Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Semne ca masina necesita revizie si schimb de ulei

Fiecare masina are nevoie de schimburi de ulei si de revizii. Uleiul este esential pentru lubrifierea si racirea componentelor metalice ale motorului. Revizia poate fi definita in mai multe feluri, insa in esenta inseamna inspectarea si inlocuirea componentelor auto care se uzeaza rapid.

De exemplu, cand va duceti masina la o revizie, mecanicul auto va inspecta bujiile, cablajul bujiilor, filtrul de carburant, filtrul de aer, discurile de frana, stergatoarele de parbriz, capacul distribuitorului.

Daca oricare dintre aceste piese este prea uzata, aceasta va trebui inlocuita. Este destul de ieftin sa inlocuiti aceste piese in comparatie cu componentele mecanice ale unui vehicul. Trebuie sa faceti o revizie a vehiculului o data la 4-6 luni, astfel veti observa ce componente incep sa se uzeze.

10 semne ca masina are nevoie de o revizie si schimb de ulei

De cele mai multe ori cand faceti o revizie la masina, mecanicul va schimba si uleiul de motor. Unii oameni prefera sa isi schimbe singuri uleiul motorului, pentru a economisi banii de pe manopera.

Facand asta, nu pot inspecta si celelalte componente care ar putea fi uzate. De aceea este un avantaj daca mergeti cu masina la un service pentru a face schimbul de ulei.

Veti observa cand masina are nevoie de un schimb de ulei si de o revizie. Vor fi multe simptome vizibile care vor aparea. In continuare va vom prezenta 10 semne care va indica faptul ca trebui sa faceti o revizie si un schimb de ulei.

1. Martorul de ulei sau de baterie aprins in bordul masinii

Tabloul de bord contine martori de avertizare pentru diverse probleme pe care le puteti avea cu vehiculul dumneavoastra. De exemplu daca se aprinde martorul de ulei, inseamna ca trebuie sa schimbati uleiul de motor.

2. Zgomote ciudate ale motorului

Daca aveti prea putin ulei la motor sau acesta nu mai este bun, nu va face o treaba buna pentru a lubrifia componentele metalice ale motorului. Acest lucru va cauza zgomote ciudate ale motorului deoarece componentele metalice se freaca unul de altul.

3. Fum

Daca motorul are mai putin ulei decat este necesar, va iesi mult fum pe teava de esapament. Acest lucru va fi cauzat de o scurgere de ulei. Reparati scurgerea si inlocuiti uleiul.

4. Culoarea uleiului

Uleiul mai vechi sau murdar va deveni foarte inchis la culoare. Uleiul bun ar trebui sa fie mai stralucitor si sa aiba o culoare galbena. Testati uleiul cu joja si vedeti ce culoare are. Daca este negru, atunci trebuie inlocuit.

5. Intarziere la schimbarea treptei

Daca schimbati vitezele la un vehicul automat si observati ca este nevoie de cateva secunde pentru ca treapta de viteza sa fie atinsa, este posibil sa fie necesar sa inlocuiti filtrele si lichidul de transmisie.

6. Motorul porneste greu

Cand rotiti cheia in contact pentru a porni motorul, ar trebui ca pornirea sa se faca fara probleme. Daca in mod repetat aveti probleme la pornire, verificati nivelul de putere al bateriei. Este posibil ca bateria sa necesite inlocuirea.

7. Motor supraincalzit

Un semn clar ca uleiul trebuie inlocuit este atunci cand motorul este supraincalzit. Uleiul trebuie sa mentina motorul rece, asadar cand motorul este supraincalzit va trebui sa schimbati uleiul de motor.

8. Miros de ulei

Daca aveti un nivel scazut al uleiului, atunci veti simti un miros de ulei in cabina. Acest lucru ar putea fi cauzat de o scurgere de ulei sau de un motor care devine supraincalzit.

9. Vibratii

Daca simtiti vibratii in timp ce conduceti, in special pe drumuri plate, atunci trebuie sa verificati anvelopele. Acestea pot avea suprafata de rulare tocita sau presiunea din pneuri sa fie scazuta.

10. Motorul se opreste in mers

Daca motorul masinii se opreste in mers, ar trebui sa verificati combustibilul si sistemele electrice. Este posibil sa fie necesar sa inlocuiti bujiile sau sa schimbati filtrul de carburant.

Sursa foto: officinegiaracuni.com, electromecanicamartinez.es, carfromjapan.com

Citeste si...
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...

Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?
Este sigur sa conduci cu lumina Controlul tractiunii (TCS) aprinsa?

Martorul luminos care tine de TCS indica faptul ca sistemul de control tractiune este activ. Controlul Tractiunii este necesar pen...

Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?
Este sigur sa conduci cu roata de rezerva slim?

Cand roata se strica, este inlocuita cu o roata de rezerva slim (numita si roata de rezerva, dar o roata de rezerva este dimensiun...