Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

In articolul de astazi vom vorbi despre AMG. Cu totii am auzit de AMG sau ramanem placut surprinsi cand vedem un Mercedes mai special in trafic. Haideti sa aflam impreuna mai multe detalii despre aceasta firma si despre modelele sale.

Compania Mercedes-AMG GmbH, cunoscuta sub numele de AMG, a fost infiintata in anul 1967 de catre inginerii Hans Werner Aufrecht si Erhard Melcher si este divizia de performanta a Mercedes-Benz.

A fost initial o firma independenta de inginerie specializata in imbunatatiri pe partea de performanta pentru automobilele Mercedes-Benz, dar in 2005 DaimlerChrysler AG a devenit unicul proprietar al companiei, sediul ei este la Affalterbach, Germania.

Initialele AMG provin de la numele celor doi ingineri care au infiintat compania cat si de la numele orasului in care s-a nascut primul inginer, mai exact initiala A vine de la Aufrecht, M-ul de la Melcher si G de la orasul cu numele Grossaspach.

Modelele au un aspect mai agresiv, ofera o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz. Se diferentiaza de celelalte modele Mercedes-Benz avand doua cifre in loc de 3, de exemplu C63 AMG fata de C300.

In anul 1967 cei doi ingineri au creat prima lor masina Mercedes-Benz 300 SE pentru campionatul german de curse de masini, acestia au construit masina intr-o moara veche din orasul lor natal. Primul lor model a fost o versiune modificata a modelului 300 SEL 6.3. Aufrecht si Melcher au redus greutatea masinii si au marit puterea cu 179 de cai.

In principiu compania a pornit prin proiectarea si testarea motoarelor de curse dar si-a extins activitatea prin construirea de automobile rutiere personalizate bazate pe autoturisme Mercedes.

Modelele sunt concepute de o echipa imensa, avand sute de ingineri si mecanici care asambleaza individual fiecare motor, angajatii ghidandu-se dupa motto-ul "one man, one engine" (un motor, un om), ei sustinand ca motoarele produse de ei raspund celor mai ridicate cerinte si au o durata de viata mult mai lunga.

Masinile produse de AMG nu au doar mai multi cai putere, ci o gama larga de kit-uri personalizate, puteti alege chiar ce culoare sa aiba centurile de siguranta, o aerodinamica marca inregistrata sau optiunea AMG Dyanamic Select care ofera 5 moduri de transmisie. Aceste moduri ajusteaza suspensia si directia si pot reduce sau amplifica sunetul motorului sau al sistemului de evacuare.

Citeste si despre: totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Modele si motorizari 

Toate modelele AMG, cu exceptia unora, sunt construite manual dupa filosofia "un om, un motor" la uzina din Affalterbach, Germania. 

Pentru a-si pune amprenta, fiecare constructor stampileaza motoarele pe care le produce cu ajutorul unei placi gravate in care se prezinta semnatura lor.

Modelele sunt vandute cot la cot cu modelele de productie obisnuite, spre deosebire de cele oferite de alte firme de tuning Mercedes, cum ar fi Brabus.

Cele mai cunoscute motoare AMG

AMG V8 Biturbo 5.5 L

Acest motor poate dezvolta o putere maxima de 525 CP si un cuplu de de 700 Nm sau 585 CP si un cuplu de 900 Nm cu pachetul Performance.

AMG V8 6.3 L

Acest motor ofera sunetul tipic motorului AMG, avand 2 tevi de esapament duble. Porturile de admisie trebuie sa fie abrupte, iar supapele sa fie controlate prin intermediul unor tacheti canelati, admisia este fabricata din magneziu cu 2 clapete de acceleratie. Acesta este cel mai puternic motor aspirat natural din lume.

AMG V12 Biturbo 6.0 L

Acest motor produce un cuplu de 1200 Nm dar este limitat electronic la 1000 Nm.

Alte motorizari si modele

M260 2.0 L Inline-4 Turbo: Mercedes A 35

M133 2.0 L Inline-4 Turbo: Mercedes GLA 45, Mercedes-AMG A 45

M139 2.0 L Inline-4 Turbo: Mercedes A 45 4Matic

M276 3.0 L V6 Biturbo: Mercedes C43, Mercedes SLC 43, Mercedes GLC 43, Mercedes GLE 43 Coupe

M256 3.0 L Inline-6 Turbo: Mercedes GT 43 4-Door Coupe, Mercedes E 53, Mercedes CLS 53, Mercedes GT 53 4- Door Coupe, Mercedes GLE 53

M139 2.0 L I4 Turbo: Mercedes C 63 4MATIC

M157 5.5 L V8 Biturbo: Mercedes GLE 63, Mercedes GLS 63, Mercedes SL 63

M275 6.0 L V12 Biturbo: Mercedes S 65, Mercedes SL 65

M177/178 4.0 L V8 Biturbo: Mercedes C 63, Mercedes C 63 Coupe, Mercedes E 63, Mercedes GT, Mercedes GT 63 4-Door Coupe, Mercedes S 63, Mercedes GLC 63, Mercedes GLC 63 Coupe, Mercedes G 63

3.2 L V6 KOMPRESSOR: Mercedes C 32, Mercedes SLK 32, Chrysler Crossfire SRT-6

Aceasta motorizare are o transmisie automata in 5 trepte conectata la un motor de 3.2 litri VG Kompressor cu o putere de 349 CP si cuplu de 450 Nm. Versiunea AMG fata de modelele standard are un arbore cotit nou, pistoane noi, o pompa de ulei cu o capacitate de 70% crescuta si 2 arbori cu came.

In timp ce rivalul de la BMW a creat semiautomatul SMG 2 pentru BMW M3, C 32 si SLK 32 au transmisie automata cu 5 viteze care are un raspuns mai rapid la accelerare si la schimbarea treptelor de viteza.

5.4 L V8 KOMPRESSOR: Mercedes C 55, Mercedes CLK 55, Mercedes E 55, Mercedes SLK 55, Mercedes ML 55, Mercedes C 43

M137 6.3 L V12: Mercedes S 63, Mercedes CL 63, Mercedes G 63

AMG Black Series: Mercedes SLK 55 Black, Mercedes CLK 63 Black, Mercedes SL 65 Black, Mercedes C 63 Black, Mercedes SLS Black

Modelele Black Series sunt disponibile doar pe masinile in 2 usi, deoarece au greutatea mai mica, acestea au modificari exterioare dar si interioare, putere mai mare, tractiunea mai mare, manevrare si performante semnificativ mai mari. Vehiculele Black Series sunt cunoscute sub denumirea de masini de curse de strada legale.

In 2013 Mercedes-AMG a anuntat ca va scoate primul vehicul cu emisii 0 al companiei, acesta este modelul Mercedes SLS AMG Coupe Electric Drive. Vehiculul a folosit tehnologia derivata din Formula 1 si a fost cea mai rapida masina electrica, atingand suta in 3.9 secunde, avand o putere de 740 CP.

Alte curiozitati

Compania din Germania a facut un parteneriat cu producatorul italian de masini sport Pagani, in urma parteneriatului compania nemteasca ofera motoare pentru masinile Zonda si Huyara. Motoarele M127 V12 avand capacitatea cilindrica de 7.291 cc au fost utilizate initial pe modelul SL 73, este cel mai mare motor aspirat natural furnizat de AMG si este folosit acum exclusiv de Pagani.

Pe 25 iulie 2013, compania Aston Martin Lagonda Ltd si Daimler AG au facut demersuri catre un parteneriat tehnic cu Mercedes-AMG GmbH. Parteneriatul tehnic va sprijini lansarea unei noi generatii de modele Aston Martin si a unor sisteme de propulsie V8 recent dezvoltate.

Citeste si despre: ce este capacitatea cilindrica a motorului

Sursa foto: ro.pinterest.com, media.daimler.com, carthrottle.com, mecum.com, amazon.in

Articole similare
Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre anvelopele masinii tale

Totul despre anvelopele masinii tale

Cauciucuri, anvelope sau pneuri inseamna acelasi lucru. Afla ce inseamna marcajele de pe lateral, ce tip sa cumperi si cand trebuie schimbate.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp ?

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.

Totul despre suspensiile pe aer

Totul despre suspensiile pe aer

Suspensiile pe aer au fost folosite timp de multi ani la camioane, autobuze si alte vehicule de mare tonaj, dar in ultimii ani au devenit extrem de populare

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre planetarele masinii

Totul despre planetarele masinii

Planetara este o piesa viatala a sistemului de transmisie, ea are rolul de a transmite energia cinetica a motorului la roata.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Totul despre supapa EGR

Totul despre supapa EGR

Ce face supapa EGR? Care sunt simptomele unei supape infundate, cum trebuie curatata si cate tipuri de EGR exista?

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

Totul despre sistemele Twin-Turbo si Biturbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un subiect destul de interesant, spunem noi. Vom vorbi despre diferentele dintre sistemul BiTurbo si cel Twin-Turbo.

Totul despre cureaua de accesorii

Totul despre cureaua de accesorii

In acest articol vom vorbi despre cureau de accesorii, o curea carei nu ii este data atata importanta pe cat ar merita.

Totul despre luminile de ceata

Totul despre luminile de ceata

Pentru multi soferi, ceata este o provocare serioasa, din cauza ca nu multi experimenteaza acest fenomen. Vizibilitatea este mereu o provocare!