Care este cea mai rapida metoda de a raci un motor incins?

Care este cea mai rapida metoda de a raci un motor incins?

Atunci cand vine vorba despre buna functionalitate a unui motor, supraincalzirea acestuia este una dintre cele mai mari probleme care pot aparea, deoarece acest lucru va creste considerabil consumul de combustibil, va uza prematur componentele motorului si va creste cantitatea de noxe. Cele mai frecvente cauze ale supraincalzirii motorului sunt: circulatia necorespunzatoare sau lipsa lichidului de racire, prezenta unei scurgeri la nivelul angrenajului, un furtun spart, acumularea de cantitati considerabile de depuneri in sistemul de admisie/evacuare sau in cel de racire, o functionare defectuoasa a termostatului, o functionare necorespuzatoare a ventilatorului sau un radiator defect.

Indiferent de cauza care duce la supraincalzirea motorului aceasta situatie este destul de grava si poate cauza daune semnificative. In momentul in care motorul se supraincalzeste acesta transmite anumite semnale pe care trebuie sa le identificati in timp util, pentru a le putea remedia. Cel mai simplu mod prin care veti realiza rapid ca motorul se supraincalzeste este prin indicatorul de temperatura care in mod normal ar trebui sa fie la 90 de grade celsius. Va recomandam ca in momentul in care observati ca motorul s-a supraincalzit sa opriti imediat pe marginea drumului, in siguranta, si sa opriti autoturismul.

In cazul in care lichidul antigel circula gresit, daca la nivelul sistemului de racire exista o scurgere prin care se pierde lichid sau daca lichidul de racire a fost contaminat, cel mai probabil motorul nostru se va supraincalzi rapid. Lichidul antigel are rolul de a mentine temperatura motorului constanta si sa adune impuritatile din sistem. Acest lichid functioneaza intr-un circuit inchis, sub presiune, iar atunci cand apare o scurgere lichidul nu isi va mai indeplini in mod corect circuitul.

Asigurati-va ca verificati periodic nivelul si calitatea uleiului pentru a nu va afla intr-o situatie nedorita.

Indiferent de motivul pentru care ne confruntam cu o scurgere, fie ca un furtun este crapat sau defect sau radiatorul autoturismului a fost lovit, lipsa lichidului de racire sau contaminarea acestuia poate afecta grav motorul nostru. Durata de viata media a lichidului de racire este de 50.000 de km, dar va recomandam sa verificati cel putin o data pe luna starea acestuia pentru a il completa sau inlocui in timp util. Operatiunea de schimbare a lichidului de racire este foarte simpla si poate fi facuta de catre orice sofer, fara a fi necesare cunostiinte de specialitate in domeniul auto.

In cazul in care aveti verificat antigelul si nu ati identificat nici o problema la nivelul circuitului, cel mai probabil va confruntati cu o problema mai grava care cauzeaza supraincalzirea motorului dumneavoastra. In unele cazuri, mai rare, o scurgere interna a lichidului de racire sau un blocaj al radiatorului va duce la incalzirea rapida a motorului, dar aceasta situatie e insotita de alte probleme cum ar fi consumul mare de combustibil si evacuare de fum gros pe esapament.

In aceste situatii va recomandam cu caldura sa apelati la un service de specialitate cat mai rapid, inainte de a se produce alte daune importante.

Atunci cand va aflati in trafic si observati ca motorul se incalzeste foarte rapid, va sfatuim sa opriti pe marginea drumului si sa asteptati racirea acestuia. Dupa aceea, daca continuati sa conduceti, monitorizati in permanenta starea temperaturi si opriti orice factor care va poate pune o presiune mai mare asupra motorului.

Utilizarea aerului conditionat este interzisa, in loc de acesta este recomandat sa porniti sistemul de incalzire, pe cat posibil in functie de anotimpul in care va aflati, deoarece acesta preia o parte importanta din caldura produsa de motor. Nu in ultimul rand, daca doriti ca motorul sa se raceasca mai rapid, opriti pe marginea drumului, puneti schimbatorul de viteze in punctul mort si turati motorul putin, moment in care pompa de apa si ventilatorul vor functiona la maxim.

Atunci cand motorul este supraincalzit, este interzis sa deschideti capacul de la radiator sau cel de la lichidul de racire, deoarece aceste lichide functioneaza sub presiune, la temperaturi mari si va pot produce rani grave.

Citeste si...
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?
Este vreo diferenta intre frana de mana si cea de urgenta?

Frana de mana este un sistem de franare diferit fata de cel principal al masinii, actionat prin apasarea pedalei de frana. Prin ac...

Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?
Este mai bine sa bag azot sau aer in anvelope?

Imprumutat de la masinile de curse, azotul a inceput sa fie gasit si in anvelopele masinilor de serie. Merita sa pui azot in loc d...

Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?
Este vreun pericol sa conduceti o masina cu parbrizul crapat?

Parbrizul masinii tale este mai mult decat un geam prin care sa vezi ce este in fata ta – el te protejeaza. Fara un parbriz, restu...

Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?
Este sigur sa conduci fara capacul rezervorului?

Daca apare lumina de atentionare semnalizand capacul rezervorului desfacut, acest lucru poate insemna mai multe lucruri. Daca esti...