Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

Alfa Romeo 159 pareri si probleme comune

Alfa Romeo 159 este probabil una dintre cele mai frumoase masini de serie construite vreodata, afirmatie sustinuta si de faptul ca Alfa Romeo Brera, fratele mai mic al lui 159, se claseaza in primele 5 cele mai frumoase design-uri auto.

Brera imprumuta partea frontala intr-un procent foarte mare de la 159 si interiorul este aproape identic, mai ales daca vorbim despre bordul masinii.

Sa trecem peste introducere si sa trecem direct la subiect. Am decis ca prin acest articol sa cumulam parerile posesorilor de Alfa Romeo 159 care au lasat un review despre masina lor, la noi pe site.

In acest material o sa evidentiem problemele pe care le are Alfa Romeo 159, fiabilitatea si costurile de intretinere, pentru ca, sa fim sinceri, la finalul zilei conteaza foarte mult cat te costa sa intretii o masina.

Primul review a venit de la Alex, care ne scrie parerea lui despre Alfa 159 1.9 JTDM din 2008:

La intrebarea: „Cat costa intretinerea masinii pe an?”, Alex ne-a raspuns: „ Fara sa pun problemele pe care le-a avut, undeva la 1000 de lei.”. Acum, 1000 de lei nu este o suma mare si te gandesti, oare cate probleme poate avea un 159 1.9 JTDM?

Nu vrem sa generalizam asa ca o sa trecem aici raspunsul posesorului: „Fiabilitatea nu este punctul ei forte. Am schimbat doua supape de admisie respectiv evacuare, odata cu ele am rectificat chiulasa si am schimbat un piston si pompa de apa.

Pe langa asta mi-a cedat ambreiajul si la 3.000 de km dupa a cedat cutia de viteze. Turbina rezista eroic desi "suiera" de cand am luat-o. Am inteles ca a fost refacuta de cei de la firma.”

Trecem la urmatorul review si ajungem tot la un Alfa Romeo 159 1.9 JTDM dar de data asta, din 2005.

Pe posesor l-am intrebat la fel, cat il costa sa intretina masina pe an si ne-a raspuns tot 1.000 de lei pe an. Suntem si noi convinsi ca nu te costa mult mai mult decat spun cei doi posesori, dar cum am scris si mai sus, ne intereseaza mai mult problemele care pot aparea la o masina italiana mai veche de 10 ani.

Cand l-am intrebat despre ce probleme a avut pana acum cu masina, posesorul a raspuns: „ Ca oricare alta masina, inafara de revizii am avut o singura problema cu ea, pompa de motorina defecta. I-am scos DPF-ul si am anulat EGR-ul, dar nu am avut probleme cu ele inainte. Mi se pare ca masina merge mult mai bine acum.”

Cornel detine o Alfa Romeo 159, tot 1.9 JTDM 150 de cai si are la bord mai bine de 210.000 de km.

Desi a cumparat masina la 160.000 de km si a rulat cu ea doar 50.000 km, problemele nu au ezitat sa apara. Ne spune ca a avut probleme cu EGR-ul, cu DPF-ul sau filtrul de particule dar si cu cititorul de cheie. Pe langa asta, se plange de puterea farurilor sau mai bine zis, de lipsa lor de putere. Am observat si noi asta cand am testat Alfa 159, noapte este aproape imposibil sa vezi ceva in fata daca nu folosesti faza lunga. Cornel ne mai spune ca intretinerea pe an il costa undeva la 700 de lei, in orice caz, se pare ca el este cel mai fericit dintre cei trei posesori de pana acum.

Mai departe trecem la o Alfa Romeo 159 1.9 JTDM Sportwagon din 2008.

Gabriel a cumparat-o la 114.000 de km si acum are 180.000 km. L-am intrebat la fel: „Cat costa intretinerea masinii pe an?” si ne-a raspuns: „In functie de km parcursi. 500 € cauciucuri si 400/500 € schimb de ulei/filtre etc.

Totusi in 19 luni am parcurs peste 65000 km.” Cand a venit vorba de problemele pe care le-a avut cu ea in cei 65.000 de km, Gabriel ne-a spus: "Din fericire nu am avut probleme majore. Am schimbat la ea un pivot ( care s-a rupt in Romania) si am mai schimbat 2 macarale de geam. Plus ca am mai avut un mic incident cu o pisica si a trebuit sa schimb proiectoarele de ceata si o grila de aerisire, in rest nu am avut probleme mecanice". 

In cele din urma Teofil a scris un review despre Alfa Romeo 159 1.9 JTDM.

El a fost destul de succint asa ca o sa scrie noi direct ce probleme a avut cu masina si cat il costa intretinerea pe an. Cand vine vorba de costuri, acesta ne-a spus ca il costa undeva la 2000-2500 de lei. Legat de probleme, clapetele swirl au reprezentat cea mai mare problema a masinii.

Facem o scurta paranteza, inainte sa sumarizam si sa trecem toate problemele aici. Cea mai mare problema pe care o au modelele de Alfa Romeo 159 este problema clapetelor swirl. In orice varianta, daca nu sunt eliminate complet, ele vor crea probleme care pot ajunge la motor si te pot costa mii de lei.

Intr-un final, pe baza spuselor celor cinci posesori care au avut timpul si amabilitatea sa lase un review despre Alfa Romeo 159 1.9 JTDM, o sa tragem cateva conculzii. Totodata vrem sa le multumim si speram ca review-urile lor sa te ajute pe tine sa iti alegi masina perfecta.

Asadar, sa intretii o Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V te costa, in medie, 1440 de lei pe an.

Citeste: review-uri de la posesori reali despre Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V

Probleme comune la Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 16V

  • clapetele swirl;
  • EGR;
  • DPF;
  • farurile care nu lumineaza noaptea;
  • pivot;
  • macarale geam;
  • turbina;
  • ambreiaj;
  • cutie de viteze.

Problemele de mai sus apar si vor aparea cu siguranta oricat de bine vei intretine masina, pentru ca multe din ele sunt probleme frecvente si care apar din cauza greselilor de proiectare.

In orice varianta, clapetele swirl, EGR si DPF-ul vor crea probleme din cauza depunerilor de carbon care apar in urma arderii amestecului oxigen-combustibil. Aceste depuneri sunt daunatoare pentru ca in cazul clapetelor swirl se depun pe supratafa lor si ingroasa clapeta propriu-zisa, pana cand aceasta se va lovi de interiorul galerie de admisie si se va stramba sau chiar se va rupe si va ajunge in motor sau va bloca supapa de admisie.

Toate aceste probleme te vor costa mult mai mult decat intretinerea anuala, asa ca inainte de a alege noua ta masina, ia in calcul si problemele care pot aparea in timp.

Cu toate ca, acum mai bine de 10 ani, la editia din 2005 a Salonului Auto International de la Geneva, Alfa Romeo 159 ( pe atunci succesorul mult asteptat al modelului 156 ) a fost starul incontestabil al salonului, productia modelului a incetat in 2011, lasand loc pentru dezvoltarea a noi modele ca Giulietta sau Mito, capabile sa concureze cu piata aflata intr-o crestere majora.

Alfa Romeo 159 a fost conceputa pe platforma „Premium” a grupului Fiat (compania „mama” a Alfa Romeo) si exista in varianta sedan si sportwagon, ambele impartind una dintre cele mai variate game de motoare, de la „micul” 1.9 JTDM ( motor turbo diesel cu tehnologia multi-jet a Fiat) ce dezvolta 120 de cai putere, la performantul 3.2 JTS cu 6 cilindri in „V” si 260 de cai putere, disponibil doar in varianta de top Q4.

In orice varianta ati alege modelul 159, este conceput sa faca soferul sa se simta ca intr-o masina de clasa superioara. Cu o izolare fonica deosebit de eficienta si un portbagaj mai mult decat generos ( 405 litri pe sedan si 445 pe sportback ), Alfa castiga teren in fata altor competitoare din clasa sa.

Cum se conduce?

Pentru un automobil cu un design atat de sportiv, te-ai astepta ca si pozitia soferului in fata volanului sa fie pe atat de dinamica, iar Alfa nu a dezamagit la acest capitol.

Habitaclul lui 159 este desenat astfel incat sa ai impresia ca te afli intr-o masina de clasa superioara, cu materiale calitative ce inconjoara soferul, moi la atingere, si finisaje foarte bune pe consola centrala. Pozitia ceva mai joasa in scaun, designul volanului cu trei brate si ceasurile de bord contribuie masiv la caracterul dinamic al acestei berline.

Cat despre manevrabilitate, meritul cel mai mare o are suspensia ( cu tehnologia Multilink pe spate, cu brate laterale si longitudinale independente ) ajutata de directia care este una extrem de precisa, directa, simti cu adevarat ca automobilul va vira cu exactitate unde doresti.

Variantele cu tractiune pe fata au avantajele lor cand vine vorba de consumul de carburant, sau de consumabile, insa varianta Q4 cu tractiune integrala permanenta este o opera de arta a celor de la Alfa Romeo, diferentialul impartind cuplul pe cele doua punti la 57% pentru spate si 43% pentru fata, transformand aceasta berlina compacta in „jucaria” preferata a oricarui pasionat de condus.

Motorizari disponibile

Atat berlina cat si varianta sportwagon, au fost dotate cu o gama larga de motoare, fiecare cu avantaje si puncte slabe.

Cel mai mic ca si capacitate este motorul de 1.7 Tbi, benzinar cu injectie directa si turbo compresor, ce dezvolta 200 de cai putere la 5000 rpm, un motor care va multumi cu siguranta pe oricine, cu un cuplu de 320Nm disponibil doar de la 1400rpm si un consum mixt just pentru acest motor, de 8.1l/100km

Un motor care a avut mai putin succes pe aceasta masina a fost varianta 1.8Mpi, bineinteles pe benzina cu injectie multi-punct, care dezvolta 140cp la 6300rpm si un cuplu de 165Nm la 4000 rpm, niste cifre putin cam mici pentru o masina care cantareste peste 1500 de kg. 

Pentru amatorii de masini pe benzina, Alfa a propus si motoarele JTS ( Jet Thrust Stoichiometric) in variantele 1.9JTS cu 160cp si 190Nm cu un consum mare pentru clasa ei, de 9l/100km mixt, si fratele mai mare cu o capacitate de 2.2 l ce dezvolta 185cp si doar 230Nm cu un consum similar.

Desigur starul acestei categorii este motorul mai sus mentionat, de 3.2l V6 cu 260cp, care duce consumul mixt la 11.5l, si din cauza greutatii crescute in acest caz, 1740 de kg.

Cu siguranta cele mai vandute si recomandate motoare pe acest automobil sunt cele diesel, in variantele JTD ( Jet Turbo Diesel) si  JTDM (turbo diesel cu multi-jet ).

Motoarele diesel s-au dovedit a fi unele dintre cele mai fiabile pe aceasta Alfa, cel mai mic dintre ele fiind 1.9 JTDM dezvoltand 120cp si un cuplu de 280Nm la doar 2000rpm si un consum mixt  care nu poate fi trecut cu vederea, de 5.9l/100km. Fratele mai mare acestui motor diesel dezvolta 150cp si 320Nm, cu performante asemanatoare la capitolul consum.

Desigur, pentru doritorii de performante mai mari, exista echiparea cu motorul 2.4JTD, si acesta destul de raspandit, cu 200 de cai putere la 4000rpm si un cuplu fabulos de 400Nm la doar 2000rpm, cifre care insa se reflecta si intr-un consum mai mare, de 7l/100km mixt.

Siguranta si echipamente electronice

Alfa a dorit inca de la primele schite ale lui 159, sa o transforme intr-un automobil care sa reprezinte siguranta. Astfel, caroseria este mai rigida datorita elementelor structurale verticale si transversale ce traverseaza intreaga masina, adaugate cu ajutorul sudurii laser.

La interior regasim 8 airbag-uri, inclusiv pentru protejarea genunchilor, dar si laterale. Bineinteles ca noile sisteme introduse de Alfa pe acest model ca sofisticatul VDC ( Controlul Dinamic al Vehicolului) dar si sistemul Anti Derapaj ( ASR ) sau Asistenta Hidraulica la Franare (HBA) care intervine in cazul franarii bruste, pot fi insotite de alte echipamente ca senzori de parcare pe spate sau cruise control, depinzand de echiparea aleasa. 

La capitolul tehnologie multimedia, Alfa 159 vine in anumite echipari insotita de un sistem cu GPS, comenzi vocale, telefon GSM, sistem audio BOSE, toate controlate de pe un ecran tactil de 7 inchi.

Fiabilitate

Desigur ca cifrele prezentate mai sus spun multe despre acest automobil, insa ce se intampla atunci cand il folosim zi de zi? La capitolul fiabilitate, una dintre problemele pe care majoritatea detinatorilor de Alfa Romeo 159 o reclama este deschiderea mica a portbagajului, care desi are un volum mare, este foarte greu accesibil. 

Caracterul sport al masinii si supletea acesteia desigur ca afecteaza spatiul interior. Pe bancheta din spate te simti mai degraba ca intr-o masina compacta, atunci cand cineva de statura medie se afla pe scaunele din fata.

Spatiul ramas pentru picioare, dar si intre plafon si pasageri este mult prea mic pentru o astfel de berlina si putem spune ca aveti sanse mai mari sa va simtiti mai comfortabil intr-un Volkswagen Golf.

Probleme

Desigur Alfa Romeo este o companie cunoscuta nu doar pentru frumusetea masinilor pe care le produce, dar si pentru probleme pe care automobilele lor le provoaca, transformand brand-ul italian intr-o „placere vinovata” a oricarui impatitmit auto. 

Problemele mai putin grave dar foarte raspandite la modelul 159 ar fi felul in care consuma bateria in mod rapid, avand nevoie de inlocuire de multe ori mai devreme de 3-4 ani de la instalarea acesteia, dar si anumite zgomote in zona din spate cauzate de un montaj de slaba calitate a aparatorilor de la roti, care insa este ieftin si usor de fixat

Insa exista si probleme mai mari si costisitoare la acest model, in afara celor mentionate mai sus, mai exact la filtrul de particule care are tendinta sa se defecteze si va va scoate din buzunar in jur de 500 ron, sau inlocuirea lichidului pentru servodirectie ( aparent doar la modelele din 2005-2006 ). De asemenea, sistemul de climatizare a facut probleme multor soferi la acest model, in majoritatea cazurilor fiind nevoie de schimbarea acestuia. 

Cat costa o Alfa Romeo 159 la mana a doua?

In prezent, preturile pentru o Alfa 159 variaza extrem de mult, pornind chiar de la 2000 de euro pentru un automobil in stare functionala, cu mai mult de 150.000 km la bord si probabil anumite probleme mici nerezolvate, pana la 18000 de euro pentru anumite modele foarte bine intretinute si cu mai putin de 100.000 km realizati.

Poate parea o suma mare pentru o masina a carei fabricare a incetat acum 8 ani, insa trebuie tinut cont de pretul acesteia in momentul achizitionarii ( un model 2.4JTD cu o echipare foarte buna costa in jur de 35.000 euro ) si banii investiti in problemele aparute pe parcurs, cu care aveti sanse sa nu va mai intalniti, fiind rezolvate anterior. 

Poate suna gresit, insa alegerea unui model la mana a doua, care a trecut prin anumite probleme „clasice” pentru acest model si pe care proprietarul anterior le-a rezolvat, poate fi o afacere mai buna decat sa o fi achizitionat noua, intrucat aveti mari sanse ca masina sa nu aduca surprize neplacute, cel putin in viitorul apropiat. 

Daca am dori sa facem o medie, sa gasim un echilibru intre un pret convenabil pentru o masina cu o vechime de aproape 10 ani si o stare buna de functionare, care nu cere o interventie in viitorul apropiat, o Alfa Romeo 159 care sa indeplineasca aceste conditii costa intre 6.000 si 9.000 euro.

Un pret la care, desigur, aveti si alte variante din aceasta gama, ca Audi A4 (2004-2008) BMW Seria 3 ( 2005-2012) sau Mazda 6 (2002-2008), masini care s-au dovedit mult mai fiabile. 

Pe scurt, Alfa Romeo 159 este un automobil pentru un impatimit al condusului, pentru o persoana care isi doreste o masina la un pret rezonabil, cu un design unic si care iese din tipare atunci cand e comparat cu alte modele din gama, care sa ofere o anumita placere atunci cand o privesti, dar mai ales cand o conduci.

Un automobil realizat de un brand cunoscut pentru problemele sale, dar iubit pentru frumusetea si pasiunea pusa in fiecare masina. 

Sursa foto: carmagazine.co.uk, wikipedia.org, carzone.ie, 3d-car-shows.com

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0165

Acest cod se refera la eroarea circuitului senzorului de oxigen, raspunsul lent al acestuia, ( cilindrul 2 – senzorul 3 ).

Tehnici de negociere pentru cumpararea celor mai bune anvelope

Afla de la noi cum sa obtii cel mai bun pret pentru noile tale anvelope.

Cod eroare OBD2 P0065

Acest cod se refera la problema performantei controlului injectorului asistat de aer.

Despre motorul 2.0 Ecoboost de la Ford

Motorul Ford 2.0 EcoBoost GTDI nu are probleme enorme, dar totusi, unii proprietari de masini s-au confruntat cu probleme pe parcursul anilor de productie.

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.