Cand e bine sa te uiti in oglinzile laterale si retrovizoare?

Cand e bine sa te uiti in oglinzile laterale si retrovizoare?

Frecventa cu care trebuie sa na asiguram in oglinzile laterale si retrovizoare

Cine este sofer cunoaste importanta extrema a oglinzilor laterale ale autovehiculului din dotare, acestea reprezentand un prieten de nadejde in trafic, atunci cand este necesara asigurarea prealabila in vederea schimbarii directiei de mers a masinii, fara asumarea de riscuri inutile.

Oglinzile masinii, impreuna cu sistemul de franare si volanul, reprezinta, din punctul nostru de vedere, componente auto cu rol defensiv, acestea dand conducatorilor auto posibilitatea de evitare a oricarui potential pericol in trafic.

Daca in trecut masinile aveau in dotare numai o oglinda laterala, prezentul aduce cu sine un numar de 2 oglinzi pe fiecare latura a masinii, aceste componente suportand, pe parcursul timpului, reale modificari in ceea ce priveste designul, dar mai ales tehnologia utilizata (oglinzile incalzite).

Intrebarea des intalnita in cazul soferilor incepatori este legata de frecventa asigurarii in oglinzi, respectiv cat de des trebuie acestea privite in scopul rularii masinii, pe drumurile publice, in deplina siguranta.

Potrivit lui Titi Aur, expert in conducere defensiva, citat de dcnews.ro, situatia se prezinta astfel: „Cat de des trebuie sa ne uitam in oglinzi? Atunci verificam, practic, situatia la 360 grade in jurul masinii. In fata, la aproximativ 180 de grade, ne uitam oricum.

Toate calculele si toate testele au aratat ca la cel mult sase secunde trebuie sa ne uitam in oglinzi. Pentru ca atunci cand vei avea de facut o manevra la limita, fie ca vorbim de franare brusca sau de evitarea unui obstacol aparut in fata, instinctul nu te va lasa sa o faci daca nu stii ce ai in spate sau in lateral.

Asta se intampla la soferul responsabil. Cel iresponsabil o va face oricum, pentru ca e inconstient.

Daca nu stie aceasta regula, soferul va fi pus in pericol intr-o situatie limita“.

Studiile de specialitate aduc dovezi potrivit carora, in trafic, barbatii au un comportament mai riscant decat femeile, in situatii de criza

Potrivit interviului in exclusivitate, oferit de Titi Aur pentru dcnews.ro, „Toate testele, toate studiile, au aratat ca barbatii evita pericolele prin stanga, femeile prin dreapta. Adica daca masina din fata franeaza brusc, iar cel din spate franeaza, dar nu se poate opri pana la cel din fata, instinctul unui barbat va fi sa traga stanga de volan, instinctul unei femei va fi sa traga dreapta. Barbatii intra pe contrasens, indiferent ce vine din fata. Ca vine tirul, buldozerul, nu conteaza.

Asta inseamna ca un barbat este mai periculos decat o femeie intr-o situatie limita la volan. Femeia, cel putin, instinctiv, va frana si va trage de volan spre dreapta. Barbatul trebuie sa stie ca pentru el devine mai importanta pastrarea distantei de 2-3 secunde fata de masina din fata.

Instinctul nu poate fi controlat. Dar gesturile sau modul in care conduci pana se ajunge la acel instinct pot fi controlate. Daca stai la mai putin de 2 secunde distanta fata de masina din fata ta, poate nu va fi nicio problema timp de ani buni, sute, mii de kilometri. Poti conduce asa! Pana se intampla o data acel ceva.

Cele 2 secunde inseamna ca esti la o distanta egala cu jumatatea vitezei de rulare fata de masina din fata. Daca mergi cu 50 km/h, esti la 25 de metri fata de masina din fata, si tot asa. Cele doua secunde se numara cel mai bine spunand asa: 1001, 1002“.

Comportamentul necorespunzator in trafic, pe drumurile europene

In anul 2020, tara noastra s-a clasat pe primul loc in Europa la accidentele rutiere soldate cu morti si raniti, inregistrandu-se un numar de 85 victime la mia de locuitori, rezultatele atinse in Romania situandu-se la dublul mediei Uniunii Europene (42 victime).

In acest context, Titi Aur, citat de dcnews.ro, a venit cu urmatoarele lamuriri referitoare la existenta a doua benzi, in loc de patru, pe drumurile europene: „Legal, regulamentar, acea portiune laterala pe care multi o cred banda se numeste acostament. Nu e o banda. Nu este nici macar banda de urgenta. Dar totusi, pentru fluidizarea traficului este recomandat ca vehiculele mai lente sa intre pe acel acostament pentru a facilita depasirea de catre vehiculele mai rapide. Normal, toata lumea ar trebui sa mearga pe banda de circulatie si acostamentul sa fie liber.

Dar, sofereste, omeneste, cum vreti sa spunem, ar fi indicat sa te repliezi pe acostament daca esti mai lent, fie ca esti cu un autoturism sau cu un camion.

Dar aceea nu este o banda de circulatie. Si, dupa cum vedem pe aceste drumuri, acel acostament, la un moment dat se ingusteaza sau chiar dispare fara sa fie semnalizata. E totusi un acostament, nici nu trebuie semnalizate ingustarile, din punct de vedere regulamentar“.

sursa foto: https://www.pieseauto.ro/

Citeste si...
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...

Este posibil sa repari o pana de cauciuc?
Este posibil sa repari o pana de cauciuc?

Beculetul care monitorizeaza presiunea din anvelope s-a aprins in bord. Inainte de a realiza ceea ce se intampla, auziti sunetul f...

Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?
Este sigur sa conduci daca motorul da rateuri?

Astazi o sa scriem despre un motor sau mai exact un cilindru care da rateuri. Acest fenomen apare atunci cand ai un amestec de aer...