Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Furtul de sau din vechicule este o problema in toate orasele, mari sau mici, iar cum masina este unul dintre bunurile cel mai de pret pe care le-ar putea detine cineva, instalarea unei alarme poate fi cea mai buna decizie. Dar te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Scopul principal al unei alarme auto este sa impiedice furtul, ceea ce poate fi realizat ori prin a speria hotii, ori prin a face vehiculul inoperabil. Alarmele auto au fost criticate in dese randuri pentru ca nu sunt eficiente, chiar si cele mai complexe dispozitive fiind incapabile sa stopeze hotii. Cu toate acestea, exista suficiente dovezi ca o alarma de calitate poate oferi protectia necesara.

 

Anatomia de baza unei alarme auto

 

 

 

 

La nivelul cel mai de baza, alarmele sunt dispozitive simple, care contin cel putin 3 componente: un senzor, un dispozitiv de zgomot/flash-uri, o unitate de control.

In sistemul cel mai simplu, senzorul este instalat in usa din dreptul soferului si este programat sa se activeze de fiecare data cand usa este deschisa. Odata sistemul armat, deschiderea usii trimite un semnal catre unitatea de control, care activeaza sirena si atrage atentia catre vehicul, iar hotul se sperie si fuge.

In practica insa, alarmele sunt mult mai complicate. Cele mai multe alarme includ receptori radio integrati in unitatile de control, transmitatori de forma unui breloc si o mare varietate de senzori.

 

Citeste si despre: de ce se declanseaza fara motiv alarma auto

 

Ce sunt senzorii alarmei?

 

Senzorii sunt „ochii si urechile” folosite de unitatea de control pentru a semnala cand cineva incearca sa patrunda in masina. Acestia au multe moduri diferite de functionare, dar toate au un scop comun de baza. Cele mai comune tipuri de senzori includ:

 

Senzorii de usa

 

Senzorii de usa sunt cei mai comuni senzori de pe piata si se gasesc in practic toate alarmele auto. Acestia pot fi instalati in usi, portbagaj si plafon, si permit unitatii de control sa sesiseze cand cineva deschide o usa pentru a patrunde in masina.

Motivul pentru care senzorii de usa sunt atat de comuni este faptul ca ei sunt conectati la comutatoare care sunt deja prezente in masina. Desi acesti senzori sunt usor de instalat, ei nu sunt invincibili. Cea mai mare problema este ca, pentru a ocoli acest tip de senzor, hotii trebuie sa sparga un geam si sa intre in masina fara sa deschida usa.

Microfoanele si senzorii de presiune

 

Atat senzorii de presiune, cat si microfoanele, opereaza conform aceluiasi principiu, dar servesc scopuri destul de diferite. Microfoanele detecteaza nivelul de sunete ambientale, ceea ce permite unitatii de control sa monitorizeze sunete care indica un posibil furt, precum spargerea unei ferestre.

Senzorii de presiune functioneaza pe acelasi principiu de baza al microfoanelor, dar de cele mai multe ori sunt activati cand presiunea din vehicul se schimba. Deoarece spargerea unei ferestre sau deschiderea unei usi pot declansa o schimbare de presiune, acest tip de senzor poate fi destul de eficient.

 

Citeste si despre: cum sa alegeti un dispozitiv antifurt pentru masina dumneavoastra

 

Senzorii de soc

 

Acesti senzori trimit un semnal catre unitatea de control daca vehiculul este miscat in vreun fel, si sunt de mai multe tipuri. Unele sunt simple comutatoare cu mercur, altele sunt ceva mai complicate. Anumiti senzori de soc sunt capabili sa comunice severitatea miscarii catre unitatea de control, care ia decizia daca porneste alarma sau doar emite un avertisment.

Deoarece acesti senzori pot fi activati la o simpla inghiontire a masinii, ei sunt deseori declansati accidental. Partea pozitiva a senzorilor de soc este ca ei nu pot fi ocoliti la fel de usor ca senzorii de usa. Daca un hot sparge geamul si urca in masina, sunt sanse mari ca vehiculul sa se miste suficient de mult incat alarma sa se declanseze.

Senzorii de miscare

 

Majoritatea senzorilor alarmelor auto sunt proiectati sa previna furtul intregului vehicul, dar unii hoti sunt interesati doar de anumite componente. De exemplu, unii hoti pot doar ridica masina pe cric pentru a fura rotile.

In timp ce un senzor de soc se poate declansa in timpul unui astfel de eveniment, senzorii de miscare sunt proiectati exact pentru acest tip de scenariu.

 

Atunci cand un senzor de miscare sau inclinare detecteaza ca masina a fost ridicata sau inclinata dincolo de un anumit punct, sau chiar daca a fost miscata doar putin, va trimite un semnal catre unitatea de control, care va declansa alarma.

Cum sa atragi atentia si sa sperii hotii?

 

Pentru a indeparta in mod eficient hotul, o alarma trebuie sa fie capabila sa alerteze pe oricine aflat in zona in care are loc evenimentul. Acest lucru poate fi realizat in mai multe moduri. Majoritatea alarmelor auto au unul sau mai multe dintre urmatoarle componente: sirena, difuzoare, sisteme deja existente in masina.

Sirenele sunt cele mai recognoscibile componente ale unei alarme auto, dar si cele mai enervante, atunci cand alarma se declanseaza din greseala. Volumul sirenelor variaza de la un sistem la altul, dar in general sunt suficient de zgomotoase incat sa atraga atentia pe o raza destul de mare si sa indeparteze hotul de langa masina.

O alternativa la sirena este alarma dotata cu un set de difuzoare. Acestea redau un mesaj preinregistrat in situatia in care senzorii de miscare sau de proximitate sunt declansati.

Multe alarme auto sunt capabile sa foloseasca componente deja existente in masina. Exista alarme care declanseaza claxonul sau care aprind farurile sau semnalizarea. Si sistemul de pornire poate fi conectat la alarma, pentru a ingreuna misiunea hotului atunci cand vrea sa porneasca masina.

Preluarea controlului

 

Pentru a lega toate componentele si a le face sa functioneze, alarmele auto includ:

O unitate de control care proceseaza datele din senzori si declanseaza alarma.

Transmitatori manuali care pot arma si dezarma sistemul.

Receptori care furnizeaza informatii catre unitatea de control.

 

Sunt necesare alarmele?

 

Cel mai des intalnit argument impotriva alarmelor este faptul ca de cele mai multe ori se declanseaza din greseala, fara ca masina sa se afle in pericol. Alarmele false sunt atat de dese incat societatea s-a desensibilizat la acest tip de sunet. La fel de adevarat este si faptul ca, atunci cand ti se intampla un eveniment nefericit, alarma te poate salva dintr-o situatie neplacuta.

 

Citeste si despre: metode eficiente de a va proteja impotriva furtului auto

 

Sursa foto: youtube.com, alibaba.com, livinghistorysociety.org, thenewswheel.com, unitedlocksmith.net

Articole similare
Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Sase probleme auto si mirosurile care le semnalizeaza

Tuturor ne place mirosul de masina noua, pe care dorim sa il pastram cat mai mult timp. De cele mai multe ori acest miros nu persista pentru mult timp.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Totul despre anvelope slick si semi-slick

Alegerea unui set de anvelope pentru un autoturism pare un lucru simplu, dar in realitate nu este chiar asa.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Tot ce trebuie sa stii despre imobilizatorul masinii

Ca siguranta vehiculului dumneavoasta sa fie sustinuta, sistemul de imobilizare auto si cipul transponderului din cheie trebuie sa functioneze corect.

Despre leasing auto: avantaje, dezavantaje, predare

Despre leasing auto: avantaje, dezavantaje, predare

Dupa cum se poate vedea, leasingul AUTO poate fi cu dus si intors, si trebuie sa ai in vedere toate aspectele atunci cand te decizi asupra lui