Care sunt avantajele si dezavantajele unui turbocompresor?

Care sunt avantajele si dezavantajele unui turbocompresor?

DailyDriven iti pune la dispozitie servicii de reparatie, verificare si reconditionare turbine.

Daca nu vrei sa citesti tot articolul, poti intra direct cu noi in contact folosind una din cele doua iconite din josul ecranului, sau telefonic 0790449291.

Toate lucrarile noastre vin cu o garantie de 12 luni, fara limita de kilometri.

Daca vrei sa te contactam noi, lasa datele in formularul de mai jos.

[[turbo-lead-generator]]

Turbocompresorul este o inventie destul de veche, dar care a inceput a fi utilizata la scara larga doar de cativa ani, atunci cand inginerii auto au observat ca pot imbunatati in mod semnificativ performantele autovehiculelor si in acelasi timp sa reduca consumul de combustibil si noxele. Turbocompresoarele sunt utilizate pe toate motoarele diesel si in ultimul timp au inceput sa apara si benzinare echipate cu astfel de componente.

Procesul este unul foarte simplu si se bazeaza pe modul de functionare clasic al unui motor cu ardere interna. Cu cat mai mult aer si combustibil ajung la motor, cu atat mai multa putere va reusi acesta sa ofere. Rolul turbocompresorului este de a suplimenta cantitatea de aer care intra prin admisie. In acest fel si cantitatea de combustibil injectata in motor poate fi mai mare si totul se finalizeaza cu mai multa putere transmisa de catre motor catre rotile masinii.

Avantajele unei masini cu turbina

Acum ca am identificat in mod clar la ce ne ajuta un turbocompresor si modul in care functioneaza acesta, ar trebui sa aruncam o privire si asupra avantajelor sale. In plus fata de puterea suplimentara, turbocompresoarele sunt uneori denumite dispozitive care ofera “putere gratuita” deoarece, spre deosebire de un compresor, nu au nevoie de puterea motorului pentru a fi actionate. Practic, aceste nu trebuie sa consume din puterea motorului pentru a face motorul sa produca putere (ceea ce si la nivel logic nu prea avea sens).

Gazele fierbinti si in expansiune care ies din motor actioneaza un turbocompresor, astfel incat puterea neta a motorului nu se pierde. Pe langa faptul ca aceste gaze sunt folosite intr-un mod foarte eficient pentru a produce putere in mod gratuit, ele nici nu mai ajung sa polueze mediul inconjurator.

De asemenea, motoarele turbocompresate nu sunt afectate in acelasi mod ca si motoarele cu aspiratie naturala atunci cand functioneaza la altitudini mai mari. Cu cat un motor cu aspiratie naturala urca mai sus, cu atat devine mai dificil sa primeasca oxigen din cauza atmosferei care se subtiaza. Un turbocompresor ocoleste aceasta problema prin fortarea oxigenului in camera de combustie a motorului, uneori la o presiune dubla fata de cea a atmosferei.

Turbocompresoarele imbunatatesc, de asemenea, eficienta consumului de combustibil al unui vehicul, insa exista o conceptie gresita cand vine vorba de vehiculele turbo si de eficienta consumului de combustibil. Luand un motor aspirat natural si adaugand un turbocompresor peste el nu va imbunatati eficienta combustibilului. Cu toate acestea, un autovehicul echipat din fabrica cu un motor turbo si construit pentru a functiona in acest fel va realiza o economie de combustibil importanta, in timp ce va oferi performante mai ridicate.

Dezavantajele turbocompresorului

La fel ca si in cazul oricarui alt lucru bun, nu putem avea doar avantaje, ci trebuie sa existe si dezavantaje, asa incat suntem obligati sa le prezentam si pe acestea cititorilor nostrii. Turbocompresoarele au doua dezavantaje principale in comparatie cu un motor aspirat natural sau supraalimentat. Primul este incalzirea. Deoarece un turbo este alimentat de gazele de esapament fierbinti, acesta se incalzeste foarte tare.

Uneori, in anumite conditii ale motorului, turbocompresorul insusi poate incepe sa se supraincalzeasca in mod periculos, dar, desigur, acest lucru nu se intampla in conditiile de conducere de zi cu zi. Se intampla atunci cand motorul este impins la limitele sale pentru o perioada continua de timp, mai exact dupa un drum foarte lung in care l-am fortat la extrem.

Acesta este motivul pentru care vedeti unele masini sport cu turbocompresor cu orificii de aerisire in capota sau pe lateral pentru a incerca sa mute aerul prin compartimentul motor si sa mentina lucrurile reci. Asa cum bine stim, supraincalzirea nu face bine unei masini indiferent de componenta pe care o afecteaza si poate produce daune importante.

Celalalt dezavantaj major al unui turbocompresor este asa-numitul turbo lag. In anumite conditii, ori de cate ori apasati pe acceleratie, exista un decalaj intre momentul in care solicitati putere de la motor si momentul in care o simtiti efectiv.

Acesta este turbo lag. Atunci cand turatia motorului este scazuta, prin turbocompresor nu trec multe gaze de esapament. Astfel, atunci cand solicitati putere de la motor, turbocompresorul are nevoie de timp pentru a se roti la viteza optima. Acestea fiind spuse, cu cat turatia motorului este mai mica cu atat acesta va accelera mai greu, dar atunci cand turatia este mare nu va lipsi puterea si vom putea continua sa ne bucuram de aceasta.

Ce garantam:

  • Ce garantam?
  • Personal calificat in domeniu
  • Aparatura de ultima generatie
  • Experienta vasta in domeniu
  • Garantie a lucrarii 12 luni, fara limita de kilometri
  • Livrare rapida

[[turbo-whatsapp-call]]

sursa foto: https://www.auto-bild.ro/

Citeste si...
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?
Care este cel mai Fiabil motor din Lume?

Atunci când vine vorba de fiabilitatea unui motor, fiecare producător și model au propriile caracteristici și istorii. Determinare...

Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?
Ce este lichidul de racire pentru motor sau antigelul?

Un motor cu ardere interna functioneaza prin arderea unui amestec de combustibil si oxigen la temperaturi de peste 200 de grade. G...

Ce este un incalzitor al blocului motor?
Ce este un incalzitor al blocului motor?

Oemenii folosesc un ceai fierbinte, o cafea, o supa sau uneori chiar cate o tuica pentru a se incalzi pe vremea geroasa din timpul...

Frana de motor explicata: ce este si cum se face?
Frana de motor explicata: ce este si cum se face?

Frana de motor este o tehnica foarte buna de folosit atunci cand avem nevoie de un nivel mare de putere de franare si este gresit...