag-urile va salveaza viata in caz de accident.

Despre dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranta

Despre dispozitivul de pretensionare a centurii de siguranta

Va trebui sa inlocuiti dispozitivul de pretensionare a centurii de fiecare data cand suferiti un accident. Nu va faceti griji, acesta nu este scump.

De ce trepideaza masina cand franati?

De ce trepideaza masina cand franati?

Principalele cauze ale acestei probleme sunt placutele de frana, etrierele si discurile de frana dar astea nu sunt singurele cauze.