Se spune ca toate motoarele "papa" ulei, chiar si atunci cand sunt in stare buna, insa rata la care o fac, variaza totusi. Rezultat este ca nivelul uleiului scade dupa un anumit timp. Cu toate acestea, cu conditia sa nu scada sub marcajul minim de pe joja, este putin probabil sa se produca deterioriari ale motorului.
Nu orice masina il avertizeaza pe soferi cu privire la nivelul scazut de ulei. Asadar verificati nivelul de ulei folosind joja din dotare.
Uleiul tine motorul rece
In afara de lubrifiere, uleiul de motor ofera o functie critica de racire, prin deplasarea caldurii in jurul motorului, astfel incat sa poate fi disipata. Asadar daca avem un nivel minim de ulei, motorul nu mai poate fi racit cum trebuie si se poate uza sau deteriora. Situatia este si mai dificila deoarece multe masini poseda un carter inferior de dimensiuni mici sau nu sunt echipate cu indicator al nivelului uleiului.
Nu este recomandat nici sa umpleti pana la semnul maxim de pe joja, mai ales cand vorbim despre o masina diesel, deoarece motoarele diesel au nevoie de o anumita capacitate de rezerva.
Inainte de a pleca in vacanta
Nu este un mit, dar consumul de ulei tinde sa fie cel mai ridicat atunci cand acesta este cel mai fierbinte. Uleiul de motor tinde sa atinga temperaturile maxime la viteze mari, in special pe vreme calda si cand masina este plina de pasageri si bagaje. Prin urmare, verificati nivelul de ulei inainte de orice calatorie prelungita. Daca nu sunteti sigur de nivelul corespunzator, efectuati schimbul de ulei.
Citeste si despre: de ce intra uleiul de motor in filtrul de aer
Uleiuri din benzinarii
O alta problema implica uleiurile de motor de la benzinarii, de pe drumurile principale sau de pe autostrazi. Desi nu exista ingrijorari cu privire la calitatea uleiurilor de marca, acestea tind sa fie la preturi mult superioara in comparatie cu uleiurile de la magazinele auto.
In plus masinile mai noi, sunt foarte exigente in ceea ce priveste specificatiile de ulei. Prin urmare, cel mai bine este sa achizitionati in prealabil orice ulei de care aveti nevoie, decat sa va confruntati cu un scenariu de urgenta care va obliga sa utilizati un ulei care nu este adecvat pentru masina dumneavoastra.
Cum verificati presiunea uleiului?
Presiunea uleiului de motor este vitala pentru integritatea si longevitatea motorului. Presiunea uleiului este forta care actioneaza impotriva unui volum de ulei pompat prin circuitul de lubrifiere al motorului.
Aveti nevoie de mai multe lucruri pentru a verifica presiunea uleiului, cum ar fi: o trusa de chei, o cheie cu soclu, un bec sa lumineze, o galeata pentru a depozita uleiului din motor, cric, kit de testare a presiunii uleiului si bineinteles ar fi de mare ajutor o alta persoana pe langa dumneavoastra.
In continuare va vom prezenta cativa pasi pentru a testa presiunea uleiului de motor:
1. De preferat este sa ridicati pe cric partea din fata a masinii
2. Localizati senzorul de presiune a uleiului. Acesta se afla pe langa baia de ulei. Daca nu il puteti localiza consultati manualul producatorului pentru a vedea exact unde se afla.
3. Puneti o oala sau o galetusa sub motor pentru a stoca uleiul ce va curge din motor.
4. Scoateti conectorul electric de pe senzorul de presiune
5. Scoateti senzorul de presiune din blocul motor folosind o cheie speciala
6. Urmati instructiunile de montare a kit-ului de testare a presiunii si montati tester-ul
7. Verificati nivelul uleiului, pentru a va asigura ca este suficient ulei, daca nu este, completati cat este nevoie
8. Porniti motorul si lasati-l la ralanti timp de 5 minute sau pana cand atinge temperatura de functionare
9. Folosind manualul de instructiuni al vehiculului, aflati ce RPM este necesar pentru efectuarea testului de presiune
10. Tot in manual veti gasi intervalul de presiune a uleiului pentru un anumit RPM (de exemplu 3-5 atm la 3000 rpm)
11. Spuneti-i prietenului care va ajuta sa mentina rotatiile pe minut conform instructiunilor din setul de testare
12. Scrieti pe o hartie rezultatul presiunii uleiului
13. Opriti motorul si lasati-l sa se raceasca
14. Scoateti testerul de presiune
15. Reinstalati senzorul de presiune
16. Reinstalati conectorul senzorului de presiune
17. Lasati masina jos de pe cric
18. Completati ulei pentru a asigura un nivel corect
Presiunea scazuta a uleiului poate fi cauzata de un filtru de ulei infundat, o pompa de ulei uzata sau vascozitatea uleiului care poate fi prea subtire pentru masina dumneavoastra.
Presiunea ridicata a uleiului poate fi cauzata anumite probleme din sistemul de ulei: cum ar fi conducte deteriorate sau anumite supape.
Daca presiunea uleiului este scazuta, verificati nivelul uleiului folosind joja si completati daca sunteti sub nivel. Din nou, daca presiunea este scazuta poate exista un blocaj undeva in sistemul de ulei, asadar ar fi bine sa mergeti cu masina la un service autorizat deoarece sunt sanse mari sa nu aveti toate instrumentele necesare pentru a face un test de presiune.
Citeste si despre: ce se intampla daca pui 5W-20 in loc de 5W-30
Sursa foto: dummies.com, automotivespaces.com, youtube.com
Este necesar sa va asigurati de vascozitatea corecta a uleiului folosit si cereti sfatul unui mecanic atunci cand inlocuiti si filtrul si uleiul.
Indiferent de anotimp, automobilul tau are nevoie de atentie in permanenta, fie ca este vorba de o verificare sau schimbarea unor componente.
Schimbul uleiului reprezinta o manopera extrem de simpla pe care o poti efectua pentru a asigura functionarea corespunzatoare a motorului si o durata de viata extinsa.
Lichidele auto pot fi daunatoare oamenilor si mediului inconjurator daca sunt aruncate incorect.
Soferii vor ca masinile sa se incalzeasca rapid ca sa poata conduce normal si sa plece cat mai repede cu masina de pe loc.
Temperatura si clima pot avea un impact mare asupra vehiculelor. Iarna aduce temperaturi scazute, in timp ce vara aduce temperaturi ridicate.
In acest articol vom vorbi despre motivul pentru care la unele masini acul care indica nivelul de combustibil din rezervor nu merge deloc sau merge gresit.
Pentru a evita implicarea intr-un accident auto, ar trebui sa intelegeti care sunt cauzele principale ale accidentelor auto.
In momentul in care trebuie sa completati lichidul de transmisie, exista posibilitatea sa adaugati mai mult lichid de transmisie decat ar fi necesar.
Ar putea fi ceva la fel de simplu ca nivelul uleiul scazut, sau ar putea fi un indiciu al problemelor grave ale motorului.
Uleiul de motor nu trebuie sa fie niciodata in filtrul de aer. In functie de modul cum a ajuns acolo, pot fi necesare reparatii majore sau minore.
Senzorul de presiune al colectorului, cunoscut si sub denumirea de senzor de presiune absoluta, este parte integranta a sistemului motorului vehiculului.
Un ulei multivascozitate este ideal pentru proprietarii atenti care isi doresc sa prelungeasca nu numai viata automobilului cat si performanele acestuia.
Nu lasati apa de ploaie sa stagneze mult timp pe masina. Apa de ploaie poate sa influenteze in sens negativ vopseaua.
Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului.
Cand a fost ultima data cand ai schimbat uleiul? Iata mai jos modul in care poti schimba singur/a filtrul si uleiul masinii.
Masinile stationate o perioada lunga de timp pot suferi o gramada de probleme, la nivelul sistemul de pornire, la baterie, furtunuri rupte sau infundate.
Asa cum oamenii trebuie sa se protejeze impotriva racelilor, si automobilele au nevoie de atentie in aceasta perioada a anului.
In acest articol vom prezenta cauza erorii senzorului de presiune in roti cat si presiunea ideala a pneurilor masinii dumneavoastra.
Acest articol urmeaza sa va prezinte cateva informatii cu privire la posibilitatile de extindere a duratei de viata a unei baterii auto.
Aceste sapte modalitati inedite te vor ajuta sa te bucuri de o experienta de condus mai buna si mult mai placuta.
Schimbarea uleiului de motor permite o lubrifiere corecta a partilor componente ale acestuia, astfel incat nu se vor supraincalzi.
Exista mai multe motive din cauza carora martorul de presiune a uleiului se aprinde in bordul masinii.
Unul dintre ingrediente este uleiul de baza sau "base oil" care se gaseste in grasimi lubrifiante, uleiuri de motor si lichide de prelucrare a metalelor.
Masina nu este imuna la efectele negative cauzate de caldura. Iata 10 modalitati simple de a va proteja vehiculul impotriva daunelor provocate de Soare.
Stergatoarele de parbriz sunt raspunzatoare de vizibilitatea soferului si scopul lor este sa curete o zona cat mai mare de parbriz pentru o vizibilitate buna.
Cartea service este importanta si atunci cand vrei sa vinzi masina, deoarece o istorie completa si oficiala a reparatiilor va influenta valoarea masinii.
Daca aveti bule de aer in conductele de frana din cauza supapei de control, puteti simti ca pedala de frana este ca un burete.
Franele sunt cea mai importanta parte a unei masini. Nu puteti sa conduceti fara frane. Daca frana nu se afla intr-o stare buna, exista mari sanse de accident.
Costurile detinerii, dar si intretinerii unui autovehicul pot ajunge destul de ridicate in ziua de azi ca urmare a cresterii costurilor combustibilului.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login