Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Masinile mild-hybrid sunt vehicule care au motor cu combustie interna dar sunt echipate si cu un motor electric ce permite motorului principal sa fie oprit de fiecare data cand masina decelereaza, franeaza sau este oprita, dar si sa fie repornit rapid.

Tehnologia mild-hybrid mai este cunoscuta si sub denumirile hybrid cu putere asistata, vehicule hibrid cu baterie asistata sau BAHV. Vehiculele mild-hybrid pot fi dotate si cu franare regenerativa, dar si cu un anumit nivel de putere asistata la motorul cu combustie interna.

Acestea nu au, insa, un mod de propulsie pur electric, deoarece motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Vehiculele mild-hybrid sunt cea mai noua auditie la piata masinilor electrice. Ele folosesc un sistem electric mai robust decat sistemul tipic de 12 volti, folosit pe scara larga in industria automobilelor de mai bine de 50 de ani. Sistemele de pana la 48 volti formeaza o pereche cu bateria vehiculului, prin intermediul unui mic motor electric sau a unui generator.

 

Citeste si despre: masinile electrice vs masinile hibride

 

In loc sa alimenteze masina de unul singur, sistemul de 48 volti asista motorul cu combustie interna in timpul acceleratiei, alimentand accesoriile si permitand sistemului start-stop sa opereze pentru o perioada mai indelungata.

In esenta, motorul electric inlocuieste alternatorul si demarorul care sunt standard la motoarele cu combustie interna, ceea ce imbunatateste eficienta si economia de combustibil, in acelasi timp ajutand la furnizarea unei puteri comparabile cu a unui motor de capacitate mai mare.

Sistemul mild-hybrid intervine si in timpul operatiunilor de start-stop ale vehiculului, functii care se activeaza in timpul decelerarii si franarii. Cele mai multe motoare mild-hybrid permit motorului cu combustie interna sa se opreasca pentru 40 de secunde in timp ce motorul este inactiv, ceea ce imbunatateste economia de combustibil. Imediat ce soferul ridica piciorul de pe frana si incepe sa accelereze, sistemul mild-hybrid restarteaza motorul cu combustie interna.

De asemenea, sistemul mild-hybrid alimenteaza celelalte componente electrice ale automobilului, incluzand aici sistemul de control climatic, dar si diversele sisteme de divertisment si navigatie. Prin preluarea acestor functii non-esentiale, bateria de 48 volti reduce cantitatea de energie pe care trebuie sa o furnizeze motorul cu combustie interna, reducand astfel si consumul de combustibil.

In cazul unor vehicule mild-hybrid, incluzand aici anumite modele de Audi si Mercedes-Benz, bateria de 48 volti alimenteaza si un turbocompresor electric care are rolul de a mari puterea motorului cu combustie interna atunci cand masina este condusa la viteze mici. Acest lucru permite niveluri de cai putere si un raspuns mai mari, in linie cu motoarele non-turbo de capacitate mai ridicata.

Citeste si despre: comparatie motor diesel, hibrid si electric

 

Cum functioneaza tehnologia mild-hybrid?

Majoritatea sistemelor mild-hybrid contin trei componente principale: bateria de 48 volti, un convertor de curent direct si o curea de alternator (uneori, acest ultim element este cunoscut ca unitate generatoare de motor sau generator de demarare). Generatorul inlocuieste alternatorul cu un motor cu combustie interna. Convertorul de curent direct si bateria de 48 volti se gasesc de obicei in portbagaj, unde ocupă destul de putin loc.

Generatorul se conecteaza la arborele cotit al motorului, prin intermediul unor tensionatoare speciale care permit generatorului sa aplice cuplu si sa aiba cuplu aplicat asupra lui. Motorul este conectat la cureaua de distributie, pe care o foloseste pentru a pre-porni motorul dupa o situatie start/stop, dar si pentru a mari puterea motorului in vederea cresterii acceleratiei.

Prin folosirea pulsurilor de cuplu calculate, generatorul are si rolul de a reduce vibratia in momentele start/stop, dar si incarcatura, pentru a maximiza economia de combustibil. Generatorul, asa cum ii spune si numele, mai are si rolul de a genera electricitate pentru bateria de 48 volti care alimenteaza perifericele electrice ale masinii.

 

Beneficiile sistemului mild-hybrid

Daca folosesti un sistem mild-hybrid, te poti astepta la o imbunatire a consumului de combustibil de 10-15%, chiar 21% in cazuri mai rare, ceea ce este destul de mult pentru un sistem care este relativ simplu de implementat.

Din punct de vedere al producatorului de masini, un sistem mild-hybrid presupune aproximativ 30% din costul de productie al unui sistem full hybrid, in vreme ce pastreaza 50-70% din beneficii. De asemenea, aceste sisteme de 48 volti ajută masinile hybrid sa atinga nivelurile recomandate de CO2 si consum de combustibil.

Motivul pentru care sistemele mild-hybrid sunt benefice se datoreaza voltajului lor ridicat, in comparatie cu bateriile standard de 12 volti. Transmiterea puterii la voltaje mai mari este mai eficienta din aproape toate punctele de vedere, iar bateria de 48 volti ajuta pompele, ventilatoarele si diversele alte accesorii sa functioneze mai eficient, fara a irosi energia folosita in mod traditional de catre motorul pe benzina.

Deoarece aceste accesorii nu mai sunt legate de motorul pe benzina, ele se pot alimenta cu putere in concordanta cu nevoile soferului si ale masinii, astfel ca ele nu functioneaza incontinuu, mai ales cand nu este nevoie de ele.

Astfel, pierderile de energie sunt mai mici iar operarea vehiculului devine mai eficienta. Sa spunem ca trebuie sa urci un deal intr-o zi rece de iarna. Deoarece motorul are o incarcatura mai mare, pompa de apa se invarte mai repede si trimite mai mult lichid de racire motorului, afectand astfel temperatura de operare. Datorita asistentei electrice, pompa nu se mai invarte atat de tare, chiar daca motorul este turat la 4000 rpm.

 

Dezavantaje

Sistemele mild-hybrid au si cateva dezavantaje. Deoarece masinile mild-hybrid nu sunt capabile sa functioneze exclusiv pe putere electrica, ele tind sa emita cantitati mai mari de CO2 decat hybridele conventionale, ceea ce le face mai putin atractive pentru unii potentiali cumparatori.

Citeste si despre: cum functioneaza masinile hibride

 

Sursa foto: enginetechnologyinternational.com, carmagazine.co.uk, torque.com.sg, autocar.co.uk

Articole similare
Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Totul despre sistemul de injectie cu rampa comuna (Common Rail)

Afla de la noi ce este sistemul Common Rail sau CRDI si cum functioneaza. Vezi cum a imbunatatit sistemul de injectie al motoarelor diesel.

Despre sistemul VANOS de la Bmw

Despre sistemul VANOS de la Bmw

Astazi vom explica ce este vanosul, cum funtioneaza, tipurile de vanos, fiabilitate si multe altele.

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Noul model Skoda Octavia iV

Noul model Skoda Octavia iV

Dupa cum probabil multi stiti Octavia este bestseller-ul marcii, chiar si pe piata din Romania, este cea mai bine vanduta masina de import.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Despre sistemul cu dubla evacuare

Despre sistemul cu dubla evacuare

Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre lichidul de servodirectie

Totul despre lichidul de servodirectie

Servodirectia este un sistem electric sau hidraulic care ofera asistenta la directie la viteze mici.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre bateria auto

Totul despre bateria auto

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte cunoscuta de toti soferii si anume despre bateria auto.

Despre sistemul de control al stabilitatii

Despre sistemul de control al stabilitatii

Ori de cate ori masina incepe sa piarda tractiunea pe carosabil, senzorii din roti vor furniza aceasta informatie computerului motorului.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Totul despre taxa Oxigen

Totul despre taxa Oxigen

In acest articol, vom trece in revista tot ce trebuie sa stii despre noua taxa: cine o plateste, cine nu o plateste, unde se poate achita, si multe alte detalii.

Totul despre anvelopele All-Season

Totul despre anvelopele All-Season

Sunt cauciucurile pentru toate anotimpurile intr-adevar bune pentru orice anotimp ?

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Despre motorul VQ35HR de la Nissan

Acest motor de 3,5 litri este rezultatul modernizarii seriei VQ in 2006. Motorul VQ35HR a fost instalat practic in modelele Nissan si Infinity.

Despre motorul FB20 de la Subaru

Despre motorul FB20 de la Subaru

Motorul de 2.0 litri FB20 a inlocuit motorul de 2.0 litri din seria EJ. Modelul FB20 este noul motor complet nou-generatia a treia.

Totul despre redresoarele inteligente

Totul despre redresoarele inteligente

Cand o baterie nu este complet incarcata, sulful va coroda terminalele bateriei si va poate cauza mari probleme cand vreti sa plecati la drum.