5 simptome ale unui catalizator defect

5 simptome ale unui catalizator defect

Convertorul catalitic este o componenta a masinii care este amplasata in sistemul de evacuare al acesteia si este alcatuit dintr-un catalizator, al carui rol este acela de a transforma gazele poluante pe care le produce masina. O astfel de componenta are o forma care se aseamana foarte mult cu un fagure.

Catalizatorul este foarte important datorita faptului ca acesta se ocupa de gaze in asa fel incat ele sa nu mai fie atat de poluante. Metalele din interiorul catalizatorului se incalzesc la temperaturi mari si cauzeaza o reactie chimica ce descompune gazele toxice si le converteste in dioxid de carbon si vapori de apa, inainte sa fie eliberate in atmosfera.

Ti s-a intamplat ca masina sa nu se comporte corespunzator si sa banuiesti ca problema provine de la convertorul catalitic, care este defect?

Convertoarele catalitice sunt componente care de foarte multe ori dau gres, in cazul mai multor masini, asa ca daca va veti confrunta cu o astfel de problema cu siguranta va fi nevoie sa va indreptati atentia spre o piesa noua.

Unele dintre cele mai importante 5 simptome ale unui catalizator defect sunt: consumul de combustibil al masinii creste, vehiculul nu se accelereaza cand apasam pedala de acceleratie, motorul nu porneste, nu treceti testul de emisii la ITP, martorul motor (check engine) se va aprinde in bordul masinii.

Daca va confruntati cu una sau mai multe dintre problemele de mai sus atunci ar fi bine sa faceti un test al catalizatorului. Sunt sanse mari ca acesta sa fie defect.

De ce se defecteaza un catalizator?

Un catalizator nu se defecteaza foarte usor dar cu toate acestea se intampla, din pacate, sa se strice. La vehiculele mai vechi, cel mai frecvent motiv pentru care un catalizator se defecteaza este pur si simplu ca acesta se infunda.

Devine atat de infundat incat gazele de evacuare nu mai pot ajunge la toba de esapament, asadar nu mai pot fi evacuate. Daca catalizatorul este prea infundat cu depuneri excesive de carbon, este posibil ca motorul sa nu porneasca. Pentru a inspecta convertorul catalitic trebuie sa il demontati de pe vehicul.

Dupa ce ati stabilit faptul ca nu este foarte infundat sau deteriorat pentru a fi curatat, urmatorul pas ar fi sa incercati sa-l curatati manual. Cea mai buna metoda este folosirea apei cu diluant de celuloza (diluant de lac).

Insa multi specialisti spun ca aceasta metoda nu este cea mai eficient. Asadar ar fi bine sa cumparati solutii speciale pentru a incerca curatarea catalizatorulul cum ar fi Oxicat sau Cataclean. Aceste produse ajuta la eliminarea depunerilor de carbon.

Cum am specificat mai sus, curatarea catalizatorului nu este recomandata de niciun producator sau mecanic. Cea mai buna solutie este ca un mecanic sa schimbe catalizatorul bun.

Sursa foto: tiresnayarit.com

Citeste si...
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...