Despre motorul Mazda 2.3L DISI Turbo

Despre motorul Mazda 2.3L DISI Turbo

Motorul Mazda 2.3L DISI Turbo sau modelul L3-VDT este o versiune turbo a 2.3 MZR / L3-VE. A fost pentru prima data introdus in 2005 ca motor de inalta performanta pentru Mazdaspeed6 (Mazda6 MPS). Modelul L3-VDT a fost instalat ulterior in Mazda CX-7 si Mazdaspeed3 (Mazda3 MPS). Mazda a incetat sa produca acest motor in 2012.

Motorul 2.3 DISI are acelasi bloc de cilindri ca si versiunea cu aspiratie naturala. Este fabricat din aliaj de aluminiu, are mansoane din fonta si o unitate de balansare tip caseta.

Versiunea turbo a fost echipata cu un arbore cotit din otel forjat, cu opt contragreutati, tije de legatura si pistoane cu noua forma adaptata pentru injectia directa. Exista jeturi de ulei in bloc pentru lubrifierea si racirea pistoanelor.

L3-VDT are un cap de cilindru din aluminiu, arborii cu came cu duble cu actionare pe lant, patru supape pe cilindru. Motorul a fost echipat cu un lant de rulmenti mai durabili, in locul unui lant de distributie simplu gasit in versiunea cu aspiratie naturala. Arborele cu came, de asemenea, actioneaza pompa de inalta presiune pentru sistemul de injectie directa.

Pozitia arborelui cu came este controlata de sistemul "Sequential Valve Timing" (S-VT) al Mazda (sistem variabil de reglare a supapelor). Supapa lui L3-VDT este similara cu L3-VE. Exista doua supape de admisie si doua supape de evacuare pe cilindru care au un unghi al supapei de 39 de grade. Diblurile masive actioneaza supapele. Inaltimea supapei de admisie este de 9,1 mm, iar inaltimea supapei de evacuare este de 7,7 mm.

Motorul turbo are un sistem de injectie directa a combustibilului. Mazda a numit-o ca sistem de aprindere directa prin injectie (DISI). Pompa de inalta presiune asigura presiune de la 28,3 bari la 130 bari si alimentarea cu combustibil a injectoarelor pentru injectie directa in cilindri.

Motorul 2.3 L DISI Turbo are o turbina cu geometrie fixa ​​(FGT), un turbocompresor mono-scroll (Borg Warner KKK K0422-882). Turbocompresorul ofera o presiune maxima de acceleratie de 1.076 bari la 2500 rpm.

Galeria de admisie a motorului este din aluminiu (nu din plastic) datorita presiunii ridicate a aerului de admisie din interior. Exista, de asemenea, un intercooler aer-aer montat pe partea superioara a motorului pentru racirea aerului comprimat.

Motorul L3-VDT imparte un bloc de cilindri cu motoarele Ford EcoBoost 2.0 / 2.3. Aceste motoare nu sunt la fel. Motoarele EcoBoost au diferite turbocompresoare, cap de cilindru proiectat de Ford si sistemul Ti-VCT de schimbare a supapelor Ford.

Citeste si despre: motorul 2.3 Ecoboost de la Ford

 

Specificatii motor

Producator: Mazda

Anii de productie: 2005-2012

Material bloc cilindru: Aluminiu

Material chiulasa: Aluminiu

Tipul combustibilului: Benzina

Sistem de alimentare: Injectie de combustibil directa

Configuratie: In linie

Numarul de cilindri: 4

Supape pe cilindru: 4

Schema de comanda a supapelor: DOHC

Diametru, mm: 87.5 (3.44 in)

Cursa, mm: 94.0 (3.70 in)

Capacitate, cc: 2,260 

Tipul motorului cu combustie interna: In patru timpu, cu turbocompresor

Rata compresiei: 9.5:1

Putere, HP: 263 hp /5,500

Cuplu: 380 Nm/3,000

Greutate motor: 190 kg

Ordine de aprindere: 1-3-4-2

Ulei de motor: 5W-30

Aplicabilitate

Mazdaspeed6/ Mazda6 MPS/Atenza MPS, Mazda CX-7, Mazdaspeed3/ Mazda3 MPS/Axela MPS, Mazda MPV (JDM only)

Probleme ale motorului 2.3l DISI Turbo / L3-VDT si fiabilitate 

Multe dintre aceste motoare au deteriorat turbocompresoarele. Exista problema tipica cu sigiliile turbo. Problema cu sigiliile turbo-urilor a fost rezolvata pana la jumatatea anului 2008.

Unele masini aveau probleme cu lantul de distributie si cu supraincarcare din cauza functionarii necorespunzatoare a sistemului S-VT.

Ca majoritatea motoarelor turbo, motorul DISI Turbo de 2,3 litri nu se prezinta ca cel mai fiabil si mai durabil motor. Are nevoie de ingrijire suplimentara, intretinere frecventa, ulei de inalta calitate si combustibil premium.

Autovehiculele cu motor de 2,3 litri DISI nu sunt cunoscute ca motoare economice si au fost proiectate pentru un scop diferit - mergi cu viteza si te distrezi. In acest caz, durata de viata a motorului nu depaseste, de obicei, mai mult de 200.000 km.

Citeste si despre: motorul Mazda L3-VE sau MZR

Sursa foto: 247spares.co.uk, picclick.com, caranddriver.com

Articole similare

Acest cod se refera la eroarea circuitului de intrare a modulului de control al tractiunii - performanta slaba.

Acest cod se refera la defectiunea circuitului senzorului de presiune a servodirectiei - tensiune oscilanta.

Acest cod de eroare se refera la defectiunea circuitului senzorului pentru compozitia combustibilului.

Acest motor in linie, cu patru cilindri, de doi litri, a aparut in 2001 cu o singura tinta – de a inlocui vechile motoare M43B18, M43TU si M44B19.