Despre motorul Mazda 2.3L DISI Turbo

Despre motorul Mazda 2.3L DISI Turbo

Motorul Mazda 2.3L DISI Turbo sau modelul L3-VDT este o versiune turbo a 2.3 MZR / L3-VE. A fost pentru prima data introdus in 2005 ca motor de inalta performanta pentru Mazdaspeed6 (Mazda6 MPS). Modelul L3-VDT a fost instalat ulterior in Mazda CX-7 si Mazdaspeed3 (Mazda3 MPS). Mazda a incetat sa produca acest motor in 2012.

Motorul 2.3 DISI are acelasi bloc de cilindri ca si versiunea cu aspiratie naturala. Este fabricat din aliaj de aluminiu, are mansoane din fonta si o unitate de balansare tip caseta.

Versiunea turbo a fost echipata cu un arbore cotit din otel forjat, cu opt contragreutati, tije de legatura si pistoane cu noua forma adaptata pentru injectia directa. Exista jeturi de ulei in bloc pentru lubrifierea si racirea pistoanelor.

L3-VDT are un cap de cilindru din aluminiu, arborii cu came cu duble cu actionare pe lant, patru supape pe cilindru. Motorul a fost echipat cu un lant de rulmenti mai durabili, in locul unui lant de distributie simplu gasit in versiunea cu aspiratie naturala. Arborele cu came, de asemenea, actioneaza pompa de inalta presiune pentru sistemul de injectie directa.

Pozitia arborelui cu came este controlata de sistemul “Sequential Valve Timing” (S-VT) al Mazda (sistem variabil de reglare a supapelor). Supapa lui L3-VDT este similara cu L3-VE. Exista doua supape de admisie si doua supape de evacuare pe cilindru care au un unghi al supapei de 39 de grade. Diblurile masive actioneaza supapele. Inaltimea supapei de admisie este de 9,1 mm, iar inaltimea supapei de evacuare este de 7,7 mm.

Motorul turbo are un sistem de injectie directa a combustibilului. Mazda a numit-o ca sistem de aprindere directa prin injectie (DISI). Pompa de inalta presiune asigura presiune de la 28,3 bari la 130 bari si alimentarea cu combustibil a injectoarelor pentru injectie directa in cilindri.

Motorul 2.3 L DISI Turbo are o turbina cu geometrie fixa ​​(FGT), un turbocompresor mono-scroll (Borg Warner KKK K0422-882). Turbocompresorul ofera o presiune maxima de acceleratie de 1.076 bari la 2500 rpm.

Galeria de admisie a motorului este din aluminiu (nu din plastic) datorita presiunii ridicate a aerului de admisie din interior. Exista, de asemenea, un intercooler aer-aer montat pe partea superioara a motorului pentru racirea aerului comprimat.

Motorul L3-VDT imparte un bloc de cilindri cu motoarele Ford EcoBoost 2.0 / 2.3. Aceste motoare nu sunt la fel. Motoarele EcoBoost au diferite turbocompresoare, cap de cilindru proiectat de Ford si sistemul Ti-VCT de schimbare a supapelor Ford.

Specificatii motor

  • Producator: Mazda
  • Anii de productie: 2005-2012
  • Material bloc cilindru: Aluminiu
  • Material chiulasa: Aluminiu
  • Tipul combustibilului: Benzina
  • Sistem de alimentare: Injectie de combustibil directa
  • Configuratie: In linie
  • Numarul de cilindri: 4
  • Supape pe cilindru: 4
  • Schema de comanda a supapelor: DOHC
  • Diametru, mm: 87.5 (3.44 in)
  • Cursa, mm: 94.0 (3.70 in)
  • Capacitate, cc: 2,260
  • Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpu, cu turbocompresor
  • Rata compresiei: 9.5:1
  • Putere, HP: 263 hp /5,500
  • Cuplu: 380 Nm/3,000
  • Greutate motor: 190 kg
  • Ordine de aprindere: 1-3-4-2
  • Ulei de motor: 5W-30

Aplicabilitate: Mazdaspeed6/ Mazda6 MPS/Atenza MPS, Mazda CX-7, Mazdaspeed3/ Mazda3 MPS/Axela MPS, Mazda MPV (JDM only)

Probleme ale motorului 2.3l DISI Turbo / L3-VDT si fiabilitate

Multe dintre aceste motoare au deteriorat turbocompresoarele. Exista problema tipica cu sigiliile turbo. Problema cu sigiliile turbo-urilor a fost rezolvata pana la jumatatea anului 2008.

Unele masini aveau probleme cu lantul de distributie si cu supraincarcare din cauza functionarii necorespunzatoare a sistemului S-VT.

Ca majoritatea motoarelor turbo, motorul DISI Turbo de 2,3 litri nu se prezinta ca cel mai fiabil si mai durabil motor. Are nevoie de ingrijire suplimentara, intretinere frecventa, ulei de inalta calitate si combustibil premium.

Autovehiculele cu motor de 2,3 litri DISI nu sunt cunoscute ca motoare economice si au fost proiectate pentru un scop diferit - mergi cu viteza si te distrezi. In acest caz, durata de viata a motorului nu depaseste, de obicei, mai mult de 200.000 km.

Sursa foto: 247spares.co.uk, picclick.com, caranddriver.com

Citeste si...
Despre motorul rotativ de pe Mazda RX-8
Despre motorul rotativ de pe Mazda RX-8

Motorul 13B-MSP Renesis este un motor complet rotativ si cel mai avansat al Mazda care a fost folosit in Mazda RX-8 din 2003 pana...

Motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)
Motorul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS)

Modelul 2.0 SkyActiv-G (Mazda PE-VPS) este un motor pe benzina cu patru cilindri de 2,0 litri si a fost introdus pentru prima data...

Despre motorul Wankel de la Mazda
Despre motorul Wankel de la Mazda

Motorul 13B este un motor cunoscut Mazda Wankel. Acesta a fost produs peste 30 de ani si oferit pentru multe modele Mazda, inclusi...

Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda
Despre motorul SkyActiv-G 2.5T de la Mazda

SkyActiv-G 2.5T este un motor pe benzina cu turbocompresor de 2,5 litri cu injectie directa. Este prima unitate turbo de serie a s...