6 Moduri de a proteja turbina masinii

6 Moduri de a proteja turbina masinii

DailyDriven iti pune la dispozitie servicii de reparatie, verificare si reconditionare turbine.

Daca nu vrei sa citesti tot articolul, poti intra direct cu noi in contact folosind una din cele doua iconite din josul ecranului, sau telefonic 0790449291.

Toate lucrarile noastre vin cu o garantie de 12 luni, fara limita de kilometri.

Daca vrei sa te contactam noi, lasa datele in formularul de mai jos.

[[turbo-lead-generator]]

Pe piata auto gasim tot mai multe autoturisme echipate cu un motor turbo. Producatorii de automobile aleg astfel de motoare pentru ca sunt mult mai eficiente. Practic, cu ajutorul turbo-ului, un motor cu o cilindree mica poate oferi o performanta mult mai crescuta. In acest articol vom prezenta 6 moduri prin care va puteti proteja motorul turbo.

Masina dumneavoastra are un motor turboalimentat? Daca da, trebuie sa faceti anumite lucruri pentru a il proteja si a ii prelungi durata de viata. Turbocompresoarele sunt mult mai complexe decat motoarele “aspirate natural” si necesita un tratament special pentru a le mentine la cele mai bune performante. Intretinerea regulata si modificarea stilului dumneavoastra de condus sunt necesare pentru a obtine maximum de la un motor turbo si pentru a evita facturile de reparatii neplacute.

In acest ghid, analizam sase modalitati de a proteja motorul turbo al masinii de uzura suplimentara daunatoare, inclusiv sfaturi de intretinere si sfaturi de conducere.

1. Schimbul regulat al uleiului

Sistemele turbo sunt alcatuite din piese in miscare care se rotesc la viteze incredibil de mari si lucreaza sub presiune si caldura intense. Acest lucru inseamna ca au nevoie de un flux constant de ulei de motor de calitate pentru a lubrifia supapa de compresie si ventilatoarele de admisie si de evacuare, pentru a reduce uzura si a le ajuta sa functioneze la cel mai bun nivel.

Uleiul de motor este atat de important incat unele sisteme turbo de inalta performanta au un rezervor de ulei dedicat care circula uleiul prin turbo. Pentru a obtine cele mai bune performante de la un turbocompresor, schimbati uleiul cel putin o data la 8.000 km, inlocuindu-l cu un ulei complet sintetic care are API-ul potrivit pentru tipul de motor al masinii dumneavoastra. Manualul vehiculului dumneavoastra ar trebui sa va recomande cea mai buna alegere de ulei pentru masina dumneavoastra.

2. Incalziti motorul

Uleiul de motor se ingroasa atunci cand este rece, ceea ce inseamna ca nu curge la fel de liber prin compartimentul motor. Acest lucru inseamna ca, pana cand uleiul nu se incalzeste si nu se subtiaza, piesele in miscare prezinta un risc crescut de uzura - si acest lucru este valabil mai ales pentru turbosuflante.

De fiecare data cand va urcati la volan cand masina dumneavoastra este rece, tineti cont de timpul de incalzire a uleiului de motor si schimbati-va stilul de condus in consecinta. Faptul ca sunteti prea agresiv cu acceleratia pune o presiune masiva asupra pompei de ulei, care trebuie sa distribuie mai multa presiune pentru a face sa circule uleiul gros prin sistem. Uleiul gros este, de asemenea, ineficient pentru a lubrifia corespunzator piesele in miscare, ceea ce poate cauza probleme in sistemul turbo.

In primele 10 minute de conducere a unei masini reci, actionati usor pedala de acceleratie pentru a limita presiunea asupra pompei de ulei si pentru a preveni uzura inutila a sistemului turbo. Asteptati cel putin 10 minute inainte de a accelera la maximum sau urmariti indicatorul de ulei pentru a vedea cand acesta a atins temperatura optima.

3. Nu depasiti limitele turbocompresorului atunci cand mergeti in regim de croaziera

Sa ai un sistem turbo in masina poate parea interesant, dar de multe ori acestea sunt acolo doar pentru a compensa puterea pierduta din cauza faptului ca ai un motor de capacitate mica, in special in cazul hatchback-urilor ecologice moderne. Din acest motiv, este important sa fiti constienti de limitele sistemului turbo al masinii si sa evitati sa exagerati, fiind prea agresivi cu acceleratia.

Atunci cand va plimbati prin oras sau pe autostrada, incercati sa nu bruscati acceleratia. In schimb, actionati incet puterea pentru a da o sansa turbo sa inceapa sa se roteasca liber si folositi acceleratia cu moderatie pentru a va mentine viteza. Desi turbinele sunt supuse unor teste de rezistenta riguroase si ar trebui sa dureze toata durata de viata a motorului, episoadele regulate de condus agresiv ar putea sa isi puna amprenta si sa provoace probleme costisitoare.

4. Folositi vitezele pentru a depasi

In timp ce un sistem turbo ofera chiar si celor mai mici motoare multa putere si cuplu, ar trebui totusi sa reduci viteza atunci cand depasesti si sa nu te bazezi pe turbo pentru toata performanta de accelerare a masinii. Fie ca urcati o panta lunga, fie ca depasiti pe un drum antional sau accelerati pe banda rapida de pe autostrada, retrogradarea intr-o treapta inferioara este o optiune mai sigura pe termen lung decat sa va bazati exclusiv pe turbocompresor.

Angrenajele au fost construite pentru a ajuta performanta in sus si in josul intervalului de turatii, astfel incat utilizarea unei combinatii de schimbari de viteze si supraalimentare a turbo va ajuta la limitarea uzurii suferite prin sistemul turbo. Vreti sa pastrati automobilul in stare cat mai buna de functionare.

5. Lasati motorul sa se raceasca dupa ce conduceti agresiv

Turbocompresoarele produc multa caldura in timpul condusului, iar daca opriti imediat motorul, aceasta caldura reziduala va fierbe uleiul din sistemul turbo, ceea ce va duce la o acumulare de particule de carbon care pot cauza coroziune si uzura prematura a motorului. Dupa ce conduceti, obisnuiti-va sa lasati motorul pornit pentru cateva minute la ralanti, ceea ce va raci turbo-ul suficient pentru a opri motorul fara a gati uleiul de motor.

6. Nu turati masina inainte de a opri motorul

Fie ca parchezi sau pur si simplu vrei sa auzi vuietul turbocompresorului, nu turati acceleratie chiar inainte de a opri contactul. Apasarea pedalei de acceleratie face ca turbinele rotative din turbo sa se invarta; cand motorul este oprit, fluxul de ulei care lubrifiaza aceste piese in miscare se va opri, dar turbinele nu se vor opri din invartit. Acest lucru solicita rulmentii, provocand frecare si o acumulare de caldura care poate duce la o defectiune a sistemului turbo.

Ce garantam:

  • Ce garantam?
  • Personal calificat in domeniu
  • Aparatura de ultima generatie
  • Experienta vasta in domeniu
  • Garantie a lucrarii 12 luni, fara limita de kilometri
  • Livrare rapida

[[turbo-whatsapp-call]]

Citeste si...
Ce este un turbo compresor si cum functioneaza?
Ce este un turbo compresor si cum functioneaza?

Ce este o turbina? Un turbocompresor este un dispozitiv montat pe motorul unui autovehicul care este proiectat pentru a imbunatati...

Despre motorul Mazda 2.3L DISI Turbo
Despre motorul Mazda 2.3L DISI Turbo

Motorul Mazda 2.3L DISI Turbo sau modelul L3-VDT este o versiune turbo a 2.3 MZR / L3-VE. A fost pentru prima data introdus in 200...

Uite diferenta dintre biturbo si twin turbo
Uite diferenta dintre biturbo si twin turbo

Indiferent de producatorul de automobile de care discutam, tehnologiile au avansat pentru toate modelele de masini existente si ce...