BMW X3 F25 (2010 – 2018) pareri si probleme comune

BMW X3 F25 (2010 – 2018) pareri si probleme comune

BMW X3 este un SUV de lux fabricat de producatorul german de automobile BMW din 2003. Bazat pe platforma BMW Seria 3 sau BMW CLAR, acum aflat la a treia generatie, BMW comercializeaza crossover-ul ca vehicul sportiv. Prima generatie X3 a fost proiectata de BMW impreuna cu Magna Steyr din Graz, Austria - care a fabricat si toate X3-urile sub contract cu BMW. BMW produce a doua generatie X3 la fabrica lor din Spartanburg din Carolina de Sud, Statele Unite. A treia generatie a BMW X3 este fabricata si la uzina de la Rosslyn a BMW din Africa de Sud. Aproximativ 76.000 de unitati vor fi fabricate acolo anual.

Proiectat ca primul SUV premium de dimensiuni medii de pe piata. Abia din 2008, X3 era pe punctul de a concura cu Mercedes-Benz GLK-Class (redenumita GLC-Class din 2016) si cu numeroase alte SUV-uri din acest segment. In prezent, acesta se afla sub X5 care este mai mare si X6, dar deasupra X1 si X2 care sunt mai mici.

F25 este a doua generatie a BMW X3 lansata in 2010. Pentru aceasta generatie, productia s-a mutat din Austria in fabrica americana BMW din Greer, Carolina de Sud. Modelul X3 F25 este aproape la fel de mare ca seria originala E53 X5.

La lansare, toate modelele foloseau tractiunea integrala xDrive. Standardul de emisii pentru toate motoarele a fost Euro 5. Un model cu tractiune spate numit sDrive a fost adaugat la gama pe unele piete in 2012.

Productia modelului X3 la uzina BMW din Statele Unite din Greer, Carolina de Sud a inceput la 1 septembrie 2010.

Sa trecem peste prezentarea generala a acestei masini si sa descoperim mai multe detalii direct de la posesorii de F25. Noi, cei de la Dailydriven, am cumulat mai multe raspunsuri direct de la posesori pe care acestia le-au lasat in review-uri la noi pe site.

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW X3 20d (184 Hp) xDrive?”:

Toma Petrut a raspuns: “Masina in cauza este un X3 2.0xdrive pachet M interior/exterior negru. Fiindca detinusem mai multe modele de Audi, la vremea respectiva cautam un Audi Q5 cu motorizarea de 2.0 TDI pe care o cunosteam foarte bine. Din pacate sau din fericire, nu am gasit ceea ce imi doream, fiecare masina in parte avand hibe serioase ori pe partea de caroserie (lonjeroane afectate, parti revopsite), ori pe partea de transmisie (cutii automate cu probleme). O cunostinta care se ocupa de vanzari de masini mi-a spus ce masina are si cu toate ca nu eram fan BMW, am fost sa o vad. Am fost placut impresionat de atentia la detalii (pachetul M cu roti pe 2 dimensiuni 245/45/19 fata si 275/40/19 spate, interiorul shadowline cu pielea impecabila, leduri la manere, lumini la picioare fata-spate, lasand la o parte dotarile gen faruri cu bi-xenon, navigatia NBT profesionala mare, 3 moduri de condus, scaunele incalzite sport etc.).”

La intrebarea “De ce ai ales sa cumperi BMW X3 35d (313 Hp) xDrive Automatic?”:

Adrian Moisa a raspuns: “Caroserie mica, usoara, motor puternic, nu iese in evidenta pe strada.”

Probleme generale BMW X3 F25 (2010 – 2018)

Cele mai cunoscute probleme care apar la acest model sunt:

Motorizari disponibile

X3 F25 are o gama foarte larga de motorizari disponibile pe care nu putem sa o prezentam pe toata aici. Insa, pentru a va face o idee in continuarea va vom prezenta cateva motorizari disponibile pentru X3 F25:

  • xDrive20i, N20B20U0 - acest motor are o putere de 181 CP si un cuplu de 270 Nm;
  • xDrive28i 3.0, N52B30 - acest motor are o putere de 240 CP si un cuplu de 300 Nm;
  • sDrive18d, N47D20 - acest motor are o putere de 141 CP si un cuplu de 360 Nm;
  • xDrive35d, N57D30T1 - acest motor are o putere de 309 CP si un cuplu de 630 Nm;
  • xDrive28d, N47D20 - acest motor are o putere de 180 CP si un cuplu de 380 Nm.

Cum se conduce si ce consum are BMW X3 F25 (2010 – 2018)?

Am adunat mai multe raspunsuri de la posesori pentru a ne face o idee despre experienta de condus a unui X3 F25. La intrebarea “Cum se conduce in oras dar si in afara lui?”:

Toma Petrut a raspuns: “In oras nu se simte ca un SUV greoi, datorita cutiei si sistemului xdrive, uneori poate fi la fel de fasneata ca o masina de oras. La drum lung pot spune ca e teritoriul ei favorit, uneori imi place sa schimb treptele in modul manual ca sa pot jubila cu accelerarile in trepte diferite.”

Suciu Horatiu a raspuns: “In oras incredibil de usor, poti urca orice bordura. La drum lung cu pilot automat fara nici o treaba, la 200 pe autostrada nu se simte.”

Adrian Moisa a raspuns: “In oras fantastic. Te strecori cu ea un pic mai greu decat cu un scuter. La drum lung foarte bine, nu simti daca ai 4 pasageri cu bagaje sau daca e goala. Suspensia si directia sunt foarte precise, iar frana te ajuta la maxim cand ai nevoie.”

Sa lasam la o parte experienta de condus si sa descoperim direct de la posesori cat consuma o astfel de masina. La intrebarea “Ce consum are BMW X3 20d (184 Hp) xDrive?”:

Suciu Horatiu a raspuns: “Cu plecari sportive, condus mai agresiv, 8,2% prin oras, condus mai lejer ~7 sau 7.5%.”

Toma Petrut a raspuns: “8% mixt (50% in oras si 50% in regim de autostrada).”

La intrebarea “Ce consum are BMW X3 35d (313 Hp) xDrive Automatic?”:

Adrian Moisa a raspuns: “9.9l/100km, consum mixt.”

Fiabilitate

Directia ofera feedback decent, in timp ce modelele SE si xLine impresioneaza prin capacitatea lor de manevrare. Modelele M Sport au imbunatatit suspensia sport, aducand si mai multa placere in viraje. Un Land Rover Discovery Sport ar merge mult mai bine pe drumurile neasfaltate sau din padure, dar X3 va fi suficient pentru majoritatea cumparatorilor.

Pentru a ne face o idee cat mai buna despre fiabilitatea acestei masini, am strans raspunsuri legate de fiabilitate direct de la posesorii de F25. La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X3 20d (184 Hp) xDrive ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Toma Petrut a raspuns: “Am schimbat distributia (toate cele 3 lanturi) dupa ce am citit pe forumul dedicat marcii, de probleme intampinate de posesorii masinilor echipate cu acest motor N47D20C. Cu toate ca o distributie uzata se poate auzi la ralanti, am preferat sa o schimb preventiv, tinand cont ca masina depasise pragul de 200.000km. Distributia putea fi proiectata mai bine din punctul meu de vedere, dar din nevoia de a produce mai mult si mai ieftin, aceasta tehnica de marketing a dus la o scadere de calitate in toata industria auto. De asemenea, am mai schimbat filtrul si uleiul din cutia de viteze ZF, pentru a fi sigur ca va functiona in parametri corecti.”

Suciu Horatiu a raspuns: “Probleme nu am avut cu ea, umblu si pe drum de tara, unde se comporta excelent.”

La intrebarea “Cat de fiabil este BMW X3 35d (313 Hp) xDrive Automatic ? Povesteste-ne ce probleme (minore sau majore) ai avut cu ea.”:

Adrian Moisa a raspuns: “Masina fiabila, am avut cateva probleme minore pe partea de cablaje, dar s-au rezolvat pe garantie.”

Cat costa BMW X3 F25 (2010 – 2018) la mana a doua?

Am intrat pe site-ul celor de la Autovit pentru a vedea cat costa un F25 la mana a doua. De exemplu un BMW X3, Xdrive20d, din 2012 cu 215.000 km la bord are un pret de 13.200 euro. In timp ce un BMW X3, xDrive20d, din 2018 cu 70.000 km la bord are un pret de 32.600 euro.

Sfaturi achizitie

Ne-am uitat pe raspunsurile posesorilor legate de sfaturile lor despre o eventuala achizitie a unui F25 si la ce ar trebui sa fim atenti cand ne dorim o astfel de masina.

Toma Petrut a raspuns: “Sa verifice temeinic istoricul masinii, altfel o masina cu multi km va avea nevoie de multe investitii. Sa fie atenti la parametrii de functionare ai motorului, functionarea corecta a cutiei de viteze si a sistemului xdrive.”

Suciu Horatiu a raspuns: “Sa verifice intotdeauna kilometrii, sa nu bata distributia, uleiul sa fi fost schimbat la timp (la~15.000 km). Sa aiba navi mare, la cel mic nu poti reda media prin bluetooth, pielea sa fie intretinuta.”

Sursa foto: autoevolution.com