In zilele noastre, cele mai multe masini vin cu aer conditionat ca functionalitate standard – duse sunt zilele in care era o optiune scumpa (pentru cei mai multi dintre noi).
Sistemul de climatizare este un accesoriu important care te ajuta sa te racoresti in masina cand afara e vreme torida.
Totusi, aerul conditionat este alimentat de motor – cureaua de accesorii, care actioneaza alternatorul, pompa de apa, servodirectia si alte accesorii, invarte si roata de la ambreiajul/compresorul aerului conditionat.
Citeste si despre: aerul conditionat nu mai functioneaza
Deoarece sistemul este alimentat de motor, acesta absoarbe energie de la motor in timpul functionarii, afectand performanta motorului.
Probabil ai observat ca turatia motorului a crescut la ralanti cand compresorul porneste. Face acest lucru pentru a compensa puterea absorbita de sistemul de aer conditionat.
Cat despre intrebarea cat de multa putere absoarbe, nu exista raspuns, deoarece depinde de marca si de model, de motor, de conditia motorului si a sistemului de aer conditionat si de multe altele.
Depinde, de asemenea, de acceleratie si de anul de fabricatie. Cele mai multe masini fabricate dupa 2000 au un releu care inchide aerul conditionat cand supapa de admisie este in pozitia deschisa complet pentru a asigura putere marita pentru motor la accelerare puternica.
Vei observa ca puterea absorbita de la motor are un impact mai puternic la motoarele mai mici.
Daca conduci o masina de tip subcompact cu un motor in 4 cilindri, motorul va fi mai afectat in timpul functionarii aerului conditionat decat un motor V8, chiar daca puterea absorbita este identica la ambele masini.
Citeste si despre: pareri Suzuki Swift II
Sursa foto: geico.com, cars.com
Daca o componenta a sistemului aerului conditionat este defecta, atunci intreg sistemul nu va functiona.
In acest articol vom discuta despre senzorul de presiune a aerului conditionat, problemele acestuia cat si despre costul inlocuirii acestuia.
4 sfaturi despre cum sa prelungesti viata sistemului A/C al masinii tale.
O masina fara aer conditionat este de-a dreptul insuportabila, afla de la noi cum functioneaza si cum ajunge sa creeze confortul mult dorit.
Simptome ale unui evaporator/vaporizator defect sau pe cale sa se defecteze. Sfaturi reparatie evaporator.
Cum se poate strica radiatorul AC? Sistemul de aer conditionat poate functiona fara radiator?
Cum sa previi supraincalzirea motorului? Ce faci daca motorul masinii este foarte incins?
Costul de inlocuire poate varia intre 300 si 600 lei, de aceea va sfatuim sa cautati la cat mai multe service-uri si sa alegeti pretul cel mai convenabil.
Supraincalzirea motorului poate fi determinata de numerosi factori, inclusiv un radiator cu probleme, o defectiune la nivelul sistemului de racire.
Defectiunile provocate de supraincalzire pot fi catastrofale, fiind necesara inlocuirea motorului, daca problema nu este rezolvata din timp.
Majoritatea recomanda sa inlocuiti filtrul cand acesta este murdar sau putin infundat. Ce trebuie sa stiti este ca filtrul nu este infundat in totalitate.
Asadar in cazul in care condensatorul din masina dumneavoastra nu mai functioneaza, este cu mult mai usor si mai ieftin sa achizitionati unul nou.
Sistemul de aer conditionat al masinii este extrem de important si realizam asta de fiecare data cand nu functioneaza, mai ales vara in trafic bara la bara.
Cuplul motorului este o caracteristica cel putin la fel de importanta intr-o masina precum puterea.
Atunci cand motorul se supraincalzeste, cu siguranta trebuie sa cititi acest articol pentru a putea remedia problema, sau, puteti merge in service.
Capacitatea sau deplasarea motorului este volumul de miscare al pistoanelor din interiorul cilindrilor.
Masina ta are 3 filtre importante: filtrul de benzina, filtrul de aer si filtrul de polen sau filtrul de cabina.
Atat timp cat compresorul A/C ramane functional, ar trebui sa aveti un flux stabil de aer rece.
Ai gasit masina perfecta! Culoarea este ce cautai, are sistem de navigatie si chiar o trapa, este dotata cu cel mai performant sistem audio.
Chiar daca probabil vi se pare greu de crezut ca este posibil acest lucru, exista diferite tipuri de agenti de etansare pentru scurgerile AC ale masinii.
Totul despre ECU, ce se intampla daca este defect, unde il gasesti, cum aflii ce erori are si cand trebuie si cum poti sa il inlocuiesti.
Masinile vechi necesita atentie in cazul in care intampinam dificultati la pornire, cand avem de-a face cu o pierdere a puterii sau cu fenomenul de rateu.
De ce este necesar si cand trebuie sa schimbam filtrul de particule sau de polen? Care sunt simptomele unui filtru imbacsit?
La cati kilometri trebuie schimbata cureaua de accesorii si care sunt semnele ca aceasta este defecta sau nu mai functioneaza.
Uleiul este un lichid esential in motorul masinii dumneavoastra. Uleiul de motor lubrifiaza piesele motorului si impiedica supraincalzirea.
Aceasta cauzeaza explozii si interfereaza cu ciclul motorului cand combustibilul nu se aprinde corect, producand sunetul de detonare in motor.
3 probleme frecvente provocate de bujiile uzate sau bujiile murdare care trebuie inlocuite de un mecanic calificat, intr-un interval de timp cat mai scurt.
Amestecul de aer si combustibil ramas este fortat sa iasa din cilindru prin supapele de evacuare, in galeria de evacuare si sa iasa prin sistemul de evacuare.
Masina nu este imuna la efectele negative cauzate de caldura. Iata 10 modalitati simple de a va proteja vehiculul impotriva daunelor provocate de Soare.
Cum functioneaza aerul conditionat? Afla detalii despre principalele sale componente si despre functionarea acestora.
Pentru a adauga un comentariu trebuie sa te autentifici.
Login