Totul despre senzorul presiune turbo

Totul despre senzorul presiune turbo

Ce este senzorul presiune turbo si ce rol are?

Senzorul presiune turbo este o parte a motorului cu turbina care masoara si reguleaza presiunea aerului din galeria de admisie si controleaza nivelul de boost ( presiune ) al motorului. Acesta monitorizeaza viteza si presiunea fluxului de aer din galeria de admisie si se asigura ca motorul functioneaza la nivel optim si primeste cantitatea necesara de aer si combustibil.

Un motor fara senzor de presiune turbo va genera suficienta putere, dar va fi afectat negativ de temperaturile inalte. Senzorul de presiune turbo este localizat intre conducta de admisie si supapa de acceleratie.

Citeste si despre: cum functioneaza turbocompresoarele

Simptomele unui senzor presiune turbo defect

Simptomele unui senzor presiune turbo defect variaza in functie de tipul motorului si modelul masinii. Cu toate acestea, in majoritatea cazurilor, simptomele principale sunt beculetul de avarie aprins pe bord, Check Engine aprins in bord si codurile de eroare OBD2: P0235, P0236 si P0238. Aceste coduri nu arata componenta exacta care este defecta, ci mai degraba zona in care trebuie cautata problema, adica probleme la sistemul turbo.

In afara martorului de avarie, cele mai observabile simptome ale unui senzor presiune turbo defect sunt puterea scazuta a motorului si acceleratia slaba. Acestea apar cand unitatea de control a motorului dezactiveaza boost-ul turbo pentru a proteja motorul. Alte simptome includ un ralanti ciudat si probleme la pornire.

Una dintre cele mai intalnite probleme este codul de eroare P0236. In acest caz, unitatea de control a motorului detecteaza valori anormale din partea senzorului turbo.

O alta cauza a aparitiei acestui cod este contaminarea cu praf si reziduuri a senzorului turbo. In mod normal, unitatea de control compara valorile senzorului turbo cu cele ale senzorului barometric, atunci cand masina este la ralanti si inainte de a porni motorul.

Citeste si despre: date chiptuning

Daca unitatea de control detecteaza valori in afara limitelor normale ale senzorului turbo, va activa beculetul de avarie si codul P0236.

Daca crezi ca senzorul turbo este murdar el poate fi dat jos si curatat ca orice alt senzor.

Atunci cand codul P0236 este activat, este posibil sa experimentezi simptome precum aprinderea beculetului de avarie, a martorului Check-Engine in bord, putere mai slaba a motorului sau reprize in care masina accelereaza dificil, in trepte, urcarea in turatie se face trepidat sau in trepte din cauza pierderii de presiune.

In ce priveste codul P0235, toate vehiculele care prezinta aceasta problema au un lucru in comun. El se refera la o variatie inacceptabila intre procentajul programat al unitatii de control a motorului la o anumita valoare a rotatiilor pe minut si valoarea semnalului dat de senzorul de presiune turbo. Aceste doua valori trebuie sa fie in limite extrem de apropiate.

Un senzor presiune turbo defect poate oferi urmatoarele simptome: acceleratie slaba, vibratii si sunete ciudate aparute in turbocompresor, putere generala slaba a motorului, fum din teava de esapament, bujii defecte, temperatura motorului neobisnuit de inalta.

Citeste si despre: motor aspirat natural vs motor turbo

Codul P0238 apare atunci cand unitatea de control a motorului detecteaza o anomalie circuitul de intrare a senzorului de presiune turbo, mai exact un circuit deschis sau un voltaj foarte inalt in circuit. Simptomele cele mai comune ale acestui cod sunt aprinderea beculetului de avarie, scaderea puterii motorului. De asemenea, cand apare acest cod de eroare, motorul se poate cala sau nu porneste deloc. 

Cauzele defectiunilor care pot aparea la senzorul de presiune turbo

Principalele cauze ale defectiunilor la senzorul presiune turbo sunt contaminarea si uzura normala. Daca s-a aprins beculetul de avarie in bord, poate de asemenea insemna ca senzorul raspunde prea lent si trebuie inlocuit. In acest punct, senzorul inca functioneaza, dar nu pentru mult timp. Astfel, el necesita inlocuirea.

Senzorul presiune turbo este expus procesului de admisie, astfel ca, in timp, va fi afectat de praf, noroi si alte substante. Daca senzorul este acoperit cu un strat gros de praf, nu va mai fi capabil sa masoare volumul de aer din galeria de admisie.

Cand se intampla acest lucru, este posibil sa se aprinda si beculetul de avarie din bord. Daca senzorul inca functioneaza sau valorile sunt in limitele normale, problema poate fi rezolvata prin scoaterea si curatarea manuala a senzorului.

Citeste si despre: totul despre sistemele twin-turbo si biturbo

Sursa foto: youtube.com, amazon.in

Articole similare
Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Totul despre senzorul de oxigen sau sonda lambda

Senzorul de oxigen este un dispozitiv electronic utilizat pentru a masura cantitatea proportionala de oxigen dintr-un lichid sau gaz.

Totul despre performanta AMG

Totul despre performanta AMG

Modelele AMG au un aspect mai agresiv, o performanta mult mai buna, o stabilitate excelenta, ele fiind cele mai scumpe modele de la Mercedes-Benz.

Totul despre turbina auto

Totul despre turbina auto

Aici o sa afli ce este turbina masinii, ce rol are, cum iti dai seama ca este defecta, cum sa faci sa o intretii si de ce suiera atunci cand o accelerezi.

Motor aspirat natural Vs motor turbo

Motor aspirat natural Vs motor turbo

In articolul de astazi vom vorbi despre un motor foarte popular, primul tip de motor cu ardere interna produs vreodata, de la cel care a plecat totul.

Totul despre sistemul de evacuare

Totul despre sistemul de evacuare

Scopul marilor producatori, la inceput era sa creeze galerii de evacuare care sa fie pe cat posibil mai mici si solide.

Totul despre supapa PCV

Totul despre supapa PCV

In sistemul de ventilare interna, cea mai importanta piesa este supapa PCV, nu furtunurile sau alte piese adiacente.

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Totul despre motoarele FSI, TSI si TFSI

Ce inseamna FSI, TSI si TFSI? Care este diferenta dintre ele, care este mai fiabil si care consuma mai putin? Ce sa alegi? Afla la noi.

Senzor presiune ulei defect

Senzor presiune ulei defect

Este indicat sa verifici nivelul dar si presiunea uleiului la intervale periodice pentru a preveni aparitia oricaror defectiuni grave la motor.

Totul despre supraincalzirea motorului

Totul despre supraincalzirea motorului

Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.

Ce inseamna turbo lag si de ce apare?

Ce inseamna turbo lag si de ce apare?

Cand accelerezi brusc dureaza 2-3 secunde pana cand roata din camera calda este invartita puternic de gazele de evacuare

Totul despre arborele cotit

Totul despre arborele cotit

Arborele cotit este o componenta fundamentala a motorului unei masini. Este sistemul care converteste energia liniara in energie de rotatie.

Totul despre distributia masinii

Totul despre distributia masinii

Distributia este una dintre cele mai importante componente (sau grup de componente) din motor, fara ea nimic nu poate functiona.

Totul despre alarma auto

Totul despre alarma auto

Te-ai gandit vreodata cum functioneaza acest dispozitiv? In acest articol vom analiza componentele si modul de functionare a unei alarme auto.

Totul despre sistemul mild-hybrid

Totul despre sistemul mild-hybrid

Motorul electric functioneaza ca un ajutor la motorul de combustie interna si nu este capabil sa alimenteze motorul de unul singur.

Totul despre chiulasa masinii

Totul despre chiulasa masinii

Pentru a clarifica, corect se spune chiulasa, la plural se spune chiulase. Cea mai intalnita varianta este de chiuloasa care este total gresita.

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Ce face senzorul pentru fluxul de aer

Senzorii pentru fluxul de aer nu au data de expirare si nu sunt inlcusi in lista de mentenanta a producatorului.

Totul despre pompa de injectie

Totul despre pompa de injectie

In acest articol vom vorbi despre o piesa foarte complexa si foarte importanta, mai exact despre pompa de injectie.

Totul despre servofrana

Totul despre servofrana

In momentul in care apasati pedala de frana a masinii, nu este necesara o apasare foarte puternica pentru a incetini masina.

Totul despre clapeta de acceleratie

Totul despre clapeta de acceleratie

Murdaria si depunerile din interiorul carcasei, problemele electrice, scurgerile de vid, toate reprezinta indicatori de inlocuire a clapetei de acceleratie.

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

Cele mai bune curatitoare cu presiune pentru masina ta

De multe ori spalarea masinii este o sarcina plictisitoare si care dureaza mult timp. Cu spalatoarele sub presiune timpul nu va mai fi o problema.

Presiune ridicata a uleiului

Presiune ridicata a uleiului

In cazul in care masina dumneavoastra se confrunta cu o presiune ridicata a uleiului, cu siguranta trebuie sa remediati in cel mai scurt timp problema.

Totul despre bujiile auto

Totul despre bujiile auto

Este necesar sa stii ca bujiile se pot uza inainte de termenul initial, sau pot sa functioneze mai mult decat este prevazut.

Totul despre consumul de antigel

Totul despre consumul de antigel

Poate ati auzit la posesorii de masini mai vechi sau care au un numar foarte mare de kilometrii ca masina scoate fum alb si consuma antigel.

Totul despre conducerea defensiva

Totul despre conducerea defensiva

Conducerea defensiva se refera la soferii care prioritizeaza siguranta pe sosele in fata a orice altceva atunci cand se afla la volan.

Totul despre Tiptronic

Totul despre Tiptronic

Cum sa faca sa aduca „feeling-ul” si la masinile cu transmisie automata? Raspunsul a venit sub forma unei tehnologii inovative, numita transmisia Tiptronic.

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Totul despre discul si kit-ul de ambreiaj

Kit-ul de ambreiaj este compus din mai multe piese si anume, discul de ambreiaj, volantul, rulmentul si placa de presiune.

Totul despre convertizorul de cuplu

Totul despre convertizorul de cuplu

Acestea sunt cele mai importante informatii legate de convertizorul de cuplu al unei masini.

Totul despre arborele cu came

Totul despre arborele cu came

Dupa cum am mentionat deja, DOHC vine din engleza, de la Double OverHead Cam si se refera la un motor cu doi arbori cu came in chiulasa.

Totul despre masinile autonome

Totul despre masinile autonome

Aceasta masina nu are nevoie de prezenta unui pasager uman pentru a prelua controlul si este capabila de orice poate face o masina cu sofer.