5 metode de a mentine motorul ca nou

5 metode de a mentine motorul ca nou

Asa cum am mentionat intotdeauna, intretinerea periodica a motorului unui autoturism este esentiala pentru a ne asigura ca acesta functioneaza in parametri optimi si are o durata de viata lunga. Cu toate acestea, nu ar trebui sa treceti cu vederea lucrarile de intretinere ale motorului pentru a continua sa conduceti in siguranta.

In cadrul acestui articol va vom oferi cele mai importante 5 metode prin care puteti mentine motorul masinii in forma excelenta.

Metoda 1 - Nu fortati motorul atunci cand acesta este rece

Asa cum am mentionat intotdeauna, recomandam cititorilor nostri sa permita cateva minute pentru incalzirea motorului, in functie de temperatura exterioara, inainte de a pleca la drumul. Motoarele sunt concepute sa functioneze la nivel optim la temperatura de 90 de grade. Atunci cand porniti motorul si plecati cu el rece, uleiul de motor nu lubrifiaza corespunzator componentele si nu poate oferi nivelul de protectie dorit. In cazul in care porniti la drum cu motorul rece va sfatuim sa nu il fortati cel putin pentru primele 10-15 minute.

Metoda 2 - Folositi intotdeauna lichide si uleiuri de calitate

Pentru persoanele pasionate de autoturisme acesta este un lucru evident, dar pentru cei care nu detin cunostiinte in domeniu auto sau nu sunt pasionati de masini s-ar putea ca necesitatea utilizarii de lichide de calitate sa nu fie la fel de evidenta. Consultati intotdeauna manualul de utilizare al masinii si alegeti intotdeauna uleiul de motor, antigelul, lichidul de transmisie si lichidul de franare cel mai potrivit pentru masina dumneavoastra. Nu amestecati niciodata lichidele si asigurati-va ca le verificati si inlocuiti periodic.

Metoda 3 - Verificati evacuarea masinii

Este foarte probabil ca motorul autoturismului sa sune corect si masina sa functioneze foarte bine, dar totusi sa existe probleme la nivelul motorului dumneavoastra. Verificati periodic teava de esapament a masinii si fumul care este evacuat pe aceasta. Fumul alb vaporos nu ar trebui sa fie o problema, mai ales daca masina a stat la rece, dar atunci cand observati fum negru sau gri/albastru acest lucru ar putea indica cu siguranta o problema. In cazul in care evacuarea de fum gros este insotita de o pierdere brusca de putere, cel mai probabil va confruntati cu o defectiune serioasa si ar trebui sa realizati o inspectie tehnica.

Metoda 4 - Nu turati motorul inutil

Chiar daca pentru unele persoane turarea motorului este o placere datorita sunetelui pe care acesta il face sau obisnuiti sa turati motorul pentru a indeparta depunerile de funingine, trebuie sa stiti ca nu este indicat sa faceti acest lucru foarte des. Cu toate acestea, atunci cand va deplasati in trafic intens, accelerarea si turarea puternica a motorului doar pentru a opri dupa 200 de metri nu este indicata si cu siguranta va contribui semnificativ la uzarea prematura a componentelor masinii. In general, nu este recomandat sa prezentati un stil de condus agresiv si sa franati si accelerati brusc.

Metoda 5 - Spalati periodic motorul

Aceasta metoda nu aduce un plus in mod direct in ceea ce priveste performantele sau buna functionare a motorului dumneavoastra, dar este recomandata pentru a mentine motorul curat si pentru a prelungi durata de viata a componentelor de sub capota. Spalarea motorului trebuie facuta cu multa grija pentru a nu il afecta, motiv pentru care va recomandam sa apelati la persoane de specialitate pentru aceasta operatiune. Un motor curat este intotdeauna un semn ca masina este ingrijita corespunzator.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...