VW Golf VI (2008 – 2013) pareri si probleme comune

VW Golf VI (2008 – 2013) pareri si probleme comune

Golful este printre putinele masini despre care se poate spune cu usurinta ca se confunda cu clasa din care face parte. Golful nu a fost niciodata catalogat ca rivalul lui Ford, Bmw, etc. Ba din contra, ceilalti au fost catalogati si criticati in functie de Golf. Parca pentru clasa lui industria auto au folosit Golful ca un sablon si dupa el ceilallti primeau note, bineinteles, niciodata mai mari.

Volkswagen Golf Mk6 (VW Typ 5K sau MK VI) este o masina compacta, a sasea generatie a Volkswagen Golf si succesorul Volkswagen Golf Mk5. Acesta a fost prezentat la Salonul Auto de la Paris in octombrie 2008. Vehiculul a fost lansat pe piata europeana in iarna anului 2008. Volkswagen a afirmat ca s-au facut investitii in eficienta productiei, cu o imbunatatire a productivitatii sustinuta la lansare de aproape 20% in comparatie cu modelul anterior.

Desi a fost numit Mk6, noul model a fost in realitate un lifting complet reproiectat al modelului anterior. In ianuarie 2013 (in UE), a fost inlocuit de Volkswagen Golf Mk7.

Sa lasam prezentarea generala la o parte si sa aflam mai multe detalii direct de la posesorii de Golf 6. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care ei le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp)?”:

Sirbu Catalin a raspuns: “Sunt la al doilea Golf. Am mai avut inainte un mk5. Probabil in maxim 1-2 ani voi mai achizitiona un mk7. Momentam in bugetul de il aveam nu ma atingeam de Golf 7, asa ca m-am ales cu un 6 de 140 de cai si sunt foarte incantat de masina.”

Pavel Sebastian a raspuns: “Am ales acest model deoarece satisface nevoile pe care le am, are un pret decent si din pricina motorizarii fiabile.”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi Volkswagen Golf 1.2 TSI (105 Hp) ?”:

Giurumescu Vlad a raspuns: “Am ales Golf pentru taxe mici, consum redus inafara orasului daca te incadrezi pana in 110 km/h in afara orasului, motor mic si cu 105 hp care isi fac foarte bine treaba. In oras este o masina usor de parcat. Ideala pentru oras si drumuri scurte inafara orasului.”

VW Golf VI (2008 – 2013) probleme comune

Cele mai cunoscute probleme apar la:

Motorizari disponibile

VW Golf 6 are o gama foarte larga de motorizari pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Dar am ales cateva motorizari disponibile pentru a va face o idee despre optiunile pe care le ofera Golf 6:

  • 1.4 - acest motor ofera o putere de 80 CP si un cuplu de 132 Nm;
  • 1.6 - acest motor ofera o putere de 102 CP si un cuplu de 148 Nm;
  • 1.2 TSI - acest motor ofera o putere de 105 CP si un cuplu de 175 Nm;
  • 1.4 TSI - acest motor ofera o putere de 160 CP si un cuplu de 240 Nm;
  • 1.8 TSI - acest motor ofera o putere de 160 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • GTI - acest motor ofera o putere de 210 CP si un cuplu de 280 Nm;
  • R - acest motor ofera o putere de 270 CP si un cuplu de 350 Nm;
  • 1.6 TDI - acest motor ofera o putere de 90 CP si un cuplu de 230 Nm;
  • 2.0 TDI - acest motor ofera o putere de 110 CP si un cuplu de 250 Nm;
  • 2.0 TDI 4Motion - acest motor ofera o putere de 140 CP si un cuplu de 320 Nm;
  • GTD - acest motor ofera o putere de 170 CP si un cuplu de 350 Nm.

Cum se conduce si ce consum are VW Golf VI?

Am fost curiosi despre experienta de condus a unui Golf 6, asadar am intrebat posesorii despre cum se conduce in oras dar si in afara orasului.

Goanga Justin a raspuns: “In oras se conduce linistit, mai ales ca este automata. Chiar recomand cutia de viteze automata. La drum lung se conduce foarte bine, nu se aude zgomot de afara.”

George Sorin a raspuns: “In oras, perfect. Este mai greu sa o tin turata pentru a nu risca infundarea componentelor de evacuare a gazelor de ardere. La drum lung treapta a 6 a este excelenta, asigura un consum optim si un confort (auditiv) perfect.”

Ovidiu Laurian a raspuns: “In oras se conduce foarte usor avand dimensiuni relativ mici, se parcheaza usor, a mea are si park assist (parcheaza lateral singura) dar nu l-am folosit decat o singura data si atunci din curiozitate sa vad cum functioneaza. Se concuce foarte bine si la drum lung, e confortabila si comoda, volanul fiind reglabil pe inaltime si adancime, iar scaunul la fel dispune de multiple reglaje, chiar si lombar.”

Sa vorbim si despre consumul unui Golf 6, am ales cateva motorizari diferite pentru a ne face o idee cat mai buna despre consumul unei astfel de masini.

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp)?”:

Capugiu Justin a raspuns: “Pai la drum lung, fara sa o tin subturata, am scos 5%, insa mixt are 6.5 sau 7 depinde de mine cum merg in oras.”

George Sorin a raspuns: “4.5 in afara si 5.8-6.5 in oras (da si eu am fost uimit, am calculat si singur fara calculatorul de bord si la fel da).”

Ciprian Nicolae a raspuns: “Cu pilot automat la o viteza de 140km/h in treapta a 5 am avut constant 5.6l la suta, in regim de oras “papa” cam 9-10 la suta.”

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.2 TSI (105 Hp)?”:

Ovidiu Laurian a raspuns: “In oras 7,5 - 8,5 iar in exterior intre 5,5 - 6,5 la 100 km, asta in functie de traficul urban si de felul cum o calci in exterior.”

Giurumescu Vlad a raspuns: “8-9 in oras, 10-11 in Bucuresti, 5-6 in afara daca mergi pana in 110 km la ora. Cu 130 consuma 7.”

La intrebarea “Ce consum are Volkswagen Golf 1.6 TDI (105 Hp)?”:

Simionca Sergiu a raspuns: “7-8 in oras, 3-4 mixt, depinde de condus sportiv/normal.”

Burcea Constantin a raspuns: “In oras 5,6 . La drum lung am reusit si 3,9 ( mers in limite legale 50 loc. ,80 DN si 110 autostrada ) si mers sportiv 5,7-6,2.”

Fiabilitate

Am intrebat posesorii de Golf VI despre fiabilitatea masinii si despre problemele ce le-au intampinat la acest model. Am ales cateva raspunsuri mai concludente pe care vi le prezentam si dumneavoastra in cele ce urmeaza.

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 2.0 TDI (140 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Goanga Justin a raspuns: “Singura problema reala pe care am avut-o a fost capsula vacuum ce nu facea presiune motorului, iar masina si acceleratia se plafona dupa o anumita viteza. Insa din cate am inteles puteam sa sterg si senzorul din bord, dar am preferat sa nu risc.”

Capugiu Justin a raspuns: “Destul de fiabila pentru un model variant. Problema ce am avut-o cu ea este cea strict a diesel-ului. Supapa EGR defecta si DPF aproape infundat.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.2 TSI (105 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Giurumescu Vlad a raspuns: “Am avut doar probleme minore in aproape 200.000 de km, spre norocul meu cu ea. Am schimbat doar rulmentii, becuri arse, placute frane si chestii care se uzeaza in timp, nimic foarte scump sau greu de reparat.”

La intrebarea “Cat de fiabil este Volkswagen Golf 1.6 TDI (105 Hp) ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Burcea Constantin a raspuns: “Din antecedentele mele cu masina nu am avut decat o problema cu filtrul de particule si anume , acesta s-a infundat pe autostrada si masina nu mai tragea dincolo de 2000 RPM , dar s-a rezolvat rapid problema : mergi timp de 30 minute la o viteza constanta la turatie mai mare iar apoi stai pe loc 30 de minute , si se regenereaza singur.”

Petrescu Andrei a raspuns: “Este o masina care, daca este intretinuta corect, este foarte fiabila. Din aceasta cauza as recomanda sa cumparati una cu un istoric desfasurat valabil.”

Cat costa VW Golf VI (2008 – 2013) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a ne informa despre pretului unui Golf 6 la mana a doua. De exemplu un Golf 6, 1.4, din anul 2010 cu 218.000 de km la bord are un pret de 5500 euro. In timp ce un Golf VI, 2.0 TDI, din anul 2010 cu 198.000 de km la bord are un pret de 5400 euro.

Sfaturi achizitie

Am citit review-urile posesorilor de Golf 6 si am ales cateva raspunsuri de la ei despre sfaturile lor de achizitie si la ce ar trebui sa fim atenti daca ne dorim o astfel de masina.

George Sorin a raspuns: “Revizie si piese noi fiecare la timpul lui. Schimba uleiul la 10.000 km sau chiar daca nu ai facut acesti km, schimbam uleiul anual. Uleiul este sangele motorului, este cel mai important fluid pentru el. Nu sta sa astepti 15-30.000km ca asa scrie pe sticla ca poate fi utilizat. Un ulei proaspat va asigura viata motorului tau. Si inca un sfat important daca sesizati orice fel de problema verificati imediat la un service si remediati pentru ca o problema mica nerezolvata se poate transforma in ceva mult mai rau (din punct de vedere financiar sau chiar va poate pune viata in pericol).”

Illyes Norbert a raspuns: “Sa isi cumpere, dar sa fie atenti la motorizare, preferabil 2.0 TDI sau 2.0 TSI si la dotari. Nu ai vrea sa te plictisesti sau sa iti para rau pentru o mie, o mie juma’ in plus la ea. Plus ca se devalorizeaza mai greu cele cu mai multe optiuni.”

Giurumescu Vlad a raspuns: “Cand cautati o astfel de masina, mai intai faceti un test drive sa vedeti cum va simtiti in ea la volan. Am prieteni carora le place la nebunie masina, dar si prieteni care zic ca nu se simt bine in ea la volan. Fiind o masina din 2011, cred ca ar trebui sa fiti atenti la turbina, deoarece multi soferi conduc brutal si dupa tot ei se plang ca vezi doamne nu se mai fac masini rezistente.”

Simionca Sergiu a raspuns: “Sa aiba grija la parcari deoarece tabla este subtire, iar daca o loveste chiar putin se vede tare. Sa fie atenti la motorizare, 1.6 TDI BlueMotion e cel mai fiabil si consuma putin.”

Sursa foto: carmagazine.co.uk

Citeste si...
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf
Rechemare in service pentru Volkswagen Golf

1228 de Volkswagen Golf sunt rechemate in service pentru ca au o problema de fabricatie la radiator, care se misca si de aceea pie...

Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric
Inventia inedita a unui roman: si-a transformat un Volkswagen Golf diesel, productie 1992, intr-un autovehicul electric

Un roman a facut senzatie printre pasionatii de autoturisme, uimindu-i inclusiv pe cei de la Registrul Auto Roman cu initiativa si...

Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica
Rasturnare de situatie pentru adeptii autoturismelor electrice – in Germania ruleaza la ora actuala un VW Golf 7 1.4 TSI alimentat cu benzina sintetica

Potrivit gandul.ro, acum ceva vreme se preconiza o intrare puternica a masinilor electrice pe piata vanzarilor auto, existand prod...