Cand trebuie facuta revizia unei masini noi?

Cand trebuie facuta revizia unei masini noi?

Poate a avea o masina pentru multi a devenit o obisnuinta. Si din acest motiv nu mai suntem recunoscatori pentru ce inseamna, de fapt, luxul unui autovehicul si luxul de a ajunge rapid din orice punct A in punct B, luxul de a putea impacheta portbagajul plin pentru un picnic, luxul de a cara usor obiectele grele etc.

Insa daca ne gandim cum ar fi viata noastra fara masina la care apelam zilnic, pret de o saptamana sau mai multe, am observa cat de mult ne-am obisnuit cu aceasta comoditate.

Astfel, pentru a nu pierde cel mai bun prieten de drumetie, trebuie sa investim timp si energie, poate chiar si bani pentru a ne asigura ca functioneaza perfect si nu are nevoie de reparatii. Pentru acest motiv e bine sa facem revizii tehnice.

Intrebarea insa este, cand sau cat de des e recomandat sa facem aceste revizii?

 

Prima revizie generala dupa 10.000 km

De cele mai multe ori in manualul autovehiculului este specificat cand este recomandat sa se faca prima revizie generala. Depinzand de modelul masinii, si perioada recomandata a reviziei poate sa difere.

La aceasta revizie sunt anumite aspecte care ar trebui verificate, cum ar fi cand a fost facut schimbul de ulei si daca este necesar un nou schimb de ulei, filtrul de cabina si filtrele de aer.

Pe langa acestea insa, se poate verifica pentru o siguranta maxima si lichidul de racire, lichidul de frana si uleiul din cutia de viteze. 

Citeste si despre: masina pierde lichid de frana

A doua revizie generala, dupa aproximativ 15.000 km

De aceasta data ar fi recomandat ca mecanicul sa arunce o privire si asupra filtrului de combustibil si sa il schimbe. Filtrul de combustibil are un rol important, anume acela de a filtra combustibilul inainte ca acesta sa ajunga efectiv la motor si in injectoare si carburator.

Astfel, impuritatile sunt prinse inainte ca acestea sa afecteze buna functionare a motorului. Pentru a te asigura insa ca astfel de probleme nu apar nici pe viitor, filtrul de combustibil ar trebui verificat si schimbat la fiecare 10.000 km. Pe langa schimbul de ulei si schimbul filtrului de combustibil, la aceasta a doua revizie ar fi recomandat sa faceti o rotatie intre rotile masinii, pentru a functiona corespunzator. 

A treia revizie generala, dupa 30.000 km

In momentul in care ajungi cu masina la 30.000 de km, cel mai probabil filtrul de aer si filtrul de cabina vor fi deja destul de uzate, motiv pentru care motorul va depune un efort extra pentru a functiona corect.

Filtrul de cabina are rolul principal de a asigura protectie impotriva polenului, prafului si a gazelor. Astfel se asigura un mediu propice pentru calatorii din interiorul masinii.

Astfel, la aceasta revizie ar trebui sa faci un schimb de filtru de aer si de cabina, pentru a te asigura ca aerul din interiorul autovehiculului este in regula si pentru a imbunatati si a ajuta performanta motorului.

Citeste si despre: cum prelungesc filtrele masinii viata motorului

A patra revizie, de recomandat dupa 40.000 km

Dupa ce ai parcurs deja 40.000 km cu masina ta, ar trebui luate in considerare si alte elemente la verificarea generala, cum ar fi uleiul motor, lichidul de transmisie, lichidul de servodirectie si din nou lichidul de racire si lichidul de frana.

Lichidul de transmisie are rolul esential de a fi lubrifiant si agent de racire pentru transmisia masinii. Aceste schimbari vor ajuta la functionarea corecta a transmisiei, si daca faci si un schimb de ulei diferential, la functionarea diferentialelor. 

Citeste si despre: cat de des trebuie sa schimbi lichidele masinii

Revizia numarul cinci, dupa 100.000 km

Lichidul de racire ramane unul dintre elementele principale care trebuie verificate si inlocuite. Lichidul de racire este cel ce protejeaza motorul impotriva inghetului, a supraincalzirii si a coroziunii. De asemenea, mecanicul se poate uita si la starea bujiilor si la placutele de frana. 

Ce alte elemente mai trebuie sa tii sub observatie cand faci o revizie si chiar si intre revizii pentru a asigura functionarea corecta a autovehiculului tau?

Sistemul de franare – avand in vedere ca fenomenul principal ce are loc in momentul franarii este frecarea, elementele ce compun sistemul de franare se pot deteriora in timp.

Sistemul de directie – in cazul in care incepi sa resimti loviturile puternice in volan sau observi o miscare greoaie a volanului, un zgomot aparte cand virezi sau un joc usor de volan, este timpul sa verifici sistemul de directie.

Pe langa acestea mai trebuie verificate sistemul de suspensie, partea electrica a masinii (becuri, becurile de frana, cele de ceata etc), presiunea in roti (inclusiv in roata de rezerva, pentru a o putea folosi la nevoie).

Nu neglija niciodata revizia sau orice zgomot iesit din comun ai auzi la masina, orice iluminare ar aparea la bord. Nu se stie niciodata unde poate duce o problema relativ minora la prima vedere si mai bine sa te asiguri din timp pentru a evita problemele grave! 

Citeste si despre: sfaturi pentru o intretinere corecta a masinii

Sursa foto: jvcarservice.com, johnjonescorydon.com, carfax.eu

Articole similare

Cod eroare OBD2 P0671

Acest cod se refera la eroarea circuitului sistemului bujiilor incandescente - cilindrul 1.

Cod eroare OBD2 P0337

Acest cod se refera la eroarea senzorului pozitiei arborelui cotit - tensiune scazuta.

Cod eroare OBD2 P0479

Acest cod se refera la eroarea supapei de control a presiunii de evacuare - tensiunea circuitului oscilanta.

Ce rol are senzorul placutelor de frana?

Cand stii ca trebuie sa schimbi placutele de frana? Cum iti dai seama ca sunt uzate si cum te ajuta senzorul?

Cauti sa cumperi o masina? Iti garantam cel mai mic pret de piata.